Close

CBR1000RR Fireblade – Technologia

Wygląd sportowego motocykla

Dusza motocykla klasy Superbike

Przewiń

Logo Honda Fireblade.

Pan Sato-san – lider projektu

Jego prawdziwym celem – niezależnie od warunków – jest dostarczanie niespotykanej radości z jazdy, czyli doświadczenia, którego nie można porównać z niczym innym.

Kontrolowanie mocy

Oto sposób, w jaki działa układ wyboru trybu jazdy (RMSS) w modelu CBR1000RR Fireblade.

Zbliżenie na cyfrowy ekran TFT motocykla Honda CBR1000RR Fireblade.

Wybrane tryby jazdy są wyświetlane na cyfrowym ekranie TFT.

Regulator mocy działa za pomocą systemu RMSS i zapewnia pięć poziomów kontroli. Po wybraniu pierwszego poziomu uzyskuje się maksymalne osiągi na wszystkich sześciu biegach; drugi poziom zapewnia płynną reakcję przepustnicy na dodawanie gazu, a piąty poziom daje najbardziej umiarkowaną ogólną reakcję przepustnicy w zakresie obrotów. Wszystkie poziomy zapewniają takie same wrażenia przy pierwszym otwarciu przepustnicy.

Trzy wstępnie ustawione tryby jazdy modelu Fireblade oddadzą w Twoje ręce pełną kontrolę: Pierwszy tryb wyzwala pełną moc – dokładnie to, co jest potrzebne na torze – a reakcja silnika na hamowanie jest teraz szybsza przy wchodzeniu w zakręt, natomiast przy wychodzeniu z niego dostępny jest większy moment obrotowy. Drugi tryb ma zastosowanie na krętych drogach i w mieście, a trzeci tryb oferuje maksymalny poziom bezpieczeństwa na mokrych drogach lub przy zmiennych warunkach.

 

Zbliżenie na przełącznik map zapłonu motocykla Honda CBR1000RR Fireblade.

Oprócz wstępnie ustawionych trybów jazdy istnieje również możliwość ręcznej regulacji mocy silnika, hamowania i poziomu interwencji HSTC za pomocą przełącznika po lewej stronie kierownicy.

Niezwykła wydajność

Szybko reagująca jednostka napędowa gwarantująca niezwykłe brzmienie.

Prawdziwą perłą konstrukcyjną jest czterocylindrowy silnik DOHC modelu Fireblade, który osiąga 13 000 obr./min i charakteryzuje się współczynnikiem sprężania 13:1, co pozwala wygenerować 191 KM i 114 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To nasz ostateczny wyraz sportowych osiągów, zaprojektowany z myślą o bezkompromisowym użytkowaniu, generuje surowy wydech dzięki lekkiemu tytanowemu tłumikowi.

Oszałamiający stosunek mocy do wagi to niekwestionowany atut modelu Fireblade. Silnik wyposażono w tłoki o zoptymalizowanej grubości ścian i konstrukcji korony w celu zwiększenia kompresji, podniesiono wznios zaworów i zmieniono regulację krzywki. Miska olejowa i osłona zapłonu zostały wykonane z egzotycznego magnezu, co pozwoliło zaoszczędzić więcej bezcennych gramów.

 

 

Zbliżenie na silnik CBR1000RR Fireblade

Silnik modelu Fireblade jest dziełem sztuki w dziedzinie rozwiązań konstrukcyjnych i elektronicznych, co zapewnia niesamowite wrażenia zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym.

CBR1000RR Fireblade z prawej strony

Nowy, tytanowy tłumik pozwoli na zmniejszenie masy oraz jej lepszą centralizację. Został on również dostosowany pod kątem zwiększonego prześwitu.

Dodatkowy zmysł

System sterujący momentem obrotowym (HSTC) zapewnia wyczucie i płynne działanie.

