Zamknij

CRF1000L Africa Twin Adventure Sports

Pojedź wszędzie gdzie zapragniesz

Podróż rozpoczyna się na końcu drogi

Przewiń

Logo Africa Twin.

Zaprojektowany z myślą o podbiciu świata

Inspirowany modelem wygrywającym wyścigi Dakar NXR750, motocykl CRF1000L został zaprojektowany z myślą o podróżach na długich dystansach i wycieczkach terenowych.

Ciąg dalszy przygody

Zew dzikiej przyrody może nadejść w każdej chwili.

Gdy się to stanie, musicie być na to przygotowani. Motocykl Africa Twin Adventure Sports ma zbiornik paliwa o dużej pojemności, długi skok zawieszenia zapewniający wysoki prześwit oraz skuteczniejsze zabezpieczenie przed warunkami atmosferycznymi. Elektronicznie sterowana przepustnica ma 3 tryby jazdy — oraz dodatkowy tryb G do jazdy w terenie — oraz szereg innych innowacyjnych funkcji umożliwiających jeszcze dalsze i ekscytujące podróże. Zwieńczenie motocykla stanowi specjalne malowanie, aby uczcić i upamiętnić jego 30. rocznicę. Dobrze to wygląda w kontekście podróży... jesteście gotowi?

Honda Africa Twin Adventure Sports — zbliżenie na światła przednie.
Honda Africa Twin Adventure Sports — zbliżenie na silnik.
Honda Africa Twin Adventure Sports — widok z przodu pod kątem z kierowcą stojącym, górska sceneria.
Honda Africa Twin Adventure Sports — zbliżenie na przednie koło.

Życie to nie jest wycieczka z przewodnikiem

Żyłkę podróżnika trudno okiełznać.

Motocykl CRF1000L Africa Twin Adventure Sport nie boi się najgorszych dróg świata. Nic nie może go w tym względzie powstrzymywać, podobnie jak Ciebie. Na północy, zachodzie, wschodzie, południu — w którąkolwiek stronę go skierujesz, ten motocykl jest w stanie zabrać Cię wszędzie. Jak daleko chcesz nim dojechać — to zależy wyłącznie od Ciebie.

Dwie osoby na kempingu i Honda Africa Twin Adventure Sports — widok na zaparkowany motocykl z boku w nocy.

Szczegóły mają znaczenie

Przyjrzyj się bliżej innowacyjnym rozwiązaniom i charakterystycznym cechom, które czynią model Africa Twin Adventure Sports trudnym do pobicia.

Szczegóły mają znaczenie

Przyjrzyj się bliżej innowacyjnym rozwiązaniom i charakterystycznym cechom, które czynią model Africa Twin Adventure Sports trudnym do pobicia.

Szczegóły mają znaczenie

Przyjrzyj się bliżej innowacyjnym rozwiązaniom i charakterystycznym cechom, które czynią model Africa Twin Adventure Sports trudnym do pobicia.

Szybkie porównanie

Są dwa różne modele do wyboru, oba charakteryzuje prawdziwy głód przygody.

Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports — widok z boku. CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Chłodzony cieczą, 8-zaworowy rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 998 cm3 ma wał korbowy pracujący w zakresie 270° oraz głowicę Uni-cam ze zmodernizowanym układem wydechowym. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT (opcjonalna), elektronicznie sterowana przepustnica z 3 trybami jazdy, przełącznik G, układ kontroli momentu obrotowego HSTC i układ hamowania silnikiem. Model ten ma zbiornik paliwa o pojemności 24,2 litra, wysoki prześwit, podgrzewane manetki, poszerzone owiewki oraz w pełni regulowany układ zawieszenia SHOWA o dłuższym skoku.
Africa Twin CRF1000L — widok z boku. CRF1000L Africa Twin W porównaniu z modelem Adventure Sports motocykl ma minimalistyczny wygląd. Jest o 2 kg lżejszy, ale ma ten sam chłodzony cieczą, 8-zaworowy rzędowy silnik dwucylindrowy o pojemności 998 cm3 oraz zmodernizowany układ wydechowy. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT, elektronicznie sterowana przepustnica z 3 trybami jazdy, przełącznik G, układ kontroli momentu obrotowego HSTC i układ hamowania silnikiem, zbiornik paliwa o pojemności 18,8 litra oraz w pełni regulowany układ zawieszenia SHOWA.

Imponujące osiągi dwucylindrowca

Odpowiednia równowaga w jeździe zarówno po drodze, jak i w terenie.

Honda Africa Twin Adventure Sports — motocykl z kierowcą w poślizgu w terenie.

