Układ Integrated Dynamics System
Stworzony z myślą o kierowcy kokpit sytuuje kierowcę w samym sercu Hondy NSX, gdzie dostęp do zróżnicowanych dynamicznych trybów jazdy jest natychmiastowy.
645 Nm momentu obrotowego
Z układem kontroli ruszania
581 KM
Napęd na 4 koła
Ted Klaus, globalny lider projektu.
Przed ostatecznym dokręceniem każda śruba mocowana jest ręcznie.
Składany ręcznie silnik to 3,5-litrowa jednostka V6 z podwójnym doładowaniem. Montowany centralne na aluminiowym podwoziu dostarcza moc poprzez dziewięciobiegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów, która zapewnia natychmiastową reakcję.
Dodatkowa moc dostarczana jest przez tylny silnik elektryczny oraz dwie jednostki elektryczne montowane z przodu. Na torze układ ten zapewnia elektryzujące doznania. Będziesz to słyszeć i czuć każdą częścią ciała podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów, a po powrocie na drogę możesz zwyczajnie zmniejszyć moc.
Gdy cały układ napędowy znajdzie się na miejscu, samochód jest gotowy do zamontowania nadwozia.
Czekające w kolejce jednostki Direct Drive Motor są gotowe do zamontowania.
Układ Integrated Dynamics System daje Ci idealną kontrolę nad samochodem.
Stworzony z myślą o kierowcy kokpit sytuuje kierowcę w samym sercu Hondy NSX, gdzie dostęp do zróżnicowanych dynamicznych trybów jazdy jest natychmiastowy.
Jazda w ciszy, gdy tego potrzebujesz. Na krótkich dystansach w trybie Quiet Honda NSX może być napędzana wyłącznie silnikiem elektrycznym, zapewniając absolutną ciszę.
Wybranie trybu Sport zapewnia zarówno doskonały dźwięk silnika V6 jak i idealnie dostosowane osiągi do jazdy po zwykłych drogach.
Tutaj robi się naprawdę ciekawie. Tryb Sport+ usztywnia układ kierowniczy i zapewnia szybszą zmianę przełożeń dzięki dziewięciostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów (9DCT) — wszystko to zachęca do jazdy w najwyższym zakresie obrotów silnika.
To tutaj Honda NSX ujawnia swoje wyścigowe DNA. W trybie Track sportowy układ hybrydowy działa w pełni swojej mocy zapewniając emocjonujące przyspieszenie, sterowność i hamowanie: przyspieszaj, zwalniaj i skręcaj. Honda NSX pojedzie tam, gdzie chcesz — wskaż tylko kierunek.
Turbodoładowany silnik V6 oraz jednostka Direct Drive Motor zapewniają elektryzujące przyspieszenie.
Dzięwięciobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów jest świetnie zsynchronizowana z silnikiem V6 i jednostką Direct Drive Motor, co pozwala na wykorzystanie mocy w pełnym zakresie możliwości modelu NSX. Zmiana biegów następuje błyskawicznie i świetnie współgra z natychmiastową reakcją NSX — idealne rozwiązanie na dzień spędzany na torze, które zapewnia jednocześnie płynne prowadzenie samochodu na drogach publicznych.
Dzięki mniejszym i lżejszym turbosprężarkom oraz zastosowaniu dwóch unikalnych, elektronicznych zaworów upustowych osiągana jest większa moc. Te kompaktowe turbiny pozwalają zaoszczędzić przestrzeń oraz regulują maksymalne ciśnienie doładowania, co przekłada się na krótsze opóźnienia i lepsze osiągi.
Wizyta na torze wyścigowym to idealny sposób na zapoznanie się z niesamowitym układem kierowniczym oraz ekscytującymi właściwościami jezdnymi Hondy NSX.
Honda NSX to zupełnie inne doświadczenie motoryzacyjne — jest bezpośrednie i natychmiastowe, a kierowca czuje się częścią samochodu.
Wykorzystując natychmiastową reakcję na moment obrotowy generowany przez trzy silniki elektryczne — w połączeniu z silnikiem V6 i technologią odzyskiwania energii — Honda NSX zwiększa pewność i umiejętności kierowcy podczas przyspieszania, hamowania i wchodzenia w zakręty.
Podczas hamowania oraz wchodzenia i wychodzenia z zakrętów silniki elektryczne (1),(2) i (3) współpracują harmonijnie ze silnikiem spalinowym V6 (4). Moc kontrolowana jest przez inteligentny moduł napędowy (IPU) i moduł Power Drive Unit (PDU) (5) znajdujące się w litowym akumulatorze (6).
Trzy silniki elektryczne (1),(2) i (3) współpracują z turbodoładowanym silnikiem spalinowym V6 (4). Łączna moc wszystkich jednostek zapewnia natychmiastowe przyspieszenie po wciśnięciu pedału przyspieszania.
W celu zapewnienia natychmiastowej reakcji przy skręcaniu przednie jednostki Twin Motor Unit (TMU) dostosowują prędkości kół podczas wchodzenia w zakręty. Funkcja ta nosi nazwę „bezpośredniej kontroli odchylenia” — jeden silnik (1) zapewnia siłę napędową, a drugi (2) zwalnia. Honda NSX dosłownie wprowadza, a następnie wyprowadza kierowcę z zakrętu.
Mocne, niemalże pozbawione efektu zanikania hamowanie wspomagane przez funkcję zwalniania elektrycznych jednostek Twin Motor Unit (1), (2) oraz tylnego silnika elektrycznego (3) montowanego na wale korbowym. Są one wyposażone w serwoelektryczny, regeneracyjny układ hamulcowy, który doładowuje główny akumulator (4) poprzez wykorzystanie energii hamowania.
Stworzony we współpracy z nagradzanym inżynierem i producentem muzycznym, Elliotem Scheinerem, wyposażony w dziewięć głośników i technologię surround-sound system audio dostarcza 580 watów mocy i zapewnia niesamowite wrażenia, pozwalając stworzyć wirtualną salę koncertową w samochodzie. Niech zabrzmi muzyka.