Close
Zamknij
  • Dekady dominacji

    1966

  • Dekady dominacji

    1985

  • Dekady dominacji

    2013/2014

Stawką jest reputacja firmy Honda

Reputację należy wykuć na torach wyścigowych. Wyścigowa historia firmy Honda rozpoczęła się od... długopisu w 1954 roku. Wtedy to Soichiro Honda opublikował list, w którym zadeklarował chęć udziału i wygrania motocyklem własnej produkcji najbardziej prestiżowego wyścigu motocyklowego na świecie - Isle of Man TT. Poprosił współpracowników o pełne zaangażowanie w ten projekt.

Deklaracja udziału w rywalizacji

List zawierał sentencję „Pokażmy potencjał firmy Honda Motor Co.”.

Po raz pierwszy w historii do wyścigu TT miał zostać zgłoszony motocykl produkcji japońskiej. Od tego czasu wielokrotnie podejmowaliśmy niezwykle ambitne wyzwania. Od publikacji listu minęło kilka dziesięcioleci, a firma Honda nadal triumfuje w najbardziej prestiżowych seriach wyścigów motocyklowych na świecie.

Zdjęcie przedstawiające pierwszy motocykl klasy MotoGP marki Honda.

Tobie dedykujemy nasze zwycięstwa

Zawodnik klasy MotoGP świętuje zwycięstwo z zespołem Honda.

Nie rywalizujemy z potrzeby emocji. Nie szukamy też sławy.

Wykorzystujemy doświadczenie zdobyte na torach wyścigowych podczas projektowania naszych motocykli, w szczególności motocykli klasy Super Sport. Prowadząc Hondę możesz się poczuć jak zwycięzca.

Zawodnik zespołu Honda MotoGP w kasku.

Nowe pomysły rodzą nietypowe rozwiązania

Zaprezentowany w 1992 roku model NSR500 był prekursorem niekonwencjonalnego układu zapłonowego. Motocykl był wyposażony w silnik typu „Big Bang”, który zdominował świat sportów motorowych w latach 90.

Widok przedstawiający motocykl Honda NSR500 z boku..

Ważne statystyki

Dominacja Hondy NSR500 potwierdziła znaczenie inżynierii w sporcie motorowym. Zaawansowany motocykl kierowany przez zdolnego kierowcę stanowił bezkonkurencyjny duet.

  • Logo 22.

    Kolejne zwycięstwa

  • Logo 15.

    Zwycięstwa w jednym sezonie

  • Logo 14.

    Tytuły Mistrza Świata Producentów

Podnoszenie poprzeczki

Tylko jeden motocykl był w stanie pobić model NSR500 — była to maszyna naszej produkcji.

Gdy cykl World GP został przemianowany na MotoGP w 2002 roku, zaprezentowaliśmy Hondę RC211V. Motocykl był bezkonkurencyjny od pierwszego sezonu. Pomógł odnieść zwycięstwo w kategorii najlepszego kierowcy i najlepszego producenta. Maszyna udowodniła swoją wyższość nad wciąż wykorzystywanym przez inne zespoły modelem NSR500. Nie mieliśmy o to żalu do siebie — nasz zespół był zawsze skoncentrowany na przyszłości.