Dax 125
Jazda jest zabawą

Dlatego Dax powraca. Powstał w późnych latach 60. Wszystkie jego zalety, które sprawdziły się w tamtych czasach – kompaktowe wymiary, płynnie pracujący silnik i łatwe prowadzenie – dzisiaj czynią go jeszcze bardziej atrakcyjnym.
Prawdziwy urok retro
Dlaczego Dax? Skąd wzięła się ta nazwa? Rama główna w kształcie litery T wykonana z tłoczonej stali przypomina wyglądem jamnika. Zbudowany z wykorzystaniem wiedzy inżynieryjnej XXI wieku, jest zarówno wytrzymały, jak i stylowy. Dopracowano do perfekcji detale wszystkich pozostałych części. Wysoko ustawiona kierownica typu mini-ape, tłumik układu wydechowego inspirowany motocyklami terenowymi i siedzenie dla dwóch osób sprawiają, że Dax jest niepowtarzalny i zachwycający.
Przyjemność z jazdy
Dax powstał z myślą o jak najszerszej grupie użytkowników. Prowadzenie go nie może być łatwiejsze. Siedzenie znajduje się na wysokości zaledwie 775 mm, co zapewnia naturalną, wyprostowaną pozycję podczas jazdy i swobodny dostęp do wszystkich elementów sterowania. Zawieszenie wysokiej klasy – przedni widelec USD 31 mm i podwójne amortyzatory z tyłu – to gwarancja czystej przyjemności z jazdy. Grube opony zapewniają przyczepność niezależnie od nawierzchni. Aby zapewnić kierowcy maksimum komfortu i bezpieczeństwa, Dax posiada jednokanałowy układ ABS sterujący siłą hamowania hydraulicznych zacisków hamulcowych zarówno na przednim, jak i tylnym kole.
Solidny i wydajny motocykl
Stworzony z myślą o trwałości i płynnej pracy. Chłodzony powietrzem silnik o pojemności 124 cm3 i momencie obrotowym 10,8 Nm zapewnia żwawe przyspieszenie w mieście i prędkość do 90 km/h podczas jazdy z pasażerem. Jest też ekonomiczny. Pozwala pokonać 63,7 km na jednym litrze paliwa (WMTC). A żeby jeszcze bardziej uprościć życie kierowcy, w motocyklu zainstalowano sprzęgło odśrodkowe bez dźwigni – wystarczy odkręcić manetkę i można jechać. Czterostopniową skrzynię biegów obsługuje się za pomocą dźwigni nożnej, ale to system wykonuje całą pracę.
Przyciągające wzrok detale
To detale przyciągają wzrok. Tylna chromowana poręcz wygląda po prostu świetnie i stanowi wygodny uchwyt dla pasażera. Osłona chroni łańcuch napędu przed żywiołami (i luźnym ubraniem), a 12-calowe 5-ramienne czarne felgi dodają maszynie nowoczesności. Podobnie jak w pełni LED-owe oświetlenie i kompaktowy, okrągły, negatywowy wyświetlacz LCD, na którym pojawiają się tylko niezbędne informacje.
Dax to relaks
Rozejrzyj się dobrze i wybierz swój.

Motocykle tworzą wspomnienia
To jest jak magia… To pierwsze odkręcenie gazu, poczucie poruszania się do przodu, poczucie indywidualności. Poczucie niezależności i wolności. I taki jest właśnie Dax. Z wdziękiem otwiera przed każdym drzwi do motocyklowej wolności. Po 40 latach rozłąki z Europą, powrócił nasz wierny, stary przyjaciel, gotowy tworzyć nowe wspomnienia.

Zastrzeżenie - Zdjęcia pokazane na stronie pokazują również modele w specyfikacji pozaeuropejskiej. Na zdjęciach znalazły się modele zarówno z bieżącego, jak i poprzedniego roku.