Przejechanie serii szybkich serpentyn nigdy nie było tak przyjemne. Sercem sterowania Fireblade jest 5-osiowa bezwładnościowa jednostka pomiarowa, która dostarcza dynamicznych informacji do ECU o tym, co dokładnie robi motocykl. 9-stopniowy układ sterowania momentem obrotowym (HSTC) zapewnia pożądaną przyczepność tylnego koła i interweniuje, jeśli osiągnięta zostanie granica przyczepności na wyjściu z zakrętu, gwarantuje też wyraźną reakcją przepustnicy przy gwałtownych przyspieszeniach. System zapobiegający unoszeniu przedniego koła podczas przyspieszania jest całkowicie oddzielną funkcją od HSTC i oferuje trzy poziomy regulacji wysokości podnoszenia. W przypadku jazdy na torze warto uruchomić minimalny zakres HSTC i maksymalny Wheelie Control. System pozwala na to i oferuje płynne, naturalne wyczucie.

Motocykl Honda CBR100RR Fireblade z kierowcą na torze — widok z przodu.

Jasne i przejrzyste

Wyjątkowo ostre światła LED dodają wyrazistości agresywnemu wyglądowi.

Przepiękny blask podwójnych reflektorów LED Fireblade nie pozostaje niezauważony, ponieważ zostały one zaprojektowane tak, aby sterować przepływem powietrza wokół smukłej przedniej części owiewki. Motocyklista również staje się częścią pakietu aerodynamicznego, gdy chowa się za owiewką podczas jazdy z dużą prędkością. Tylne, pozycyjne światło LED jest zgrabnie zintegrowane z tylną częścią motocykla. Kierunkowskazy również zostały wykonane w technologii LED.

Zbliżenie na diodowe światła motocykla CBR1000RR Fireblade.

Strategicznie rozmieszczone nawiewy zwiększają stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.

Zbliżenie na światła LED i kierunkowskazy motocykla Honda CBR1000RR Fireblade.

W modelu Fireblade tylna lampa LED została wkomponowana w minimalistyczną tylną część motocykla.

Równowaga i kontrola

Fireblade oferuje wyjątkową pewność prowadzenia.

Widok przedstawiający motocykl Honda CBR1000RR Fireblade pod kątem — widok z przodu.

Kontrola nad przodem jest w całości w Twoich rękach; Showa 43 mm BPF i czterotłoczkowe zaciski Tokico.

W warunkach, w których jeździ się na modelu Fireblade wyczucie jest najważniejsze – a pusta, odlewana ciśnieniowo podwójna rama aluminiowa cechuje się sztywnością, która jest dopasowana do sztywnego aluminiowego wahacza. Widelec Showa 43 mm Big Piston Fork (BPF) o dużym tłumieniu skutecznie redukuje ciśnienie hydrauliczne powstające przy sprężaniu i wydłużaniu. Skutkuje to zmniejszeniem luzu podczas pierwszego skoku i łagodniejszym tłumieniem, maksymalizując kontakt opony z asfaltem. Bezzaworowy tylny widelec Showa generuje siłę tłumiącą podczas przechodzenia od odbicia do sprężania dzięki równomiernym zmianom ciśnienia. 

Gwarantowana stabilność

Radialnie montowane czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Tokico są zarządzane przez ABS tuningowane do jazdy po drogach i ścigania się na torze, a system HESD utrzymuje stabilność przedniego koła. Zwinne i zwarte podwozie Fireblade zostało zaprojektowane z myślą o najlepszych osiągach.

Czarna Honda CBR1000RR Fireblade – widok z prawej strony.

Smukły, zwinny i gotowy do akcji. Sylwetka motocykla Fireblade kojarzy się z prędkością.

Motocykl Honda CBR1000RR Fireblade z kierowcą na torze — widok z tyłu.

Podwozie modelu Fireblade jest tak zwinne, że niemal w mgnieniu oka można zmienić kierunek jazdy motocykla, co pozwala na pewne wchodzenie w zakręty.