WHEELS AND WAVES - ZAWODY HONDA CMX REBEL

Immersyjny świat festiwalu Wheels and Waves powrócił na wybrzeże Francji i Hiszpanii w sierpniu 2022 roku. Głęboko zakorzenione w unikalnej kulturze motocyklowej, która rozwijała się i ewoluowała na przestrzeni dziejów, to 5-dniowe wydarzenie odbywające się w kilku miejscach jest prawdziwym świętem jednostki. Festiwal łączy świat surfingu, deskorolki, muzyki i sztuki, a motocykle tradycyjnie stanowią jego integralną część. Pierwotną ideologią festiwalu Wheels and Waves były wyścigi motocyklowe rozgrywane na plaży. Wyścigi na plaży.

Honda dodała swoje wartości do tego niezwykłego festiwalu kultury, organizując zawody na najlepszego customa zbudowanego na bazie modeli Rebel CMX500 i Rebel CMX1100. W rezultacie powstało 10 fantastycznych motocykli Honda Rebel, które rywalizowały w konkursie motocykli customowych. Zanim jednak wyróżnimy zwycięski motocykl, przyjrzyjmy się bliżej tegorocznym zgłoszeniom, z których wszystkie robią wrażenie zarówno pod względem wizualnym, jak i mechanicznym.

Lucy (3. miejsce)

Projektem, który zawiera indywidualne akcenty i zdecydowanie wyróżnia się z tłumu jest Honda CMX 1100 Rebel Lucy. Całkowicie unikalny, stworzony przez firmę Honda Garonda z Portugalii motocykl został zainspirowany klasycznym modelem CB175 z późnych lat sześćdziesiątych i początku lat siedemdziesiątych. Charakteryzuje się niepowtarzalną, złoto-białą kolorystyką, która wspaniale nawiązuje do słonecznego, portugalskiego klimatu. Bez wątpienia jest to najbardziej wyróżniająca cecha tej maszyny. Projekt wykorzystuje liczne elementy akcesoryjne, takie jak zmodyfikowane tylne zawieszenie, nowe osłony chłodnic oraz tłumik firmy Vance&Hines.

5Four (2. miejsce)

Projekt "5Four" stworzony przez brytyjskiego konstruktora motocykli Guy'a Willisona zajął 2. miejsce w konkursie. "5Four" jest inspirowany miejskimi, ultralekkimi, ulicznymi flat trackerami; zwraca uwagę lakierem w kolorze kości słoniowej i cukierkowej czerwieni autorstwa Pro Kustom oraz wyścigową końcówką wydechu. Motocykl został wyposażony w takie elementy jak uchwyty z twardego drewna brazylijskiego i unikalny tytanowy wydech Urban Growler. Jedną z najbardziej rzucających się w oczy cech jest wykonane ze stali nierdzewnej przednie pole numerowe, które podkreśla sportowe aspiracje, będące znaczną częścią dziedzictwa Wheels and Waves.

A zwycięzca to...

Wszystkie projekty wspaniale zaprezentowały ducha festiwalu Wheels and Waves: od hiszpańskich tradycji przez kawalerię japońskiego generała po francuską stylistykę i kalifornijski styl bycia. Mimo to, tak jak w przypadku wyścigów na piasku w 1930 roku, które zapoczątkowały festiwal Wheels and Waves, zwycięzca mógł być tylko jeden.

 

Zamknij

Maanboard (1. miejsce)

Maanboard doskonale zaprezentował swoje atuty podczas rywalizacji, począwszy od całkowicie przebudowanego przedniego zawieszenia, poprzez 19-calowe felgi z drucianymi szprychami po kompletny układ wydechowy ze stali nierdzewnej zwieńczony tłumikiem SC-Project. Warto zwrócić uwagę na cukierkowo-złoty motyw graficzny zdobiący zbiornik paliwa oraz na customowy ogon maszyny. Oryginalny motocykl miał czerwony lakier i złote elementy graficzne, ale cukierkowy błękit idealnie wpasował się w klimat festiwalu Wheels and Waves, symbolizując fale oceanu. Zbiornik paliwa i ogon stworzone przez firmę Maanboard lśnią w świetle w taki sam sposób, w jaki słońce odbija się od powierzchni morza. Jego kolory poruszają się i mienią, gdy światło pada na motywy z cukierkowego błękitu.