HR-V w centrum uwagi: Ulubione rozwiązania ekspertów

Zupełnie nowa Honda HR-V ma mnóstwo interesujących rozwiązań. Które z nich mogą się okazać decydujące przy decyzjach zakupowych klientów? Zapytaliśmy o to trzech specjalistów.

Kojiro Okabe to kierownik projektu w Hondzie odpowiedzialny za projekt i opracowanie nowej HR-V.

John Kingston to dyrektor naczelny w dziale kontaktów z mediami w Honda Motor Europe.

Jonny Smith jest dziennikarzem motoryzacyjnym i prezenterem telewizyjnym. Prowadzi audycję Late Brake Show na YouTube oraz jest współprowadzącym w podkaście Smith i Sniff, gdzie partneruje mu Richard Porter, były scenarzysta serii Top Gear i Grand Tour.

Przyjrzyjmy się ich ulubionym rozwiązaniom zastosowanym w całkowicie nowej Hondzie HR-V.

Zbliżenie z tyłu z boku na Hondę HR-V

1. Układ napędowy e:HEV

Nowa generacja Hondy HR-V jest wyłącznie hybrydowa, zgodne z planem firmy, która do końca 2022 roku chce zelektryfikować swoje wszystkie podstawowe modele.

HR-V korzysta z układu e:HEV, który łączy 1,5-litrowy benzynowy silnik i-VTEC z dwoma silnikami elektrycznymi. Samochód rusza w trybie elektrycznym, a gdy kierowca zechce mocniej przyspieszyć lub jechać z większą prędkością, załącza się silnik benzynowy.

Widok z boku na fotele Magic Seats w Hondzie HR-V

2. Fotele Magic Seats

Opracowane przez Hondę wyjątkowe fotele Magic Seats były świetnie oceniane przez właścicieli poprzednich generacji HR-V, ponieważ znakomicie podnoszą uniwersalność wnętrza.

„Można je złożyć zupełnie na płasko, uzyskując idealnie równą powierzchnię ładunkową z tyłu samochodu,” mówi John Kingston z Hondy. „Ale można je również złożyć pionowo do góry, niczym fotele kinowe, i wtedy powstaje bardzo pomysłowa i nowatorska przestrzeń do transportowania przedmiotów wielkogabarytowych.”

To doskonałe rozwiązanie do wszystkich rzeczy, które lepiej przewozić pionowo niż w pozycji leżącej, np. do roślin w doniczkach. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60/40, można więc precyzyjnie wybrać, ile miejsca przeznaczy się pasażerom, a ile bagażom.

3. Przestronność i lekkość wizualna

Wnętrze nowej HR-V zapewnia mnóstwo miejsca pasażerom i ich bagażom. „Przy wchodzeniu do środka użytkowników wita przestronna, otwarta, uporządkowana kabina. Przemyślane rozplanowanie od razu rzuca się w oczy.”, mówi Jonny Smith.

„Motyw przestronności jest kontynuowany z tyłu kabiny. Podłoga jest prawie całkowicie płaska. Ilość miejsca wyraźnie przewyższa poprzedni model — wnętrze jest wysokie, pasażerowie mają więcej luzu na nogi, i ponownie dominuje wrażenie otwartej przestrzeni.”

Imponuje również bagażnik: „Przepastna przestrzeń ładunkowa,” mówi Smith. „I bardzo łatwa do wykorzystania — odpowiednio dobraliśmy kształt”.

4. Otwory wentylacyjne w kształcie litery L

„Podobają mi się rozwiązania, które po prostu ułatwiają życie na co dzień. Dla mnie hitem jest system rozprowadzania powietrza.”, mówi John Kingston z Hondy. Standardowe nawiewy powietrza są uzupełniane przez otwory wentylacyjne w kształcie litery L na obu końcach deski rozdzielczej. To zupełna nowość w projektowaniu układów wentylacji.

„Powietrze nie jest tłoczone bezpośrednio w twarze pasażerów, tylko delikatnie krąży po kabinie. W ten sposób tworzy atmosferę relaksu, spokoju i wysokiego komfortu. To naprawdę świetne rozwiązanie.”

5. Centralny zbiornik paliwa

„Brzmi jak nic ciekawego, prawda?”, mówi John Kingston z Hondy. Okazało się, że pomysłowe umieszczenie zbiornika paliwa na środku pojazdu jest kluczem do efektywnego wykorzystania przestrzeni. Auto o zewnętrznych rozmiarach praktycznie takich samych jak w poprzednim modelu oferuje pasażerom więcej miejsca na nogi.

„Rozwiązanie jest nowatorskie i rzeczywiście zaskakujące,” mówi Kingston. „Jego zaleta to możliwość wyraźnego zwiększenia ilości miejsca w środku — tak w kabinie, jak i bagażniku.”

Widok z boku na Hondę HR-V

6. Pozioma linia charakterystyczna

Z boku nowej HR-V znajduje się załamanie, które biegnie niemal w linii prostej od reflektora do światła tylnego. Nadaje ona samochodowi bezpośredni, pewny siebie wygląd. Dzięki temu w przeciwieństwie do samochodów, w których linia boczna wznosi się stopniowo do góry, Honda może zaoferować swoim pasażerom duże tylne szyby.

„Obecnie w wielu samochodach krawędź szyby tylnych drzwi idzie mocno do góry, co siłą rzeczy wymusza zmniejszenie okien”, mówi Jonny Smith. „Małe dzieci — zauważyłem to po swoich — nie są wtedy w stanie wyjrzeć przez szyby, co powoduje chorobę lokomocyjną. To z pozoru drobna rzecz, ale w praktyce bardzo ważna podczas długich podróży.”

7. Podnosi jakość życia

Jak wyjaśnia kierownik projektu Kojiro Okabe, Honda HR-V ma umożliwiać czerpanie pełnymi garściami z życia.

„Wierzymy, że ludzie potrzebują realnych doświadczeń, spotkań i odkryć. Dostarczą one energii i pozytywnych wrażeń pomagających przeżyć ten trudny czas.”, mówi Okabe. „Dlatego chcieliśmy stworzyć samochód, który byłby partnerem pomagającym realizować te zamierzenia.”

„Projekt całkowicie nowej hybrydowej HR-V ma odzwierciedlać wyznawane wartości i istniejące potrzeby współczesnych konsumentów oraz przyciągać nowe pokolenie właścicieli samochodów. Oczekują oni, że używane przez nich produkty będą innowacyjne i wypełniały konkretne zadania.

„Inteligentnie łącząc najnowsze technologie z etosem projektowania Hondy, stworzyliśmy samochód oferujący przestronność, funkcje łączności, niezawodność i uniwersalność — cechy newralgiczne w codziennej eksploatacji.”