Zamknij

Innowacja

Moc inwencji

Innowacja to modyfikowanie rzeczywistości, która nas otacza. Ktoś może pomyśleć... dlaczego to wygląda właśnie tak? Czy to można zmienić? Czy to można ulepszyć?

Soichiro powiedział: „Inwencja, oryginalność i nowa stylistyka to zaskakiwanie opinii publicznej”.

Przewiń

Cel: innowacja

Zbliżenie przedstawiające silnik marki Honda.

Od samego początku Honda przekształcała marzenia w rzeczywiste projekty i innowacyjne technologie dostępne dla każdego. Zawsze byliśmy podekscytowani tym, co projektowaliśmy – nawet jeżeli niektóre projekty nie okazywały się sukcesem za pierwszym podejściem.

Soichiro Honda z prototypem silnika Chimney.

Silnik Chimney

W 1947 roku Soichiro zaprojektował swój pierwszy silnik – „Chimney”. Pomysł był rewolucyjny... ale nie działał zbyt długo.

Zachęcony sukcesem swojego pierwszego produktu, jakim był rower z napędem spalinowym, Soichiro chciał stworzyć coś innego: nowy typ silnika.

Pierwszym prototypem był legendarny silnik Chimney („komin”). (Dlaczego „komin”? Ponieważ właśnie tak wyglądał!)

Silnik został opracowany w taki sposób, aby zapewniać niskie zużycie paliwa i wysoką moc. Niestety prace rozwojowe nad jednostką napędową zostały wstrzymane przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. Pomimo tego, założenia konstrukcyjne silnika sprawdziły się – a przyszłość dowiodła, że były właściwe. Był to jeden z pierwszych przykładów ilustrujących to, w jaki sposób firma Honda potrafi przekuć niepowodzenie w sukces.

VTEC

Zaprojektować silnik od podstaw? Spróbujemy.

Dział inżynierii i rozwoju firmy Honda musiał opracować nową technologię, która byłaby stosowana w silnikach Honda kolejnych generacji. Inżynierowie musieli opracować mechanizm, który byłby w stanie zmieniać ustawienia układu rozrządu silnika przy małej i dużej prędkości obrotowej, co pozwoliłoby zwiększyć sprawność silnika. Rezultatem ich pracy był silnik VTEC (system zmiennych faz rozrządu i kontrolowanego wzniosu zaworów).

To była rewolucyjna technologia, którą docenił cały świat. Nowa Honda Integra była pierwszym samochodem seryjnie wyposażonym w technologię VTEC. Jednostka napędowa wytyczyła nowe standardy dla całego rynku motoryzacyjnego.

Logo VTEC.
Zbliżenie przedstawiające silnik VTEC.
Honda Integra - widok z profilu.
Zbliżenie przedstawiające zawory silnika.

Miło Cię poznać, ASIMO

W październiku 2000 roku zaprezentowaliśmy ASIMO, najbardziej zaawansowanego na świecie robota humanoidalnego.

ASIMO to jeden z naszych najbardziej inspirujących projektów. To humanoidalny robot, który pełni funkcję wielofunkcyjnego asystenta. Jego nazwa to akronim od słów Advanced Step in Innovative Mobility („zaawansowany etap innowacyjnej mobilności”).
ASIMO chodzi i biega po pochyłych i nierównych powierzchniach. Potrafi łagodnie skręcać, wchodzić po schodach i chwytać przedmioty. ASIMO potrafi nawet wykonywać proste polecenia głosowe i rozpoznaje twarze. Dzięki kamerom umieszczonym w miejscu oczu ASIMO skanuje otoczenie i znajduje sobie drogę między stacjonarnymi i ruchomymi przedmiotami.

Asimo schodzi ze schodów.

A zwycięzcą jest...

Honda wygrywa prestiżowe nagrody związane z efektywnym wykorzystaniem energii.

2002 był bardzo dobrym rokiem dla koncernu Honda. Koncern Honda Motors wygrał w trzech kategoriach konkursu International Engines of the Year Awards. Jury uhonorowało model Insight IMA, model Civic Hybrid oraz silnik o pojemności 2.0-litra, który napędza sportowy model Honda S2000.

Honda Insight wygrała również niezwykle prestiżowy konkurs organizowany przez American Council for an Energy Efficient Economy. Model został wyróżniony za wywieranie najmniejszego wpływu na środowisko naturalne w 2002 roku.

Kolejnym sukcesem firmy Honda w tym samym roku był rozwój modelu FCX, pierwszego samochodu na świecie napędzanego ogniwami paliwowymi. Honda FCX nie generowała żadnych spalin.

Honda FCX Clarity.

Marzenia wzbijają się w powietrze

Pomyśleliśmy, że samoloty mogłyby być tańsze, zużywać mniej paliwa i wywierać mniejszy wpływ na środowisko naturalne. Rozpoczęliśmy więc prace nad samolotem, który będzie spełniał wszystkie powyższe założenia.

Prace nad samolotem HondaJet rozpoczęły się w połowie lat 80., a w grudniu 2003 roku maszyna wzbiła się w dziewiczy lot nad Północną Karoliną w USA.

HondaJet to eksperymentalny, kompaktowy odrzutowiec dla biznesmenów. Jak można przypuszczać, nie można go porównać z żadnym innym samolotem. Silniki znajdują się nad, a nie pod skrzydłami; to jedna z wielu innowacji, które pozwalają zwiększyć prędkość przelotową modelu HondaJet przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa – jednocześnie maszyna emituje tylko 40% spalin standardowego samolotu porównywalnej wielkości.


Wydajniejsze silniki

Technologia Earth Dreams Technology stała się rzeczywistością w 2013 roku wraz z rynkową premierą wysokoprężnego silnika 1.6 i-DTEC.

Wszystkie silnik i skrzynie biegów nowej generacji są sygnowane logo Earth Dreams Technology. Technologia ma na celu zwiększanie osiągów przy jednoczesnym zmniejszaniu wpływu wywieranego na środowisko naturalne.

Pierwszym europejskim silnikiem seryjnym zaprojektowanym z wykorzystaniem tej technologii jest wysokoprężny silnik i-DTEC o pojemności 1.6 litra, produkowany w Wielkiej Brytanii. Jednostka napędowa oferuje niezwykłe osiągi przy bardzo niskim zużyciu paliwa. Pierwotnie była montowana wyłącznie w modelu Civic, a od 2014 roku również w modelu CR-V.

Honda CR-V z przodu.

Honda CR-V 2014 jest wyposażona w silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC.

Bolid F1 Honda - widok z lotu ptaka przedstawiający bolid z przodu.

Ekologia wkracza do świata Formuły 1

Zastąpiliśmy logotypy sponsorów na naszym bolidzie F1 zdjęciem Ziemi.