Autentyczna w każdym detalu
Honda Dax jest niekwestionowaną ikoną stylu lat 70., a teraz powraca z tym samym kultowym wyglądem i jeszcze większą mocą. Jej niesamowitego prowadzenia nie da się z niczym porównać.
I dlatego Dax powraca. Model pochodzi z późnych lat 60. Wszystkie jego zalety, które sprawdziły się w tamtych czasach – kompaktowe wymiary, niezawodność, płynnie pracujący silnik i łatwe prowadzenie – dzisiaj czynią go jeszcze bardziej atrakcyjnym. Nowa wersja ma więcej mocy, udoskonalone hamulce, zawieszenie i ramę, ale to, co najważniejsze, pozostaje bez zmian: Dax to relaks, a jazda nim to czysta przyjemność.
To jest jak magia… Pierwsze otwarcie przepustnicy i jedziesz naprzód z poczuciem niezależności i wolności. I taki jest właśnie Dax. Z autentycznym i bezczelnym wdziękiem otwiera przed każdym drzwi do motocyklowej wolności. Po 40 latach nieobecności w Europie wierny, stary przyjaciel powraca, gotowy na ponowne wspólne tworzenie niezapomnianych wspomnień.
Dlaczego Dax? Skąd wzięła się ta nazwa? Rama główna w kształcie litery T wykonana z tłoczonej stali przypomina wyglądem jamnika. W konstrukcji tego motocykla wykorzystano osiągnięcia inżynieryjne XXI wieku w połączeniu z modnym stylem retro. Dopracowano do perfekcji detale wszystkich pozostałych części. Wysoko ustawiona kierownica typu mini-ape, tłumik układu wydechowego inspirowany designem motocykli terenowych i siedzenie dla dwóch osób sprawiają, że Dax jest niepowtarzalny i zachwycający.
Dax powstał z myślą o jak najszerszej grupie użytkowników. Prowadzenie go nie może być łatwiejsze. Siedzenie znajduje się na wysokości zaledwie 775 mm, co zapewnia naturalną, wyprostowaną pozycję podczas jazdy i swobodny dostęp do wszystkich elementów sterowania. Zawieszenie wysokiej klasy – przednie widelce USD 31 mm i podwójne amortyzatory z tyłu – to gwarancja czystej przyjemności z jazdy. Grube opony zapewniają przyczepność niezależnie od nawierzchni. Aby zapewnić kierowcy maksimum komfortu i bezpieczeństwa, Dax posiada jednokanałowy układ ABS sterujący siłą hamowania hydraulicznych zacisków hamulcowych zarówno na przednim, jak i tylnym kole.
Stworzony z myślą o trwałości i płynnej pracy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 124 cm3 zapewnia szczytową moc 6,9 KM oraz 10,8 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na wykonywanie zrywów podczas jazdy w mieście i osiąganie realnej prędkości 90 km/h podczas podróży we dwójkę. Jest też ekonomiczny, a w trybie WMTC pozwala pokonać 63,7 km na jednym litrze paliwa. A żeby jeszcze bardziej uprościć życie kierowcy, w motocyklu zainstalowano sprzęgło odśrodkowe bez dźwigni – wystarczy otworzyć przepustnicę i ruszać w drogę. Czterostopniową skrzynię biegów obsługuje się za pomocą dźwigni nożnej, ale to system wykonuje całą pracę.
Te detale przyciągają wzrok. Tylna chromowana poręcz wygląda po prostu świetnie i stanowi wygodny uchwyt dla pasażera. Osłona chroni łańcuch napędu przed żywiołami (i luźnym ubraniem), a 12-calowe 5-ramienne czarne felgi nadają maszynie rys nowoczesności. Podobnie jak w pełni LED-owe oświetlenie oraz kompaktowy, okrągły, negatywowy wyświetlacz LCD, na którym pojawiają się tylko niezbędne informacje.