O robocie ASIMO
ASIMO
ASIMO (skrót od Advanced Step in Innovative Mobility) jest uważany za najbardziej zaawansowanego technicznie robota humanoidalnego. Inżynierowie Hondy rozpoczęli prace nad tym projektem w 1986 roku z zamiarem stworzenia robota, który w przyszłości będzie pomagał ludziom. Po wielu latach intensywnych badań powstał zaawansowany robot zdolny do funkcjonowania w rzeczywistych warunkach. Pierwsza oficjalna prezentacja ASIMO w Europie odbyła się 30 czerwca 2003 roku na Politechnice w Darmstadt, gdzie robot pojawił się na sympozjum poświęconym rozwojowi robotów humanoidalnych i sztucznej inteligencji („From High Tech to Intelligence – The Challenge of Humanoid Robots”).
Od tego czasu ASIMO podróżuje po Europie, uczestnicząc w wielu imprezach związanych z firmą Honda. Robot inspiruje także młodych ludzi zainteresowanych nauką i inżynierią w ramach projektów edukacyjnych, w które angażuje się Honda.
Więcej na temat ASIMO znajduje się na stronie:
Podstawowa specyfikacja nowego ASIMO
- Wysokość
130 cm
- Waga
50 kg (o 4 kg niższa w porównaniu z poprzednim modelem)
- Liczba stopni swobody
57 stopni swobody (o 23 stopnie swobody więcej w porównaniu
z poprzednim modelem)
- Prędkość biegu
9 km/h (poprzedni model: 6 km/h)
Honda Robotics
Honda Robotics to nazwa reprezentująca wszystkie rozwiązania techniczne
z zakresu robotyki oraz wszelkie aplikacje produktów, które są wynikiem prac badawczych nad humanoidalnymi robotami.
W oparciu o koncepcję Honda Robotics, firma wprowadziła również inne produkty opracowane przy zastosowaniu techniki poruszania się na dwóch nogach oraz układu kontroli postury, zapożyczonych od robota ASIMO. Są to: przyrząd wspomagający chodzenie o nazwie Honda Stride Management Assist – lekkie urządzenie przeznaczone dla osób mających problemy
z samodzielnym poruszaniem się, system wspierający, który redukuje obciążenie nóg, a także urządzenie osobistej mobilności UNI-CUB β, umożliwiające łatwe przemieszczanie się we wszystkich kierunkach.
W 2013 roku, zdalnie sterowany robot opracowany przy współudziale Hondy, rozpoczął prace badawcze na pierwszym piętrze elektrowni atomowej Fukushima Daiichi w Japonii.