Jeśli połączymy moc maksymalną 95,2 KM (70 kW) osiąganą przy 7500 obr./min z momentem obrotowym 99 Nm przy 6000 obr./min, uzyskujemy doskonałe przyspieszenie zawsze, kiedy jest potrzebne. Silnik CRF1000L zapewnia doskonałą równowagę między wyczuciem a przyczepnością tylnego koła.

Nowy silnik CRF1000L jest wyposażony w lżejszy wałek wyrównoważający oraz zmodyfikowane układy dolotowy i wydechowy, które zwiększają moment obrotowy w średnim zakresie obrotów. Jest to kombinacja, która zapewnia dynamiczną i energiczną reakcję — na żądanie. Wraz z pakietem sterowania pracą silnika maszyna ta daje poczucie pewności podczas jazdy w każdym terenie, w mieście, na wsi czy na pustyni.

Lekki i kompaktowy

Silnik przyczynia się nie tylko do zwiększenia prześwitu, ale również komfortu jazdy. Jest on podparty w 6 punktach minimalizujących drgania. Podwozie — podwójna rama kołyskowa ze stali — jest wytrzymałe i cechuje się wyjątkową uniwersalnością: od szybkiej jazdy turystycznej po wyjątkowe właściwości terenowe.

Dwóch kierowców na motocyklach Honda Africa Twin Adventure Sports jadących drogą.
Dwóch kierowców na motocyklach Honda Africa Twin Adventure Sports zaparkowanych przy krawędzi widowiskowego klifu.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów ułatwia wjeżdżanie pod górę. W sprytny sposób wykrywa ona pochyłości. Im ostrzejsze nachylenie, tym dalej idące dopasowanie zapewniające najlepszą możliwą przyczepność i pełną kontrolę.

To Twoja planeta — czas na podróż

Stawisz czoła każdej drodze dzięki 3 różnym trybom jazdy.

Wszystko jest na wyciągnięcie ręki — wystarczy wybrać tryb jazdy, który odpowiada Twojemu nastrojowi, umiejętnościom i warunkom na drodze.

Tryby jazdy

Dostępne są trzy kombinacje ustawień: TOUR stosuje maksymalne ustawienie mocy i zapewnia hamowanie silnikiem w średnim zakresie obrotów w połączeniu z wysokim poziomem systemu kontroli trakcji HSTC. URBAN stosuje ustawienie średniego poziomu mocy z takimi samymi ustawieniami jak TOUR dla systemów HSTC i EB.

Ustawienia osobiste

Czwarty tryb — USER — pozwala kierowcy ustawić i zapisać preferowaną kombinację poziomów mocy, hamowania silnikiem i systemu kontroli trakcji HSTC. Aby uzyskać najlepsze osiągi w terenie, naciśnij przycisk G działający w każdym trybie jazdy. Zmienia on sterowanie sprzęgłem, zapewniając bardziej bezpośredni napęd przez dwusprzęgłową skrzynię biegów.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT

Jak sugeruje nazwa, motocykl jest wyposażony w dwa sprzęgła sterowane niezależnie przez własny obwód elektrohydrauliczny. Jedno z nich służy do rozruchu i biegów 1., 3. i 5., a drugie do biegów 2., 4. i 6. W związku z tym, gdy wybierane jest dane przełożenie, sprzęgła są przełączane. Działanie skrzyni jest płynne oraz szybkie i eliminuje wstrząsy powodowane zmianą biegów — utrzymując motocykl w stabilnej pozycji — gdy zmieniasz biegi na wyższe lub niższe.

Honda Africa Twin Adventure Sports — zdjęcie z przodu pod kątem z kierowcą, górska sceneria.

Dodatkowe zmniejszenie masy o 2,3 kg osiągnięto dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego. Dodatkową korzyścią jest dłuższa żywotność i znacznie lepsze trzymanie energii — nawet po dłuższej przerwie w użytkowaniu.

Honda Africa Twin Adventure Sports — zbliżenie na zegary.

Wybierz tryb, którego chcesz użyć w podróży turystycznej, a skrzynia biegów DCT zajmie się resztą; wystarczy złapać kierownicę i pozwolić się ponieść przygodzie. Tryb jazdy i system kontroli trakcji HSTC można w każdej chwili wyregulować za pomocą przełączników w systemie sterującym.

Szereg trybów jazdy

Standardowy tryb ręczny umożliwia zmianę biegów za pomocą przycisku po lewej stronie kierownicy. Tryb D zapewnia najlepszą równowagę między oszczędnością paliwa a komfortem jazdy, natomiast tryb S daje trzy różne, bardziej sportowe schematy zmiany biegów.