Dusza Hondy

Wyścigowa maszyna MotoGP przeznaczona do produkcji seryjnej.

Model RC213V-S stojący na torze wyścigowym
Model RC213V-S stojący na torze wyścigowym

Marc Márquez

poznaje RC213V-S

Model RC213V-S stojący na torze wyścigowym
Model RC213V-S stojący na torze wyścigowym
Model RC213V-S stojący na torze wyścigowym
Model RC213V-S stojący na torze wyścigowym

Wyścigową praktyką Hondy jest tzw. „laboratorium na kołach”. Firma Honda wykorzystuje dane zdobyte podczas wyścigów we wszystkich modelach produkcyjnych.

Przewiń

RC213V-S — widok z boku

Nowe przedsięwzięcie

Model RC213V-S jest wynikiem wykorzystania technologii opracowanych w ramach aktywności wyścigowej firmy Honda do produkcji ogólnodostępnych motocykli, reprezentujących całkiem nowe przedsięwzięcie.

Doskonała zwrotność w każdej sytuacji

Aby wygrać wyścigowe mistrzostwa świata, nie wystarczy tylko prędkość. Kierowca musi być w stanie perfekcyjnie manewrować maszyną. Dlatego firma Honda traktuje łatwość prowadzenia jako konieczność w drodze do wygranej.

Jedna z zasad firmy Honda mówi o tym, że najszybszą maszyną jest ta, która najłatwiej się prowadzi. Od czasu wyścigów Isle of Man TT w 1958 r. Honda opracowała wiele maszyny przeznaczonych wyłącznie do wyścigów, osiągając zwycięstwo za zwycięstwem.

Zbliżenie na elementy sterujące nowego modelu RC213V-S

Zasada firmy Honda

Model RC213V-S został stworzony zgodnie z zasadą firmy Honda, która pozwoliła modelowi RC213V poruszać się po drogach publicznych.

Model RC213V-S odziedziczył specyfikację wersji RC213V, co pozwoliło zapewnić centralizację masy, zredukować współczynnik tarcia, zastosować lekkie materiały oraz wykonać dokładną obróbkę maszynową komponentów — wszystko dzięki eksperckim zdolnościom produkcyjnym. Model RC213V-S jest także wyposażony w technologie sterowania znane z wersji RC213V.

Wprowadzono tylko konieczne zmiany względem wersji RC213V, aby umożliwić poruszanie się modelem RC213V-S po drogach publicznych.

Model RC213V-S — widok z boku

Ewolucja marki Honda

Minęło sporo czasu, odkąd możliwe stało się stworzenie motocykla drogowego zapewniającego takie osiągi. Wierzymy, że kluczem do kolejnego kroku w ewolucji jest maszyna klasy GP.

Firma Honda cały czas dokłada wszelkich starań, aby zapewnić zadowolenie klientów poprzez wdrażanie technologii.

Model RC213V-S jest wyrazem naszej determinacji.

Model RC213V-S stojący na torze wyścigowym

Informacje ogólne

Produkcja motocykli klasy MotoGP kieruje się diametralnie różnym zbiorem reguł od produkcji standardowych modeli. Obejmuje on redukcję masy komponentów oraz tworzenie zalet, których konkurencyjność jest zapewniana przez najwyższy poziom biegłości technicznej w procesie produkcji. RC213V-S dzieli te cechy z modelem RC213V.

Jedyną techniczną różnicą jest to, że pneumatyczne zawory modelu RC213V zostały zastąpione sprężynami śrubowymi (chociaż koła zębate wałka rozrządu pozostały te same) oraz zamieniono skrzynię biegów typu „seamless” na standardową skrzynię drogową. Części te charakteryzują się większą wytrzymałością podczas długotrwałej eksploatacji i zostały zapożyczone z wyścigowego motocykla kategorii otwartej RCV1000R.

Aby spełnić wymagania przepisów ruchu drogowego, model RC213V-S został wyposażony w światła przednie i tylne, lusterka boczne, prędkościomierz, tłumik z katalizatorem, uchwyt na tablicę rejestracyjną, sygnał dźwiękowy itd.

Ze względów praktycznych w modelu RC213V-S zastosowano nowe opony, tarcze i klocki hamulcowe oraz zapewniono szerszy współczynnik skrętu. Wyposażenie dodatkowe obejmuje inteligentny kluczyk Honda, rozrusznik oraz podpórkę.

Przedni widok boczny ze zbliżeniem na model RC213V-S
Przedni widok z boku ze zbliżeniem na lusterko boczne i kierownicę modelu RC213V-S

Model RC213V-S ma kilka dodatkowych cech, dzięki którym został dopuszczony do ruchu drogowego.

Tworząc model RC213V-S postanowiliśmy odtworzyć właściwości jezdne wersji RC213V w taki sposób, aby można było je wykorzystać na drogach publicznych. Zadbaliśmy o to, aby każdy komponent różnił się od tych produkowanych masowo nie tylko pod kątem wykorzystanych materiałów i obróbki powierzchni, ale także poprzez zapewnienie większej sztywności i wytrzymałości, przy jednoczesnym zmniejszeniu masy — tak jak w modelu RC213V. Każda część została obrobiona ręcznie i maszynowo, aby osiągnąć takie same możliwości techniczne jak w modelu RC213V — najwyższe z możliwych.

Zestaw wyścigowy

Model RC213V-S zaprojektowano z myślą o jeździe po drogach publicznych, jednak dzięki opcjonalnemu zestawowi wyścigowemu użytkownik otrzymuje możliwość ścigania się na zamkniętych torach.

Montaż zestawu wyścigowego, demontaż świateł i inne konieczne procedury wykonywane są przez wyznaczoną ASO, posiadającą odpowiednie narzędzia oraz przeszkolenie w zakresie obsługi modelu RC213V-S.

Zbliżenie na kierownicę RC213V-S
Widok ze zbliżeniem na tył modelu RC213V-S

Poznaj motocykle klasy Super Sport