LCD
Wyświetlacz zestawu wskaźników
3 poszczególne
tryby jazdy
Nazwany na cześć modelu wygrywającego wyścigi Dakar NXR750 motocykl CRF1000L Africa Twin został zaprojektowany nie tylko z myślą o wycieczkach terenowych – świetnie sprawdza się również w przypadku codziennej jazdy.
Motocykl Africa Twin jest idealnym towarzyszem w podróży zarówno w mieście, jak i na wsi. Elektronicznie sterowana przepustnica ma 3 tryby jazdy , a modele DCT są ponadto wyposażone w tryb G do jazdy w terenie – oraz szereg innych innowacyjnych funkcji umożliwiających jeszcze dalsze i bardziej ekscytujące podróże. Motocykl Honda CRF1000L jest gotowy do podróży w każdej chwili.
Nic nie może powstrzymywać motocykla CRF1000L Africa Twin, podobnie jak Ciebie. Wybierz się na przejażdżkę po mieście, weekendową wycieczkę lub wakacje ze zwiedzaniem – wszystko wraz z jazdą w terenie. Bez względu na rodzaj wycieczki, ten motocykl jest w stanie zabrać Cię wszędzie. Jak daleko chcesz nim dojechać – to zależy wyłącznie od Ciebie.
Przyjrzyj się dokładniej wyjątkowym elementom, które nadają motocyklowi Africa Twin status legendy.
Nowy zestaw wskaźników LCD w stylu wyścigowym został zmodyfikowany, aby kierowca w każdej chwili mógł widzieć wszystkie tryby jazdy oraz informacje – o każdej porze dnia, na drodze lub w terenie i nawet w pozycji stojącej.
Dynamiczne funkcje motocykla Africa Twin łączą bardzo jasne światła reflektorów z oświetleniem LED oraz jasne światło hamowania z tyłu. Kierunkowskazy LED wyposażone są w nową funkcję hamowania ostrzegawczego w razie ostrego hamowania. W razie nagłego wypadku kierunkowskazy zostaną aktywowane w celu ostrzeżenia kierowców jadących z tyłu.
Przedni odwrócony widelec typu kartridżowego SHOWA 45 mm zapewnia doskonałe osiągi oraz kontrolę. Skok przedniego zawieszenia wynosi 230 mm, a tylny amortyzator Showa umożliwia 220 mm skok osi; zarówno z przodu jak i z tyłu występuje pełna regulacja tłumienia odbicia i dobicia.
Zmodyfikowany układ wydechowy typu 2-w-1 nie tylko brzmi dobrze; zwiększenie prędkości oraz obrotów dobrze wpływa też na wygląd. Reakcja przy średnich obrotach, w połączeniu ze zmodyfikowanym układem airbox po stronie układu dolotowego, jest lepsza niż kiedykolwiek.
Do wyboru są dwa różne modele – oba charakteryzuje prawdziwy głód przygody.
![]() |
CRF1000L Africa Twin | W porównaniu z modelem Adventure Sports motocykl ma minimalistyczny wygląd. Jest o 2 kg lżejszy, ale ma ten sam chłodzony cieczą, 8-zaworowy rzędowy silnik dwucylindrowy o pojemności 998 cm3 oraz zmodernizowany układ wydechowy. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT, elektronicznie sterowana przepustnica z 3 trybami jazdy, przełącznik G, układ kontroli momentu obrotowego HSTC i układ hamowania silnikiem, zbiornik paliwa o pojemności 18,8 litra oraz w pełni regulowany układ zawieszenia SHOWA. | |
![]() |
CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Chłodzony cieczą, 8-zaworowy rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 998 cm3 ma wał korbowy pracujący w zakresie 270° oraz głowicę Uni-cam ze zmodernizowanym układem wydechowym. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT (opcjonalna), elektronicznie sterowana przepustnica z 3 trybami jazdy, przełącznik G, układ kontroli momentu obrotowego HSTC i układ hamowania silnikiem. Model ten ma zbiornik paliwa o pojemności 24,2 litra, wysoki prześwit, podgrzewane manetki, poszerzone owiewki oraz w pełni regulowany układ zawieszenia SHOWA o dłuższym skoku. |
Wszystko jest na wyciągnięcie ręki – wystarczy wybrać tryb jazdy, który odpowiada Twojemu nastrojowi, umiejętnościom i warunkom na drodze.
Dostępne są trzy kombinacje ustawień: TOUR stosuje maksymalne ustawienie mocy i zapewnia hamowanie silnikiem w średnim zakresie obrotów w połączeniu z wysokim poziomem systemu kontroli trakcji HSTC. URBAN stosuje ustawienie średniego poziomu mocy z takimi samymi ustawieniami jak TOUR dla systemów HSTC i EB.
