Przyjrzyj się bliżej innowacyjnym technologiom, które sprawiają, że Honda Africa Twin jest tak wyjątkowa.
Afryka Twin to motocykl, który wyznacza nowe limity. Precyzyjne prowadzenie w trudnym terenie, szybka jazda po szutrowych drogach i doskonała trakcja podczas pokonywania skalistych podjazdów? Jak najbardziej! Lekka rama połączona z aluminiowym wahaczem w stylu modelu CRF450R współpracuje z odwróconym widelcem Showa 45 mm o długim skoku i tylnym amortyzatorem z niezależnym zbiorniczkiem azotu.
Masz do dyspozycji maksymalną moc 75 kW i moment obrotowy 105Nm, ale równie świetne wrażenie sprawia siła tego dwucylindrowego silnika w jego całym zakresie obrotów. Układ dolotowy o starannie zoptymalizowanej sprawności i nowy elektroniczny moduł sterujący zapewniają lepsze wyczucie operowania gazem i błyskawicznie reakcje na ruch manetki.
Dwa reflektory LED mają niepowtarzalną stylistykę i doskonale oświetlają drogę przed motocyklem, a umieszczone w nich światła do jazdy dziennej (DRL) automatycznie dostosowują się do natężenia światła, co znacząco podnosi bezpieczeństwo bez względu na warunki.
Pełne zespolenie z maszyną. Kolorowy, 6,5-calowy ekran dotykowy TFT oferuje wybór trybów jazdy i łatwe sterowanie systemem nawigacji oraz połączenie Bluetooth ze smartfonem/systemem audio. Apple CarPlay® umożliwia bezproblemowe klonowanie i zarządzanie aplikacjami iPhone'a lub połączeniami za pośrednictwem ekranu dotykowego.
Aby zapewnić optymalny poziom bezpieczeństwa w zakrętach, układ ABS wykorzystuje dane przesyłane przez moduł IMU, aby dostosować proces hamowania do kąta pochylenia motocykla, siły hamowania i współczynnika uślizgu przedniego oraz tylnego koła. To gwarantuje maksymalną trakcję. System monitoruje również wysokość podnoszenia tylnego koła. Układ ABS działający na tylne koło ma funkcję jazdy terenowej. Można go również całkowicie wyłączyć. Sygnały zatrzymania awaryjnego (ESS) sygnalizują hamowanie awaryjne.
Kontrola to priorytet podczas jazdy w terenie. Dlatego zastosowaliśmy lżejszą ramę główną, a aluminiowy wahacz w stylu crossowego modelu CRF450R i przykręcana tylna rama pomocnicza idealnie współpracują z regulowanym widelcem Showa i tylnym amortyzatorem o długim skoku. Budowa motocykla umożliwia komfortową jazdę na siedząco i na stojąco. To zasługa wysokiej kierownicy i wąskiego siedzenia o ergonomicznym kształcie. Solidne nadwozie przywodzi na myśl profesjonalne motocykle rajdowe. Sportowy wygląd podkreśla również niewielka przednia owiewka i mała szyba. Podwójne reflektory typu full LED są wyposażone w automatyczną technologię DRL, co gwarantuje doskonałą widoczność przez całą dobę.
Prawdziwy test możliwości. Hondę Africa Twin stworzyliśmy po to, aby wyznaczać nowe granice. Nieposkromiony moment obrotowy w średnim zakresie obrotów, który zapewnia natychmiastowe i liniowe przyspieszanie natychmiast po obróceniu manetki, jest uwieńczony dodatkowym zastrzykiem mocy w pobliżu czerwonej linii. Sportowy układ wydechowy gwarantuje doskonałe brzmienie silnika.
