Zamknij

CRF1000L Africa Twin

Jedź dalej

Zrodzony z wydm

Styl rajdowy

LCD

Wyświetlacz zestawu wskaźników

Elektronicznie sterowana przepustnica z

poszczególne

tryby jazdy

Przewiń

Logo Africa Twin

Przygoda w sercu

Nazwany na cześć modelu wygrywającego wyścigi Dakar NXR750 motocykl CRF1000L Africa Twin został zaprojektowany nie tylko z myślą o wycieczkach terenowych – świetnie sprawdza się również w przypadku codziennej jazdy.

Zew dzikiej przyrody

Przygotuj się, gdy to słyszysz.

Motocykl Africa Twin jest idealnym towarzyszem w podróży zarówno w mieście, jak i na wsi. Elektronicznie sterowana przepustnica ma 3 tryby jazdy , a modele DCT są ponadto wyposażone w tryb G do jazdy w terenie – oraz szereg innych innowacyjnych funkcji umożliwiających jeszcze dalsze i bardziej ekscytujące podróże. Motocykl Honda CRF1000L jest gotowy do podróży w każdej chwili.

Honda Africa Twin – zbliżenie na przednie światła hamowania.
Honda Africa Twin – zbliżenie na zawieszenie.
Honda Africa Twin – zdjęcie z profilu na ulicy.
Honda Africa Twin – zbliżenie na układ wydechowy.

Wyznacz ślad

Nie pozwól, aby zatrzymał Cię koniec drogi.

Nic nie może powstrzymywać motocykla CRF1000L Africa Twin, podobnie jak Ciebie. Wybierz się na przejażdżkę po mieście, weekendową wycieczkę lub wakacje ze zwiedzaniem – wszystko wraz z jazdą w terenie. Bez względu na rodzaj wycieczki, ten motocykl jest w stanie zabrać Cię wszędzie. Jak daleko chcesz nim dojechać – to zależy wyłącznie od Ciebie.

Więcej szczegółów

Przyjrzyj się dokładniej wyjątkowym elementom, które nadają motocyklowi Africa Twin status legendy.

Więcej szczegółów

Przyjrzyj się dokładniej wyjątkowym elementom, które nadają motocyklowi Africa Twin status legendy.

Porównaj modele

Do wyboru są dwa różne modele – oba charakteryzuje prawdziwy głód przygody.

Honda Africa Twin – widok z profilu CRF1000L Africa Twin W porównaniu z modelem Adventure Sports motocykl ma minimalistyczny wygląd. Jest o 2 kg lżejszy, ale ma ten sam chłodzony cieczą, 8-zaworowy rzędowy silnik dwucylindrowy o pojemności 998 cm3 oraz zmodernizowany układ wydechowy. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT, elektronicznie sterowana przepustnica z 3 trybami jazdy, przełącznik G, układ kontroli momentu obrotowego HSTC i układ hamowania silnikiem, zbiornik paliwa o pojemności 18,8 litra oraz w pełni regulowany układ zawieszenia SHOWA.
Honda Africa Twin Adventure Sports – widok z boku. CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Chłodzony cieczą, 8-zaworowy rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 998 cm3 ma wał korbowy pracujący w zakresie 270° oraz głowicę Uni-cam ze zmodernizowanym układem wydechowym. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT (opcjonalna), elektronicznie sterowana przepustnica z 3 trybami jazdy, przełącznik G, układ kontroli momentu obrotowego HSTC i układ hamowania silnikiem. Model ten ma zbiornik paliwa o pojemności 24,2 litra, wysoki prześwit, podgrzewane manetki, poszerzone owiewki oraz w pełni regulowany układ zawieszenia SHOWA o dłuższym skoku.

Dostęp do wszystkich obszarów

Stawisz czoła każdej drodze dzięki 3 różnym trybom jazdy.

Wszystko jest na wyciągnięcie ręki – wystarczy wybrać tryb jazdy, który odpowiada Twojemu nastrojowi, umiejętnościom i warunkom na drodze.

Tryby jazdy

Dostępne są trzy kombinacje ustawień: TOUR stosuje maksymalne ustawienie mocy i zapewnia hamowanie silnikiem w średnim zakresie obrotów w połączeniu z wysokim poziomem systemu kontroli trakcji HSTC. URBAN stosuje ustawienie średniego poziomu mocy z takimi samymi ustawieniami jak TOUR dla systemów HSTC i EB.

Ustawienia osobiste

Czwarty tryb – USER – pozwala kierowcy ustawić i zapisać preferowaną kombinację poziomów mocy, hamowania silnikiem i systemu kontroli trakcji HSTC. W przypadku modelów DCT, aby uzyskać najlepsze osiągi w terenie, wystarczy nacisnąć przycisk G działający w każdym trybie jazdy. Zmienia on sterowanie sprzęgłem, zapewniając bardziej bezpośredni napęd przez dwusprzęgłową skrzynię biegów.

