Close

Honda GL1800 Goldwing

Wysokie osiągi

Po co trzymać się ziemi, kiedy można latać?

Przewiń

Logo produktu Honda Gold Wing.

Ten jedyny, niepowtarzalny

Wyjątkowe osiągi i indywidualny charakter - nic nie równa się z Hondą Gold Wing.

Siła i stabilność

Innowacyjne podwozie, które zapewnia doskonałe właściwości jezdne.

Honda Gold Wing - zdjęcie z profilu.

Wystarczy zdjąć owiewki modelu GL1800 Gold Wing, aby zobaczyć innowacyjne rozwiązania, które zostały zastosowane do stworzenia tego niesamowitego cruisera.

Lekka, całkowicie aluminiowa rama odlewana z aluminium zapewnia niewiarygodną stabilność i geometrię, co przekłada się na doskonałe właściwości jezdne. Podwójny wahacz w przednim zawieszeniu gwarantuje odpowiednią elastyczność podczas pochłaniania wstrząsów i wyjątkową precyzję w zakrętach.

Wygoda w każdych warunkach

Tylne zawieszenie typu Pro-Arm współpracuje z unikalnym układem Pro-Link, który zapewnia najwyższy poziom komfortu; napięcie wstępne tylnej sprężyny jest regulowane elektrycznie, aby dostosować charakterystykę pracy zawieszenia do wagi pasażerów i bagażu. Dostępne są cztery ustawienia. Aby zwiększyć komfort kierowcy i pasażera, Honda Gold Wing Tour została wyposażona w zawieszenie o poprawionej charakterystyce, co zapewnia wyjątkową precyzję podczas jazdy.

Honda Gold Wing - zbliżenie na ekran TFT.

Siłę tłumienia przedniego i tylnego zawieszenia można dopasować do trybu jazdy wybranego na ekranie TFT.

Honda Gold Wing - zbliżenie na zintegrowany, podwójny układ hamulcowy.

Zintegrowany, podwójny układ hamulcowy równomiernie rozkłada siłę hamowania przedniego i tylnego koła, aby zapewnić niezawodne hamowanie w każdych warunkach.

Moc sześciu cylindrów

Honda Gold Wing - osiągi, które uzależniają.

Sześciocylindrowy bokser o pojemności 1833 cm3 rozwija 170 Nm momentu obrotowego przy 5500 obr./min – tak właśnie bije serce Hondy Gold Wing. 4 zawory na cylinder i głowice typu Unicam gwarantują doskonałe osiągi, a przepustnica sterowana elektronicznie i nowy układ zapłonowy zapewniają płynną pracę silnika w niskim zakresie obrotów, co doskonale sprawdza się podczas jazdy miejskiej.

Układ napędowy

7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT trzeciej generacji została zaprojektowana specjalnie z myślą o długiej jeździe ze stałą prędkością.

Zoptymalizowana pod kątem pracy przy niskiej prędkości obrotowej, skrzynia biegów DCT oferuje niezwykłą płynność i szybkość zmiany przełożeń. Eliminuje również wstrząsy podczas zmiany biegów i oferuje trzy tryby pracy: Tryb MT zapewnia pełną kontrolę i pozwala na ręczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy. Tryb automatyczny (D) doskonale sprawdza się podczas jazdy w mieście i po autostradzie oraz pomaga zmniejszyć zużycie paliwa. Tryb automatyczny (S) pozwala silnikowi wejść na wyższe obroty przed włączeniem kolejnego biegu, zapewniając większą dynamikę jazdy. Ponadto powoduje wcześniejszą redukcję przełożeń, by uzyskać mocniejsze hamowanie silnikiem.

Zaawansowana skrzynia biegów

W trybie D skrzynia biegów DCT współpracuje z kierowcą; może wykrywać rodzaj otoczenia - od górskich dróg do miejskich ulic - i dostosowywać do niego swoja pracę. Dodatkowo model Gold Wing wyposażono w funkcję Auto Stop, która zwiększa oszczędność paliwa. Silnik wyłącza się po 3 sekundach i uruchamia ponownie po odkręceniu manetki. Ponadto dzięki systemowi wspomagania ruszania pod górę nie ma obaw, że motocykl stoczy się ze wzniesienia.

Honda Gold Wing - zdjęcie z przodu przedstawiające motocykl na drodze.
Honda Gold Wing - zbliżenie na ekran TFT.

Wszystko, czego potrzeba, aby być w stałym kontakcie ze światem, jest w zasięgu ręki na 7-calowym ekranie TFT. Dzięki funkcjom poleceń głosowych i Bluetooth® można także uzyskać dostęp do informacji i list odtwarzania na smartfonie.

Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem jest zmiana przełożeń. Przy niskiej prędkości przełożenia są krótsze, co zapewnia płynną zmianę biegów. Gdy prędkość wzrasta, przełożenia się wydłużają, aby ograniczyć obroty silnika.

Ruszanie

Stworzyliśmy zintegrowany generator rozruchu (ISG), który pełni funkcję rozrusznika oraz generatora; to oszczędność masy oraz energii. Honda Gold Wing ma tryb pełzania w przód i w tył. To niezwykle praktyczne rozwiązanie podczas parkowania.

Honda Gold Wing - zdjęcie z tyłu przedstawiające motocykl w wiejskiej scenerii.

Unikalna dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DCT) jest dostępna we wszystkich wersjach Hondy Gold Wing.