System IMU
6-osiowy inercyjny moduł pomiarowy (IMU) nieustannie monitoruje ruch dynamiczny, aby precyzyjnie sterować momentem obrotowym (HSTC), systemem Wheelie Control i hamulcem silnikowym w jednym z czterech fabrycznych i dwóch programowanych trybów jazdy. Układ ABS aktywnie działający w zakrętach zwiększa bezpieczeństwo na drogach i oferuje ustawienia terenowe. Kierowca może całkowicie wyłączyć układ ABS tylnego koła.
Inteligentne ruchy
Gdy przenosisz wzrok z drogi na motocykl, Twoim oczom ukazuje się zestaw wskaźników. Africa Twin oferuje 6,5-calowy wyświetlacz dotykowy TFT oraz funkcję Apple CarPlay® i Bluetooth. Opcjonalna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów (DCT) umożliwia ręczną i automatyczną zmianę przełożeń. Ustawienie G pozwala na bezpośrednią kontrolę układu napędowego w terenie.
Dwuwarstwowy górny kufer o pojemności 58 l pomieści dwa integralne kaski i bagaż o maksymalnej wadze 6 kg. W kufrze zastosowaliśmy system Honda one-key, co oznacza możliwość otwierania go za pomocą kluczyka Hondy Africa Twin. Kufer można również otwierać/zamykać za pomocą pokrętła, co zapewnia błyskawiczny dostęp. Motocykl można wyposażyć w dodatkowe akcesoria: tylny bagażnik do montażu kufra, oparcie dla pasażera i wodoodporną torbę pasującą do wnętrza kufra.
Dwuwarstwowe kufry boczne są bardzo solidne. Lewy ma pojemność 40 l, prawy - 30 l. Obydwa są zabezpieczone stelażami. Szerokość motocykla z kuframi nie przekracza 100 cm. Lewy kufer pomieści integralny kask. Do każdego kufra można zapakować bagaż o maksymalnej masie 6 kg. Kufry można otwierać systemem Honda one-key. Podwójny zamek umożliwia bezpieczne zamykanie. Do montażu kufrów służą wsporniki (dostępne jako wyposażenie akcesoryjne). Ponadto do kufrów można dokupić wewnętrzne, wodoodporne torby.
Idealnie pasują do kufrów z tworzywa sztucznego. Oddzielne, wodoodporne torby do górnego kufra oraz do kufrów bocznych można wyjąć w dowolnej chwili. Paski na ramię ułatwiają przenoszenie toreb, a odblaskowe elementy znacząco poprawiają widoczność.
Przednie gmole, które można zamontować niezależnie do osłony silnika podkreślają wyprawowy charakter Hondy Africa Twin. Wykonane z nierdzewnej stali powleczonej antykorozyjną powłoką elektrolityczną, chronią nadwozie i silnik podczas jazdy w trudnych warunkach. Ponadto można na nich zamontować światła przeciwmgielne LED (dostępne oddzielnie).
Wykonane z nierdzewnej stali osłony chłodnic zwracają uwagę logotypami CRF. Elementy podkreślają wyprawowy charakter motocykla i skutecznie chronią chłodnicę przed uderzeniami kamieni, nie zakłócając przepływu powietrza.
Aby dostosować pozycję jazdy, Africa Twin może być wyposażona w niskie lub wysokie siedzenie: podwyższone o 25 mm siedzenie ma wysokość 875-895 mm, obniżane o 25 mm siedzenie ma wysokość 825-845 mm (wysokość standardowego siedzenia to 850-870 mm). Dostępne są różne kolory pasujące do lakieru.
Gotowi na przygodę. Wybierz tutaj.
W aplikacji Honda Motorcycles Europe możesz stworzyć swoją Hondę według własnej wizji. To bardzo proste. Wybierz motocykl i jego kolor. Następnie za pomocą funkcji rzeczywistości rozszerzonej zobaczysz, jak maszyna będzie wyglądała w Twoim garażu. Aplikacja ma wbudowany katalog akcesoriów, z którego możesz wybierać żądane elementy. W aplikacji jest też podpięty kanał YouTube Honda Motorcycles Europe, z galerią superciekawych filmów.