Nowe podejście do technologii DCT: rewolucyjna dwusprzęgłowa skrzynia biegów Hondy

Technologia DCT, wprowadzona na rynek w 2010 roku wyłącznie w motocyklach Hondy, stała się jedną z najbardziej zaawansowanych przekładni dostępnych obecnie dla jednośladów. Mając do dyspozycji tryby ręczny i automatyczny, nigdy nie tracisz tej ekscytującej więzi ze swoją maszyną — ani na drodze, ani w terenie.

Zamknij

Dai Arai, główny inżynier skrzyń DCT Hondy

„Dla mnie największą zaletą skrzyni DCT jest odciążenie użytkownika od rutynowych czynności, dzięki czemu może się skupić na tym co w jeździe motocyklem przynosi największą frajdę: pokonywanie zakrętów, szukanie najlepszego toru jazdy, wyczucie najlepszego momentu na hamowanie, no i oczywiście przyspieszanie”.

Wiele zalet skrzyni DCT

Mechanizm skrzyni DCT w Hondzie

W tym filmie pokazujemy, jak sprzęgło i mechanizm zmiany biegów działają automatycznie w trakcie przyspieszania i zwalniania.

W tradycyjnej skrzyni biegów trzpień zmiany biegu jest obracany poprzez naciskanie pedału zmiany przełożeń pod lewą stopą, a kolejne przełożenia przechodzą przez bęben zmiany biegów i widełki zmiany biegów. W skrzyni dwusprzęgłowej całość operacji wykonuje silnik zmiany biegów. Silnik zmiany biegów steruje obrotowym trzpieniem zmiany biegu tak samo, jak mechanizm przy zmianie nożnej.

Zamknij

Wybierz motocykl Hondy z przekładnią DCT

Honda oferuje szeroki wybór motocykli ze skrzynią biegów DCT — od NC750X aż po flagową Gold Wing. Dostępność trybów ręcznego i automatycznego, opracowanych z uwzględnieniem wyjątkowego charakterze każdego modelu, podnosi jakość jazdy w każdych warunkach.