WWW.HONDA.PL

Oświadczenie o dostępności Honda Motor Europe Limited

KWESTIA ŁATWOŚCI DOSTĘPU JEST DLA BARDZO WAŻNA 

Niniejsza strona internetowa jest obsługiwana przez Honda Motor Europe (HME). W HME cenimy integrację, równość i dostępność dla wszystkich. Dlatego staramy się, aby nasza strona internetowa była dostępna dla wszystkich, niezależnie od umiejętności lub potrzeb związanych z dostępem. Jesteśmy również zobowiązani do spełnienia wymogów Europejskiej Ustawy o Dostępności (EAA), wraz z obowiązującymi przepisami lokalnymi w krajach, w których prowadzimy działalność.

Oznacza to na przykład, że powinieneś być w stanie:

  • Zmieniać kolory, poziomy kontrastu i czcionki za pomocą ustawień przeglądarki lub urządzenia
  • powiększanie do 400% bez wylewania się tekstu poza ekran
  • poruszanie się po większości elementów witryny internetowej za pomocą klawiatury lub oprogramowania do rozpoznawania mowy
  • odsłuchiwanie większości elementów witryny internetowej za pomocą czytnika ekranu (w tym najnowszych wersji narzędzi JAWS, NVDA i VoiceOver)
     

NASZ WEWNĘTRZNY AUDYT ŁATWOŚCI DOSTĘPU W WITRYNIE INTERNETOWEJ

Nasza strona internetowa została wdrożona przy użyciu standardowych technologii internetowych, takich jak HTML, CSS i JavaScript, i została przetestowana pod kątem uznanego na całym świecie standardu Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.2 AA. Wytyczne te stanowią podstawę europejskiego standardu wykorzystywanego do pomiaru zgodności z wymogami dostępności w ramach EAA.

Ta strona internetowa została ostatnio przetestowana 14.05.2025 r. pod kątem zgodności ze standardem WCAG 2.2 AA.

Ręczny audyt strony internetowej został przeprowadzony przez VML Enterprise Solutions, który obejmował 20 najczęściej używanych szablonów na stronie internetowej. Podczas audytu wykorzystano następujące technologie i techniki:

  1. NVDA w systemie Windows w przeglądarce internetowej Firefox/Edge
  2. VoiceOver w systemie macOS w przeglądarce internetowej Chrome/Safari
  3. TalkBack + Android
  4. Nawigacja za pomocą klawiatury
  5. Narzędzie do sprawdzania kontrastu kolorów TPGi
  6. Axe DevTools


Ponadto włączono automatyczne skanowanie dostępności za pomocą platformy CrownPeak DQM, która została skonfigurowana do ciągłego skanowania strony internetowej. Skanowanie odbywa się co tydzień i obejmuje całą opublikowaną zawartość.
 

JAK DOSTĘPNA JEST NASZA STRONA INTERNETOWA? 

Status zgodności

Strona internetowa jest obecnie częściowo zgodna z wymaganiami standardu WCAG 2.2 AA. Obszary te obejmują starsze funkcje i treści, które będą stopniowo wycofywane w ramach naszych ciągłych ulepszeń. Chociaż te starsze elementy mogą nie być w pełni dostępne, dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie nowo opracowane treści i funkcje były w pełni zgodne ze standardami WCAG 2.2 AA. Dostępność jest kluczową kwestią we wszystkich przyszłych aktualizacjach, aby zapewnić bardziej integracyjne wrażenia dla wszystkich użytkowników.

Zwolnienia 

Niektóre starsze materiały na tej stronie są uważane za archiwalne i nie podlegają aktualnym wymogom dostępności. Wynika to z faktu, że nie będzie on aktualizowany ani edytowany po 28 czerwca 2025 r., zgodnie z wyłączeniami dozwolonymi w ramach EAA dla zarchiwizowanych treści.