Czwarty tryb – USER – pozwala kierowcy ustawić i zapisać preferowaną kombinację poziomów mocy, hamowania silnikiem i systemu kontroli trakcji HSTC. W przypadku modelów DCT, aby uzyskać najlepsze osiągi w terenie, wystarczy nacisnąć przycisk G działający w każdym trybie jazdy. Zmienia on sterowanie sprzęgłem, zapewniając bardziej bezpośredni napęd przez dwusprzęgłową skrzynię biegów.
Standardowy tryb ręczny umożliwia zmianę biegów za pomocą przycisku po lewej stronie kierownicy. Tryb D zapewnia najlepszą równowagę między oszczędnością paliwa a komfortem jazdy, natomiast tryb S zapewnia trzy różne, bardziej sportowe schematy zmiany biegów.
Jak sugeruje nazwa, motocykl jest wyposażony w dwa sprzęgła sterowane niezależnie przez własny obwód elektrohydrauliczny. Jedno z nich służy do rozruchu i biegów 1., 3. i 5., a drugie do biegów 2., 4. i 6. W związku z tym, gdy wybierany jest dany bieg, sprzęgła są przełączane. Działanie skrzyni jest płynne, szybkie i eliminuje wstrząsy powodowane zmianą biegów, utrzymując motocykl w stabilnej pozycji przy zmianie biegów na wyższy lub niższy.
Wybierz tryb, którego chcesz użyć w podróży, a skrzynia biegów DCT zajmie się resztą; wystarczy złapać kierownicę i pozwolić się ponieść przygodzie.
Modele DCT umożliwiają łatwą zmianę trybu jednym wciśnięciem guzika.
Model CRF1000L dostępny jest też w wersji z solidną 6-biegową skrzynią – dla osób preferujących interaktywną jazdę w każdej sytuacji. Model wykorzystuje tę samą budowę, co model CRF450R – umożliwia błyskawiczną zmianę biegów oraz operuje się nim poprzez lekkie aluminiowe sprzęgło antyhoppingowe z funkcją asysty. Quickshifter jest dostępny jako opcja dla obu rodzajów skrzyń.
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów wraz z HTSC dostosowują się automatycznie, aby zapewnić Ci optymalną przyczepność oraz kontrolę na wzniesieniu.
Nowy silnik CRF1000L o pojemności 998 cm3 jest wyposażony w lżejszy wałek równoważący oraz zmodyfikowane układy dolotowy i wydechowy, które zwiększają moment obrotowy w średnim zakresie obrotów. Jest to kombinacja, która zapewnia dynamiczną i energiczną reakcję na żądanie. Wraz z pakietem sterowania pracą silnika maszyna ta daje poczucie pewności podczas jazdy w każdym terenie, w mieście, na wsi czy na pustyni.
Nowe wymiary silnika przyczyniają się nie tylko do zwiększenia prześwitu, ale również komfortu jazdy. Jest on podparty w 6 punktach minimalizujących drgania. Podwozie – podwójna rama kołyskowa ze stali – jest wytrzymałe i cechuje się wyjątkową uniwersalnością – od szybkiej jazdy turystycznej po wyjątkowe właściwości terenowe.
Jeśli połączymy moc maksymalną 95,2 KM (70 kW) osiąganą przy 7500 obr./min. z momentem obrotowym 99 Nm przy 6000 obr./min., uzyskujemy doskonałe przyspieszenie zawsze, kiedy jest potrzebne.
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów ułatwia wjeżdżanie pod górę, a także jazdę z górki. W sprytny sposób wykrywa ona pochyłości. Im bardziej strome nachylenie, tym dalej idące dopasowanie zapewniające najlepszą możliwą przyczepność i pełną kontrolę.
Wąski zbiornik paliwa o pojemności 18,8 litra oraz niskie zużycie paliwa zapewniają zasięg rzędu 400 km – w zależności od warunków na drodze. Dodatkowe zmniejszenie masy o 2,3 kg osiągnięto dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego. Dodatkową korzyścią jest dłuższa żywotność i znacznie lepsze trzymanie energii – nawet po dłuższej przerwie w użytkowaniu.
W 1981 roku Honda rozpoczęła rywalizację w rajdzie Paryż-Dakar – najtrudniejszym rajdzie terenowym dla motocykli na świecie. Zaledwie pięć lat później motocykl Africa Twin zdominował wydarzenie, osiągając metę na 1., 2. i 3. miejscu – a potem wygrywał w kolejnym roku i w kolejnym, i w kolejnym.
Honda NXR-750 – pierwszy zwycięzca rajdu Paryż-Dakar.
Odkryj cechy motocykla Africa Twin, dostosuj kolorystykę i obejrzyj nadwozie z każdej strony. Następnie przejdź do trybu rzeczywistości rozszerzonej i zobacz, jak motocykl będzie się prezentować na Twoim podjeździe – wszystko za pomocą naszej nowej aplikacji na urządzenia przenośne.
Możesz też stworzyć własną Hondę, korzystając z naszego Konfiguratora