Close

Model CBR1000RR Fireblade i SP/SP2 – technologia

WYGLĄD SPORTOWEGO MOTOCYKLA

Dusza motocykla klasy SUPERBIKE

Przewiń

Logo Fireblade SP

Pan Sato-san – lider projektu

Jego prawdziwym celem – niezależnie od warunków – jest dostarczanie niespotykanej radości z jazdy, czyli doświadczenia, którego nie można porównać z niczym innym.

Zachowaj równowagę

Sposób, w jaki pakiet podzespołów elektronicznych modeli Fireblade, Fireblade SP i SP2 łączy kierowcę, motocykl i asfalt.

Motocykl Honda Fireblade SP na torze wyścigowym – widok z przodu.

Na długo zanim zaczniesz pochylać model Fireblade na zakręcie, jego zaawansowany układ dokonuje już niezbędnych obliczeń.

Centralny układ

5-osiowa (przyspieszenie 3-osiowe, 2-osiowa prędkość kątowa) bezwładnościowa jednostka pomiarowa (IMU), znajdująca się blisko środka ciężkości maszyny, która jest „mózgiem” motocykla, stale interpretującym przechył, odchylenie i kąt pochylenia.

Informacje o prędkości obrotowej kół, obrotach silnika oraz pozycji hamulca i przepustnicy są również zbierane z innych czujników. W przypadku modeli SP i SP2, w zależności od trybu zawieszenia wybranego przez kierowcę, optymalna siła kompresji i tłumienia odbicia jest następnie stosowana w celu zapewnienia całkowitej kontroli nad zawieszeniem przy różnych prędkościach.

Skuteczność hamowania

System zapobiegający unoszeniu tylnego koła w trakcie ostrego hamowania (RLC) pomaga kontrolować tylne koło w przypadku nagłego i spóźnionego hamowania podczas pokonywania zakrętów. ABS jest przystosowany do jazdy na torze i zarządza siłą hamowania w zakrętach, jednocześnie rzadziej interweniując przy wysokich prędkościach generowanych na torze wyścigowym.

 

Motocykl Honda Fireblade SP na torze wyścigowym – widok z boku.

Pełna kontrola kierowcy nad maszyną, pod każdym kątem.

Zbliżenie na koło Hondy Fireblade SP.

Układ ABS pracuje podczas wchodzenia w zakręty, zwiększając bezpieczeństwo w przypadku agresywnej jazdy po torze – pomaga nawet zawodowcom.

Niezwykła wydajność

Szybko reagująca jednostka napędowa, która jest gotowa do bardzo szybkiej jazdy po torze.

Podobnie jak Fireblade, model Fireblade SP posiada czterocylindrowy rzędowy silnik DOHC o mocy maksymalnej 191 KM i maksymalnym momencie obrotowym 114 Nm, magnezowe części, sprzęgło antyhoppingowe i tytanowy tłumik. Posiada również seryjnie montowany system Quickshifter, który pozwala na bezsprzęgłową zmianę biegu na wyższy oraz system Downshift Assist, który umożliwia bezsprzęgłową zmianę biegów w dół z wykorzystaniem funkcji Auto-Blipper.

SP2. Stworzony do wyścigów
W ramach specjalnej homologacji silnik modelu SP2 może zostać wyposażony w części wchodzące w skład pakietu HRC. Podczas jego budowy zintegrowane są również podzespoły elektroniczne, które otwierają dodatkowe poziomy funkcjonalności i wydajności specyficzne dla danego toru. System kontroli startu HRC może być ustawiony w zakresie 6000–12 000 obr./min. Istnieje również funkcja ograniczenia prędkości przejazdu przez Pit Lane.

 

Zbliżenie na silnik CBR1000RR Fireblade SP

Czterocylindrowy silnik modelu Fireblade jest dziełem sztuki czerpiącym rozwiązania konstrukcyjne i podzespoły elektroniczne z modelu RC213V.

CBR1000RR Fireblade SP z prawej strony

Dostosowany pod kątem zwiększonego prześwitu, nowy, tytanowy tłumik pozwoli na zmniejszenie masy oraz jej lepszą centralizację.

Kontrolowanie mocy

Oto sposób, w jaki działa układ wyboru trybu jazdy.

Zbliżenie na deskę rozdzielczą Hondy Fireblade SP.

Charakterystyka silnika i właściwości jezdne podwozia i – w modelach SP i SP2 – zawieszenia Öhlins są elektronicznie zarządzane i nieustannie dopasowywane do warunków jazdy. RMSS posiada 3 wstępnie ustawione opcje, FAST, FUN i SAFE i jest wybierany przez naciśnięcie przełącznika po lewej stronie kierownicy.

Tryb pierwszy – FAST (szybki)

Zapewnia maksymalne, liniowe, płynne przyspieszenie, niewielką kontrolę HSTC i hamowania silnikiem, jednocześnie regulując dużą siłę tłumienia.

Tryb 2 – FUN (przyjemność)

Moc wyjściowa jest średnio kontrolowana przez HSTC po wybraniu trzech pierwszych biegów. Tryb ten również dokonuje regulacji zawieszenia, hamowania silnikiem i siły tłumienia zawieszenia.

 

 

 

 

Tryb 3 – SAFE (bezpieczny)

Kontroluje osiągi silnika od pierwszego do czwartego biegu dzięki dużej ingerencji HSTC, zapewniając lepszą przyczepność tylnego koła przy zwiększonej skuteczności hamowania silnikiem. Zawieszenie dostosowuje się tak, aby zapewnić niską siłę tłumienia.

Tryby UŻYTKOWNIKA

Dostępne są również dwa tryby UŻYTKOWNIKA, co łącznie daje pięć trybów jazdy. Po wybraniu jednego z trzech trybów można je zaprogramować niezależnie w celu dopasowania do stylu jazdy kierowcy, jego wagi, układu toru i warunków jazdy. W razie potrzeby niektóre ustawienia można całkowicie wyłączyć.

 

Zawieszenie punktowe

Przyczepność i precyzyjne prowadzenie.

Modele Fireblade SP i SP2 to pierwsze motocykle firmy Honda wyposażone w elektroniczne sterowanie Öhlins (S-EC), w którym zastosowano odwrócony przedni widelec NIX30 o średnicy 43 mm oraz tylny amortyzator TTX36. W zależności od trybu pracy zawieszenia wybranego przez kierowcę system ten zapewnia optymalną zwrotność – automatycznie regulowaną poprzez jednostkę sterującą zawieszeniem (SCU) – podczas normalnej jazdy, nagłego przyspieszania i ostrego hamowania, które są nieodłączną częścią agresywnej jazdy po torze.

Zbliżenie na amortyzator Smart-EC.

Aluminiowa konstrukcja hybrydowa wahacza Pro-Link jest niewiarygodnie sztywna, podczas gdy tylny amortyzator gazowy Öhlins TTX36 oferuje najwyższą jakość, pełną regulację i 60-milimetrowy skok.

Zbliżenie na koła Marchesini.

Odwrócony widelec przedni Öhlins 43 mm NIX30 przekazuje mnóstwo informacji. Fireblade SP2 jest również wyposażony w złote koła Marchesini i czterotłoczkowe zaciski monoblokowe Brembo.

Zapoznaj się z naszą gamą Super Sport