Szereg trybów jazdy

Standardowy tryb ręczny umożliwia zmianę biegów za pomocą przycisku po lewej stronie kierownicy. Tryb D zapewnia najlepszą równowagę między oszczędnością paliwa a komfortem jazdy, natomiast tryb S zapewnia trzy różne, bardziej sportowe schematy zmiany biegów.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT

Jak sugeruje nazwa, motocykl jest wyposażony w dwa sprzęgła sterowane niezależnie przez własny obwód elektrohydrauliczny. Jedno z nich służy do rozruchu i biegów 1., 3. i 5., a drugie do biegów 2., 4. i 6. W związku z tym, gdy wybierany jest dany bieg, sprzęgła są przełączane. Działanie skrzyni jest płynne, szybkie i eliminuje wstrząsy powodowane zmianą biegów, utrzymując motocykl w stabilnej pozycji przy zmianie biegów na wyższy lub niższy.

Honda Africa Twin – zbliżenie na elementy sterowania.

Wybierz tryb, którego chcesz użyć w podróży, a skrzynia biegów DCT zajmie się resztą; wystarczy złapać kierownicę i pozwolić się ponieść przygodzie.

Honda Africa Twin – zbliżenie na elektronicznie sterowaną przepustnicę.

Modele DCT umożliwiają łatwą zmianę trybu jednym wciśnięciem guzika.

Manualna skrzynia biegów

Model CRF1000L dostępny jest też w wersji z solidną 6-biegową skrzynią – dla osób preferujących interaktywną jazdę w każdej sytuacji. Model wykorzystuje tę samą budowę, co model CRF450R – umożliwia błyskawiczną zmianę biegów oraz operuje się nim poprzez lekkie aluminiowe sprzęgło antyhoppingowe z funkcją asysty. Quickshifter jest dostępny jako opcja dla obu rodzajów skrzyń.

Honda Africa Twin – zdjęcie z profilu w plenerze.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów wraz z HTSC dostosowują się automatycznie, aby zapewnić Ci optymalną przyczepność oraz kontrolę na wzniesieniu.

Model do jazdy w każdym terenie

Odpowiednia równowaga w jeździe zarówno po drodze, jak i w terenie.

Honda Africa Twin – zdjęcie studyjne z przodu pod kątem.

Nowy silnik CRF1000L o pojemności 998 cm3 jest wyposażony w lżejszy wałek równoważący oraz zmodyfikowane układy dolotowy i wydechowy, które zwiększają moment obrotowy w średnim zakresie obrotów. Jest to kombinacja, która zapewnia dynamiczną i energiczną reakcję na żądanie. Wraz z pakietem sterowania pracą silnika maszyna ta daje poczucie pewności podczas jazdy w każdym terenie, w mieście, na wsi czy na pustyni.

Lekki i kompaktowy

Nowe wymiary silnika przyczyniają się nie tylko do zwiększenia prześwitu, ale również komfortu jazdy. Jest on podparty w 6 punktach minimalizujących drgania. Podwozie – podwójna rama kołyskowa ze stali – jest wytrzymałe i cechuje się wyjątkową uniwersalnością – od szybkiej jazdy turystycznej po wyjątkowe właściwości terenowe.

Siła napędowa

Jeśli połączymy moc maksymalną 95,2 KM (70 kW) osiąganą przy 7500 obr./min. z momentem obrotowym 99 Nm przy 6000 obr./min., uzyskujemy doskonałe przyspieszenie zawsze, kiedy jest potrzebne.

W górę i w dół

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów ułatwia wjeżdżanie pod górę, a także jazdę z górki. W sprytny sposób wykrywa ona pochyłości. Im bardziej strome nachylenie, tym dalej idące dopasowanie zapewniające najlepszą możliwą przyczepność i pełną kontrolę.

Lekki i wydajny

Wąski zbiornik paliwa o pojemności 18,8 litra oraz niskie zużycie paliwa zapewniają zasięg rzędu 400 km – w zależności od warunków na drodze. Dodatkowe zmniejszenie masy o 2,3 kg osiągnięto dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego. Dodatkową korzyścią jest dłuższa żywotność i znacznie lepsze trzymanie energii – nawet po dłuższej przerwie w użytkowaniu.

Stworzony by wygrywać

Ponad 8500 wyczerpujących kilometrów wydm, błota, równin i kamieni. Motocykl Africa Twin poradził sobie ze wszystkim.

Dwa modele Honda Africa Twin z kierowcami patrzącymi się na kanion.

W 1981 roku Honda rozpoczęła rywalizację w rajdzie Paryż-Dakar – najtrudniejszym rajdzie terenowym dla motocykli na świecie. Zaledwie pięć lat później motocykl Africa Twin zdominował wydarzenie, osiągając metę na 1., 2. i 3. miejscu – a potem wygrywał w kolejnym roku i w kolejnym, i w kolejnym.

Honda NXR-750 – widok z profilu, zdjęcie studyjne.

Honda NXR-750 – pierwszy zwycięzca rajdu Paryż-Dakar.

Zdjęcie przedstawiające konfigurator modelu Africa Twin.

Rozpocznij swoją przygodę z motocyklem Africa Twin na telefonie i tablecie.

Odkryj cechy motocykla Africa Twin, dostosuj kolorystykę i obejrzyj nadwozie z każdej strony. Następnie przejdź do trybu rzeczywistości rozszerzonej i zobacz, jak motocykl będzie się prezentować na Twoim podjeździe – wszystko za pomocą naszej nowej aplikacji na urządzenia przenośne.

Możesz też stworzyć własną Hondę, korzystając z naszego Konfiguratora

Trzy zrzuty ekranu z aplikacji Africa Twin.