Generator i silnik napędowy
Aby zapewnić dobre przyspieszenie dużego samochodu, silniki muszą mieć odpowiednią moc i niewielkie rozmiary. Generator wytwarza energię elektryczną, która jest magazynowana w akumulatorze.
Napędy hybrydowe Hondy zapewniają odpowiednią dynamikę jazdy, bardzo niskie zużycie paliwa oraz znacznie niższą emisję zanieczyszczeń.
W świetle rosnącej świadomości ekologicznej sprostanie coraz większym wymaganiom norm niskiej emisji zanieczyszczeń w ruchu drogowym jest bardzo ważne i będzie istotne w przyszłości.
Nowe przepisy już wpłynęły na koszt prowadzenia pojazdu i będzie się tak dziać w przyszłości. Nastał czas napędów hybrydowych, które wraz upływem czasu będą zdobywać coraz większą popularność, co ma związek z potencjalnie o wiele mniejszym zużyciem paliwa przez samochody hybrydowe i niższą emisją CO2 niż w przypadku tradycyjnych pojazdów benzynowych. Ujmując to w prostych słowach, pojazdy hybrydowe zostaną z nami na dłużej, a w dłuższej perspektywie zapewnią duże oszczędności finansowe.
Nasze wieloletnie doświadczenie w tworzeniu hybrydowych rozwiązań opiera się na kreatywności, innowacyjności i ciągłym doskonaleniu. Hybrydowy układ napędowy po raz pierwszy zaprezentowaliśmy w 1999 roku wraz z wprowadzeniem modelu Insight. Od tego czasu znacznie go usprawniliśmy, rozwijając technologie wzbogacające naszą ofertę pojazdów hybrydowych.
Ten model posiada napęd na cztery koła następnej generacji. Oznacza to, że pojazd jest wyposażony w silnik benzynowy współpracujący z dużym silnikiem elektrycznym na przedniej osi i dwoma silnikami elektrycznymi na tylnej osi. Ten konkretny hybrydowy układ napędowy zapewnia odpowiednie działanie podczas hamowania i jazdy po wąskich zakrętach, a także niskie zużycie paliwa. Nie bez powodu układ ten został nazwany Super Handling All Wheel Drive.
Niezwykle responsywny i inteligentny system zapewniający niespotykany komfort jazdy.
Niezwykły model hybrydowy NSX z układem Super Handling All Wheel Drive. Wykorzystuje natychmiastową reakcję na moment obrotowy generowany przez trzy silniki elektryczne, co w połączeniu z silnikiem benzynowym V6 zapewnia niesłychane osiągi i właściwości jezdne.
Honda CR-V – najpopularniejszy SUV na świecie – jest już dostępny w Europie.
Nazywamy to inteligentnym systemem Multi-Mode Drive, który umożliwia przełączanie pomiędzy trzema trybami, zależnie od sytuacji na drodze i rodzaju podłoża.
W skrócie nasze zaawansowane pojazdy hybrydowe łączą w sobie zalety silników benzynowych i elektrycznych. Są zaprojektowane w celu zapewnienia znacznie mniejszego zużycia paliwa dzięki wydajnemu silnikowi benzynowemu wspomaganemu przez silniki elektryczne. Silniki te harmonijnie ze sobą współpracują i zapewniają płynne przekazywanie mocy na koła oraz dynamiczne przyspieszenie, wtedy gdy jest to potrzebne.
Korzystając z dwusilnikowego układu i-MMD, stworzyliśmy pierwszy powszechnie dostępny hybrydowy SUV przeznaczony do sprzedaży w Europie jako nowy model Hondy CR-V. Ten nowy model CR-V jest znany z konstrukcji najwyższej jakości, uniwersalnego charakteru i niezrównanej w swojej klasie przestronności. Został skonstruowany na podstawie wzorowanego na cyklu Atkinsona silnika benzynowego o pojemności 2 litrów i wyjątkowego hybrydowego układu napędowego. Wszystko to ma pozwolić Ci dotrzeć o wiele dalej za o wiele mniejszą cenę… i w dowolne miejsce.
Jednostka Direct Drive Motor modelu NSX to element najbardziej zaawansowanego technologicznie silnika samochodowego, jaki dotychczas stworzyliśmy.
Hybrydowy układ napędowy Honda i-MMD zapewnia natychmiastową reakcję dzięki dwóm silnikom elektrycznym, co pozwala na emocjonującą jazdę. Ale nie chodzi tu jedynie o moment obrotowy silnika elektrycznego, ponieważ nasze pojazdy hybrydowe łączą w sobie najlepsze cechy obu światów. Ten typ inteligentnego napędu automatycznie i płynnie przełącza się pomiędzy zasilaniem elektrycznym przy niższych szybkościach a silnikiem benzynowym przy wyższych, zależnie od tego, która opcja jest bardziej wydajna.
Jazda hybrydową Hondą to wyjątkowe doświadczenie – nic nie dorówna uczuciu łagodnego i spokojnego ruszania w trybie elektrycznym. Następnie, gdy pracować zaczyna silnik benzynowy, sam moment przełączenia następuje tak cicho i płynnie, że można nie zauważyć, iż w ogóle został uruchomiony.
Wspaniałą cechą hybrydy jest brak konieczności poszukiwania stacji ładowania czy instalacji w domu specjalnego gniazda. Silnik będzie stale ładował baterię podczas pracy, Ty musisz jedynie zadbać o benzynę. To naprawdę takie proste.
Technologia hybrydowa pozwala na obniżenie rachunków za paliwo i oszczędność pieniędzy. Mniejsze zużycie paliwa oznacza także niższy poziom emisji spalin, co jest korzystne zarówno dla portfela, jak i środowiska.
Przez pięć lat lub do momentu przejechania 100 000 km (zależnie od tego, co nastąpi najpierw) nie trzeba się niczym martwić. Bateria Honda i-MMD jest objęta obszerną i kompleksową gwarancją; będziemy Ci towarzyszyć przez cały czas.
Układ i-MMD (intelligent Multi Mode Drive) określa najbardziej wydajny sposób wykorzystania paliwa i energii elektrycznej, co wiąże się z brakiem konieczności wyboru przez kierowcę jednego z trzech trybów jazdy: elektrycznego, hybrydowego i benzynowego.
W tym trybie silnik elektryczny napędowy jest zasilany wyłącznie przez baterie, co zapewnia niespotykanie cichą jazdę przy niskim poziomie emisji spalin.
W przypadku trybu hybrydowego silnik benzynowy napędza silnik elektryczny działający w roli generatora, który wytwarza energię elektryczną do napędzenia silnika elektrycznego napędowego. Nadwyżka wytworzonej energii jest magazynowana w akumulatorze.
W tym trybie koła są napędzane przez silnik benzynowy przy dostępnym na żądanie szczytowym doładowaniu przez silnik elektryczny w razie potrzeby wykonania szybkiego manewru wyprzedzania.
Te nowe elementy zaawansowanej hybrydowej technologii Hondy wspólnie zapewniają całkiem nowy charakter jazdy.
Co to jest technologia hybrydowa? Jak działa? Jaka jest trwałość baterii? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi można znaleźć w sekcji często zadawanych pytań na temat samochodów hybrydowych Hondy.