Honda F1

Nowa era

Stare dobre czasy. Lata wspaniałych triumfów. Złota era. McLaren-Honda powraca do lat 80. Teraz chcemy ponownie zmienić historię Formuły 1.

Przewiń

Testuj, zmieniaj, powtarzaj, motywuj.

Silnik bolidu Honda F1.

Nasza praca nigdy się nie kończy

Dlaczego rywalizujemy

Rywalizacja jest niezbędna, aby stale się rozwijać, testować nowe koncepcje, ponosić porażki i wyciągać wnioski. Wyzwania sprawiają, że wdrażamy innowacyjne pomysły.

Taki jest właśnie cel naszego udziału w cyklu Formuły 1. To największe wyzwanie dla inżynierów. Uzmysławia nam, że rywalizacja nigdy się nie kończy. Nie pozwala nam osiąść na laurach. Stale pracujemy nad większą mocą i lepszymi osiągami.

Na torze oznacza to różnicę między rywalem a pretendentem; różnicę między zwycięstwem a porażką. Gdy przekraczamy linię mety, jesteśmy gotowi, aby podjąć pracę od nowa.

Stanowi nieodłączny element rywalizacji

Nasze silniki rozwijają niesamowite osiągi dzięki perfekcyjnemu zestrojeniu wszystkich elementów.

Jednostka napędowa bolidu F1 nie może tylko generować surowej, wysokiej mocy. To nie wystarczy, aby zapewnić skuteczne przemieszczanie się bolidu po torze. Nowe, rygorystyczne przepisy wymagają zdecydowanie większej wydajności. Dlatego wdrażamy innowacyjne rozwiązania, które pozwalają osiągać maksymalną moc przy minimalnych stratach.

Generatory, systemy odzyskiwania energii i zaawansowane układy elektroniczne nie służą tylko obniżaniu zużycia paliwa. Powodują, że nasz nowy silnik 1.6 V6 turbo oferuje takie same osiągi, jak jednostka 2.4 V8 z 2013 roku.

Zawodnicy zespołu wyścigowego Honda F1.
Silnik bolidu Honda F1.
Bolid Honda F1 z członkami zespołu wyścigowego.
Zbliżenie przedstawiające bolid Honda F1.

Wyścigowy samochód przeznaczony do codziennego użytku

Obecnie budowa bolidu F1 nie różni się tak bardzo od projektowania samochodu seryjnego.

Honda Insight - ilustracja przedstawiająca samochód jadący po drodze z przodu.

Honda Insight była pierwszym hybrydowym samochodem dostępnym na rynku Stanów Zjednoczonych.

W sezonie 2015 przepisy Formuły 1 faworyzują wydajne rozwiązania – właśnie dlatego powracamy do rywalizacji w tym cyklu. To oznacza, że będziemy wdrażać rozwiązania przetestowane na torze do samochodów, które produkujemy seryjnie. Wyzwanie pozostaje niezmienne: więcej mocy, mniej paliwa.

Nowy wymiar wydajności

Zawsze pracowaliśmy nad optymalizacją osiągów i minimalizacją strat – jest to widoczne w sportowych modelach, takich jak NSX i Civic Type R. Powrót do świata Formuły 1 oznacza, że podejmujemy kolejne wyzwanie i kontynuujemy prace nad optymalizacją osiągów i ciągłym zwiększaniem wydajności.

Honda NSX z przedniej perspektywy.

Honda NSX to perfekcyjne połączenie niezwykłych osiągów z hybrydową technologią.

Bolid Honda F1 na torze z przedniej perspektywy.

Nowy silnik F1 to jednostka V6 o pojemności 1.6 l. zaprojektowana z wykorzystaniem wydajnej, ukierunkowanej na osiągi technologii.