Close

Świat Hondy

The power of dreams

Nasz założyciel Soichiro Honda zawsze marzył o przyszłości. Zazwyczaj wtedy, gdy ją kreował. Marzenia Soichiro zaczęły się, gdy po raz pierwszy ujrzał samochód. Poświęcił resztę swojego życia, aby stało się ono rzeczywistością.

Przewiń

Logo Honda.

Spełniając marzenia

Soichiro Honda był kreatywnym praktykiem. „Najlepiej mi się myśli, gdy mam klucz w rękach”.

Na dwóch kołach

Pierwszy model Hondy.

Soichiro Honda uczył się fachu podczas produkcji podzespołów. Uczył się szybko i jego firma prosperowała, jednak została zniszczona podczas drugiej wojny światowej, dlatego musiał zaczynać wszystko od początku. Tym razem jego marzenia były ogromne. Stworzył pierwszy w pełni kompletny pojazd Honda: motocykl Type A.

Był on oparty na konstrukcji roweru

Jego silnik był przekonwertowanym generatorem zasilania do wojskowego nadajnika radiowego. Był to natychmiastowy sukces sprzedaży. Gdy możliwości dostaw generatorów zakończyły się, Soichiro skonstruował własny silnik. W roku 1948 została założona firma Honda Motor Co. Powstała Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością. Marzenie stało się rzeczywistością.

Motocykl Honda Type A z odwróconym generatorem zasilania — widok z boku.

Moc ludzi

Pierwszy samochód marki Honda.

W latach 90. XX wieku firma Honda stała się jednym z największych na świecie producentów motocykli. Klienci oczekiwali coraz więcej. Soichiro odpowiedział na to zapotrzebowanie w roku 1962 pięknym prototypem samochodu sportowego. Został on wprowadzony do produkcji rok później, podobnie jak model S500.

Coraz dalej

Aby zaspokoić popyt, przed upływem dwóch lat trzeba było otworzyć nową fabrykę. W latach sześćdziesiątych marzenie Soichiro spełniało się coraz piękniej.

Honda S800 z przedniej perspektywy.

Amerykański sen

Produkcja i sprzedaż Hondy na świecie.

Historyczne zdjęcie firmy Honda Motor Co. w Los Angeles.

Amerykańska filia firmy Honda Motor Co. Inc. została pierwotnie założona w celu sprzedaży modelu Honda Super Cub. Wkrótce okazało się, że USA jest bardziej odpowiednim rynkiem do sprzedaży samochodów niż motocykli.

W roku 1959 Honda rozpoczęła po raz pierwszy sprzedaż zagraniczną, zakładając swoją bazę w Los Angeles. Nowa japońska firma stała się eksporterem. Amerykańska filia firmy Honda rozkwitła wkrótce dzięki klasycznej kampanii reklamowej z lat 60. XX wieku, „Hondą jeżdżą najbardziej uprzejmi ludzie”. (To prawda...)

Wejście na rynek europejski

W roku 1962 firma Honda ogłosiła plany zbudowania swojej pierwszej fabryki poza Japonią, w Aalst w Belgii. W ceremonii jej otwarcia następnego roku uczestniczył sam Soichiro Honda. Firma Honda Motor Co. Ltd. miała zaledwie 15 lat i już była przedsiębiorstwem ogólnoświatowym.

 

Slogan reklamowy Hondy Super Cub.

Nasz niezapomniany slogan reklamowy umożliwił zwiększenie sprzedaży sztandarowego modelu Honda Super Cub.

Grafika – amerykańska flaga wykonana z Hond Civic.

Honda Civic była zwinnym i ekonomicznym samochodem, który błyskawicznie podbił Amerykę. Nowe przepisy dotyczące emisji spalin w USA zadecydowały o jej dużym sukcesie w konkurencji z paliwożernymi pojazdami.

Z tego stworzone są marzenia

NSX: supersamochód marki Honda.

W latach 80. XX wieku firma Honda została marką globalną. Dostosowała też do tego swoje plany, przystępując do projektowania pierwszego w swojej historii supersamochodu. „Projektowanie samochodów sportowych to marzenie każdego z inżynierów”, powiedział kierownik projektu Shigeru Uehara.

Wejście do świata wyścigów

Projekt realizowany był w latach 80. XX wieku pod nazwą „New Sportscar-eXperimental” — NSX. W projekcie uczestniczył też mistrz świata wyścigów samochodowych Ayrton Senna, a po opublikowaniu tej informacji w 1989 roku recenzje były zdumiewające. Supersamochód firmy Honda spędzał sen z powiek swoim rywalom.

Honda NSX z przodu, zdjęcie studyjne.

Jedyny w swoim rodzaju model NSX: supersamochód w każdym calu.

Honda NSX o zachodzie słońca, widok z przodu.

Wytrzymałość i lekkość: w inspirowanym odrzutowcami F-16 oryginalnym modelu NSX zastosowano po raz pierwszy wykonaną całkowicie z aluminium pół-skorupową konstrukcję nadwozia.