Marzenia

Od marzeń do jazdy

Bez Soichiro nie byłoby historii firmy Honda. Soichiro miał marzenie, które konsekwentnie realizował przez kolejne lata swojego życia – od pierwszego roweru z napędem spalinowym po HondaJet i Asimo.

Soichiro powiedział „Mamy tylko jedną przyszłość i będzie to przyszłość nakreślona przez nasze marzenia pod warunkiem, że podejmiemy wyzwanie”.

Przewiń

Zapach benzyny

Zapach oleju Honda.

Wszystko zaczęło się od marzeń – życie Soichiro Hondy diametralnie zmieniło się po tym, gdy po raz pierwszy zobaczył samochód.

Prawdę powiedziawszy, był to rower napędzany silnikiem spalinowym.

Pierwszym pojazdem, który stworzyliśmy był motocykl.

W 1946 Soichiro stworzył swój pierwszy pojazd – rower z napędem spalinowym.

Powojenne lata w Japonii były niezwykle trudne. Na ulicach było bardzo mało samochodów i jeszcze mniej motocykli.

Soichiro dostrzegł sposób na zapewnienie prostego środka transportu dla każdego. Używając zwykłego roweru, starego wojskowego generatora radiowego i odrobiny wyobraźni stworzył motocykl, który znacząco uprościł ludziom codzienne życie.

Pomysł stworzenia środka transportu dostępnego dla mas stał się zalążkiem marzenia, które miało na celu budowanie wszelkiego rodzaju środków transportu dla potrzeb różnych ludzi.

Po co ograniczać się wyłącznie do jednośladów?

W 1963 roku Soichiro postanowił stworzyć swój pierwszy samochód.

Jednak rząd Japonii był przeciwny temu pomysłowi i sformułował prawo, które nakładało na firmę Honda obowiązek produkowania wyłącznie motocykli. Soichiro dał się jednak poznać jako osoba, która wie czego chce i zawsze podąża za swoimi marzeniami. Stworzył model S500 Roadster.

Nie dość, że był to pierwszy samochód marki Honda – był to również pierwszy japoński samochód w czerwonym kolorze, który zrewolucjonizował wygląd japońskich ulic i autostrad.

Pierwszy samochód marki Honda – widok z przodu, z lewej strony.
Samochody marki Honda w Stanach Zjednoczonych.

Podbój Ameryki

Gdy rząd USA wprowadził rozporządzenie Clean Air Act w 1970, większość koncernów motoryzacyjnych zadeklarowała, że nowych norm nie da się spełnić.

W firmie Honda nie wiedzieliśmy wtedy zbyt dużo o zanieczyszczeniu powietrza. Byliśmy jednak świadomi tego, że nasze silniki CVCC generują małą ilość spalin. Po testach i próbach okazało się, że nasz silnik był pierwszym, który spełniał wymogi rozporządzenia Clean Air Act. Od tego czasu stale pracujemy nad poprawą jakości środowiska naturalnego. Właśnie ta filozofia leży u podstaw naszych nowoczesnych, ekologicznych silników serii Earth Dreams.

Pierwsza próba nie była sukcesem

Honda S2000. Prezent od firmy Honda na 50-lecie firmy. Prezes firmy natychmiast wybrał się samochodem na przejażdżkę.

Po jednym okrążeniu oddał nam kluczyki i zadał jedno proste pytanie: "Czy to najlepsze, co jesteśmy w stanie zrobić?"

Rok później Honda sprawiła sobie prezent na 51. urodziny. Hondę S2000. Realizacja marzeń jest ważniejsza od terminów wyznaczanych przez księgowych.

Honda S2000 – widok przedstawiający samochód z profilu.
Widok z lotu ptaka przedstawiający Hondę S2000 z przodu.

Honda S2000

Oryginalny, bardziej zaokrąglony prototyp – zaprojektowany na 50. urodziny firmy Honda.

Honda FCX Clarity – widok z przodu.

Marzenia, które wybiegają w przyszłość

Jesteśmy obecni na rynku od ponad 70. lat, ale czujemy się, jakbyśmy dopiero zaczynali.

Podejmujemy nowe wyzwania i realizujemy kolejne marzenia. Chcemy ulepszać świat i bezustannie opracowujemy kolejne innowacje.

Zaprojektowaliśmy model FCX Clarity, wyposażony w silnik elektryczny zasilany ogniwami paliwowymi, który nie emituje żadnych spalin i wykorzystaliśmy energię promieni słonecznych do napędzenia silnika wyścigowego samochodu Honda Dream.

Jeżeli koncern Honda funkcjonuje w taki sposób obecnie, jak będzie działał w przyszłości?