Ograniczenia dostępności 

Wiemy, że niektóre części tej witryny nie są w pełni dostępne. Podniesione kwestie zostały potraktowane priorytetowo i obejmują:

  • Dokumenty PDF mogą nie być w pełni dostępne dla oprogramowania do odczytu ekranu.
  • Niektóre funkcje interaktywne, takie jak Lawn Planner, mają ograniczoną dostępność.
  • Inne znane problemy według kryteriów sukcesu WCAG 2.2:
     

1.1.1: Zawartość nietekstowa: Niektórym obrazom brakuje znaczącego tekstu alternatywnego, a nie wszystkie obrazy dekoracyjne mają pusty znacznik alt, aby je zidentyfikować jako takie.
2.4.4: Cel łącza (w kontekście): Istnieją przykłady bezsensownych zwrotów używanych w linkach, takich jak "kliknij tutaj".
2.4.6: Nagłówki i etykiety: Na stronie może znajdować się wiele nagłówków z identycznym tekstem.
3.2.1 On Focus i 3.2.2 On Input: Mogą istnieć przykłady, w których link nie jest wyraźnie oznaczony, aby wskazać, że otwiera się w nowej karcie lub oknie.

 

COŚ ROBIMY W CELU POPRAWIENIA DOSTĘPNOŚCI

HME uwzględnia dostępność w swoich procesach projektowania, rozwoju i treści, aby wspierać integracyjne doświadczenia cyfrowe. Przyjmuje się szereg kluczowych środków w celu zapewnienia zgodności nowych treści i funkcji ze standardami dostępności:

  • Projektowanie doświadczeń klienta (CX):

Wprowadzono nowy system projektowania, aby zapewnić, że przyszłe projekty będą zgodne z wymogami dostępności - takimi jak odpowiedni rozmiar ikon, kontrast kolorów i spójność układu.

  • Technologia:
    • Opracowano nowe narzędzia do tworzenia stron (komponenty), które wspierają tworzenie dostępnych treści i poprawiają kontrast kolorów.
    • Semantyczny HTML jest wprowadzany w celu poprawy nawigacji dla użytkowników czytników ekranu.
    • Nawigowanie za pomocą klawiatury wdrażamy we wszystkich elementach interaktywnych.
    • Zidentyfikowane kwestie dostępności są systematycznie rozwiązywane, z naciskiem na zapewnienie, że wszystkie przyszłe treści i strony będą spełniać standardy dostępności.
       
  • Produkcja treści:
    • Wtyczka autorska Crownpeak AEM została zaimplementowana w celu skanowania treści podczas tworzenia i oznaczania problemów z dostępnością przed publikacją.
       

• Wytyczne dla twórców:

Opracowano wytyczne dla twórców treści w celu wspierania dostępnych publikacji - na przykład poprzez unikanie tekstu na obrazach i zapewnienie odpowiedniego wykorzystania tekstu alternatywnego.

• Zapewnianie jakości:

Proces zapewniania jakości bazuje na normie WCAG 2.2 AA i wszystkie nowe funkcje w każdym kolejnym procesie wydania są weryfikowane względem kryteriów określonych w tym standardzie.

HME pozostaje zaangażowana w rozwiązywanie istniejących problemów z dostępnością tak szybko, jak to możliwe i wdrażanie solidnych narzędzi i procesów w celu zapewnienia zgodności w przyszłości.
 

OPINIE UŻYTKOWNIKÓW I INFORMACJE KONTAKTOWE 

Dokładamy wszelkich starań, aby stale poprawiać dostępność naszej strony internetowej. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, uwagi lub wątpliwości dotyczące dostępności lub jeśli masz trudności z korzystaniem z witryny lub potrzebujesz informacji w innym formacie (takim jak dostępny plik PDF, duży druk, łatwy odczyt, nagranie audio lub alfabet Braille'a), skontaktuj się z nami pod adresem hme-digital@honda-eu.com. Jesteśmy tutaj, aby pomóc.

Rozważymy Twoją prośbę i skontaktujemy się z Tobą w ciągu 3 dni roboczych.

DATA PUBLIKACJI 

Niniejsze oświadczenie sporządzono 27 czerwca 2025 r. Został on ostatnio sprawdzony 27 czerwca 2025 r.