Widok z boku na Hondę CR-V Hybrid w mieście.

CZYM JEST HYBRYDA Z UKŁADEM i-MMD?

i-MMD to skrót od intelligent Multi-Mode Drive – Honda Hybrid Performance. To nasz nowy, hybrydowy układ napędowy wyposażony w trzy tryby jazdy: benzynowy, hybrydowy i elektryczny (EV). Układ jest responsywny, płynny i wydajny – ta hybryda da Ci radość z jazdy.

JAK DZIAŁA TECHNOLOGIA HYBRYDOWA?

Poniższe odpowiedzi pozwolą Ci poznać system Honda Hybrid Performance. Podstawowe informacje i zalety układu intelligent Multi Mode Drive: Różne tryby, produkcja energii, ładowanie baterii i płynna, cicha, ale ekscytująca jazda.

Zbliżenie przedstawiające przycisk uruchamiania Hondy CR-V Hybrid.

Osiągi w trybie hybrydowym

Jak działa układ i-MMD?

Intelligent Multi-Mode Drive to układ hybrydowy, który łączy silnik benzynowy, dwa motory elektryczne i baterię litowo-jonową. W zależności od panujących warunków automatycznie wybiera i przełącza pomiędzy trzema trybami jazdy, aby utrzymać najlepsze osiągi i najlepszą wydajność.

Jakie trzy tryby jazdy są dostępne?

A) benzynowy, B) hybrydowy, C) elektryczny (EV): A) Benzynowy napędza samochód, np. podczas ciągłej jazdy z dużą prędkością. B) Hybrydowy oznacza, że benzynowy i elektryczny pracują jednocześnie, np. podczas przyspieszania przy dużej prędkości. C) Elektryczny wiąże się z tym, że samochód napędza w 100% cichy silnik elektryczny. Zazwyczaj ma to miejsce podczas przyspieszania z postoju i spokojnej jazdy z małą prędkością.

Co się dzieje w przypadku konieczności wyprzedzania?

W celu szybkiego przyspieszenia do zasilania pojazdu wykorzystywany jest zarówno napęd benzynowy, jak i elektryczny (napęd hybrydowy), minimalizując nieznaczne opóźnienie typowe dla konwencjonalnych samochodów. Możesz również aktywować tryb sportowy, który uruchomi bardziej responsywne działanie przepustnicy.

Kiedy samochód wykorzystuje napęd elektryczny (EV)?

W przypadku ruszania i jazdy z niewielką prędkością cichy silnik elektryczny korzysta z energii udostępnianej przez akumulator. W zależności od warunków, np. obciążenia, natężenia ruchu czy rodzaju drogi, możliwy jest zasięg na samym silniku elektrycznym nawet do 2 km. Gdy konieczne jest uzupełnienie mocy, generator zacznie ładować baterię. Dzieje się to płynnie, bez konieczności interwencji ze strony kierowcy.

Czym jest regeneracyjny układ hamulcowy?

Regeneracyjny układ hamulcowy przekształca energię pochodzącą z hamowania w energię elektryczną, która jest przechowywana w baterii i w przeciwnym razie zostałaby utracona. Silnik elektryczny działa w odwrotny sposób i zamiast korzystać z energii do obrotu kół, obracanie się kół powoduje obrót silnika i wytwarzanie energii.

Zbliżenie przedstawiające wnętrze samochodu Honda CR-V Hybrid z kierownicą.

Zalety hybrydy

Jak jeździ się samochodem hybrydowym?

Podobnie jak innymi samochodami, więc nie ma w nim nic onieśmielającego, ale oferuje lepszą responsywność, płynne prowadzenie i wyższe osiągi. Gładko przechodzi między trybami dzięki systemowi Honda Hybrid Performance, sprawiając, że układ i-MMD pozwala się cieszyć kierowcy jazdą.

Jakie korzyści płyną z posiadania samochodu hybrydowego?

Wydajność i oszczędność. Hybryda zużywa mniej paliwa niż tradycyjny samochód. Mniejsze zużycia paliwa to mniej wizyt w serwisie, co oznacza niższe koszty użytkowania, a także niższą emisję spalin, a to przynosi korzyści nam wszystkim.

Zbliżenie przedstawiające napęd i-MMD Hondy CR-V Hybrid.

Ładowanie hybrydy z układem i-MMD

Jak naładować baterię?

Spokojnie, nie musisz nic robić. Bateria automatycznie ładuje się podczas jazdy. Żadnych wtyczek, brak konieczności szukania punktów ładowania. Prostota sama w sobie.

Jak silnik spalinowy ładuje baterię?

Silnik przekazuje napięcie poprzez generator, który ładuje baterię. Poziom naładowania baterii jest stale monitorowany, a ładowanie rozpoczyna się automatycznie. Wskaźnik na desce rozdzielczej informuje o stanie baterii, a 7 calowy ekran LCD interfejsu informowania kierowcy pokazuje, co w danym momencie robi układ i-MMD.

Jak trwałe są hybrydy?

Mamy dwie dekady doświadczenia z hybrydowym układem napędowym i dajemy gwarancję na elementy układu i-MMD na 5 lat lub przebieg 100 000 km, w zależności od tego, co nastąpi najpierw.