Honda, X-ADV, ekran
Honda, X-ADV, ekran

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Jeśli masz pytanie i widzisz je poniżej, kliknij, aby uzyskać odpowiedź, lub zarejestruj się, aby uzyskać dalsze informacje.

P. Które języki są obsługiwane?

Obecnie interfejs aplikacji Honda RoadSync jest dostępny w dziesięciu językach:
japońskim, angielskim amerykańskim, angielskim brytyjskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, portugalskim, włoskim, tureckim i rosyjskim. Język zwrotnych informacji głosowych zależy od języków obsługiwanych w smartfonie.

Informacje o aplikacji Honda RoadSync

P. Czym jest system głosowego sterowania smartfonem?

System głosowego sterowania smartfonem umożliwia obsługę smartfona za pomocą przełącznika na kierownicy motocykla oraz przy użyciu poleceń głosowych, po połączeniu smartfona z motocyklem przez interfejs Bluetooth. Chcąc korzystać z systemu, należy zainstalować aplikację „Honda RoadSync” w smartfonie.

P. Czym jest aplikacja Honda RoadSync?

Honda RoadSync to aplikacja na smartfony, która łączy smartfon z motocyklem oraz umożliwia korzystanie z systemu głosowego sterowania smartfonem.

P. Jakie funkcje ma aplikacja Honda RoadSync?

Aplikacja Honda RoadSync zapewnia szereg znakomitych funkcji, takich jak nawigacja, przesyłanie wiadomości, odbieranie i nawiązywanie połączeń bez używania rąk, odtwarzanie muzyki oraz podawanie informacji o pogodzie w bieżącej lokalizacji i w celu podróży w trakcie jazdy na motocyklu. Zostaną również zaktualizowane funkcje, z których można korzystać podczas jazdy.

P. Co jest potrzebne do korzystania z systemu głosowego sterowania smartfonem?

Potrzebny jest kompatybilny motocykl oraz aplikacja Honda RoadSync zainstalowana na Twoim smartfonie. Potrzebny jest również zestaw słuchawkowy Bluetooth przeznaczony do używania podczas jazdy motocyklem. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zwróć się do jednego z punktów dealerskich Hondy. Chętnie udzielimy Ci wskazówek.

* Aby korzystać z funkcji rozpoznawania głosu, musisz mieć zestaw słuchawkowy z wejściem audio.

P. Które zestawy słuchawkowe są kompatybilne? Czy Honda poleca jakieś konkretne zestawy słuchawkowe?

Należy dobrać dowolny zestaw słuchawkowy kompatybilny z używanym smartfonem. Porozmawiaj ze sprzedawcą w lokalnym salonie Hondy.

P. Mój model nie jest zgodny z systemem głosowego sterowania smartfonem Hondy. Czy mogę dodać tę funkcję później?

Honda nie prowadzi sprzedaży detalicznej adapterów umożliwiających korzystanie z systemu głosowego sterowania smartfonem Hondy.

P. W których krajach można używać aplikacji Honda RoadSync?

Więcej informacji znajdziesz na stronie https://global.honda/voice-control-system/

P. Które języki są obsługiwane?

Aplikacja Honda RoadSync obsługuje w tej chwili ponad 20 języków. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych aplikacji Honda RoadSync w sekcji „App language” (Język aplikacji).

Język komunikatów głosowych zależy od mechanizmu syntezy mowy używanego w Twoim smartfonie. Mechanizmem domyślnym jest Google TTS. Język komunikatów głosowych można zmienić za pomocą opcji „Język syntezy mowy” w ustawieniach zaawansowanych aplikacji Honda RoadSync.

P. Czy aplikacja Honda RoadSync jest kompatybilna z urządzeniami iPhone (systemem iOS)?

Aplikacja Honda RoadSync nie jest kompatybilna z systemem operacyjnym iOS. W tej chwili jest obsługiwana tylko w systemie operacyjnym Android.

Instalowanie aplikacji Honda RoadSync

P. Gdzie mogę pobrać aplikację Honda RoadSync?

Aplikacja Honda RoadSync jest dostępna do pobrania z Google Play Store, jak pokazano wyżej.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.honda.ms.dm.sab

P. Z jakimi modelami smartfonów/systemów operacyjnych jest kompatybilna aplikacja Honda RoadSync?*

Aplikacja Honda RoadSync wymaga systemu Android w wersji 8.0 lub nowszej oraz interfejsu Bluetooth BLE w wersji 4.2 lub nowszej.

Aby sprawdzić, czy aplikacja jest obsługiwana w Twoim smartfonie, wybierz na nim ikonę pokazaną poniżej.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.honda.ms.dm.sab

* Zgodność smartfona może zależeć od zainstalowanej wersji systemu operacyjnego.

* Honda nie przetestowała wszystkich modeli smartfonów.

* Honda planuje zwiększyć liczbę zgodnych smartfonów poprzez aktualizacje aplikacji Honda RoadSync.

P. Czy korzystanie z aplikacji Honda RoadSync jest płatne?*

Pobranie i używanie aplikacji Honda RoadSync jest bezpłatne.

* Mogą być naliczane opłaty abonamentowe za aplikacje muzyczne współpracujące z aplikacją Honda RoadSync oraz opłaty za transmisję danych.

Podłączanie aplikacji Honda RoadSync

P. Jak mogę połączyć się przez Bluetooth?

Zapoznaj się z Instrukcją szybkiego startu https://global.honda/voice-control-system/en-top.html#qs

P. Czy muszę utworzyć swój identyfikator w aplikacji Honda RoadSync?

Do pierwszego uruchomienia aplikacji potrzebne jest konto Google.

P. Dlaczego muszę przyznać aplikacji różne uprawnienia?

Aby aplikacja Honda RoadSync miała dostęp do danych i mogła sterować funkcjami systemu informacyjno-rozrywkowego takimi jak nawigacja, odbieranie i wykonywanie połączeń telefonicznych, przesyłanie wiadomości i odtwarzanie muzyki, musi otrzymać różne uprawnienia. W razie nieprzyznania wymaganych uprawnień funkcje będą niedostępne. Jeśli chodzi o ustawienie „Access device's location” (Dostęp do lokalizacji urządzenia), to opcja „Allow all the time” (Zezwalaj cały czas) jest wymagana dlatego, że aplikacja Honda RoadSync działa również wtedy, gdy smartfon jest zablokowany.

P. Czy można jednocześnie podłączyć kilka smartfonów? Ile smartfonów można podłączyć?

Jednocześnie do modułu Bluetooth w pojeździe może być podłączony tylko jeden smartfon. Aby podłączyć smartfony, które nie zostały zarejestrowane w module Bluetooth pojazdu, należy najpierw zresetować ustawienia modułu.

Korzystanie z aplikacji Honda RoadSync

P. Czy podczas używania aplikacji Honda RoadSync można wyświetlać zawartość ekranu smartfona na ekranie systemu nawigacji?

Po zaakceptowaniu ostrzeżenia dotyczącego bezpieczeństwa, które pojawi się w smartfonie, można wyświetlać zawartość ekranu smartfona na panelu wskaźników przez cały czas, gdy smartfon ma połączenie z motocyklem przez Bluetooth 

P. Jak korzystać z aplikacji Honda RoadSync za pomocą przełączników na kierownicy?

Zapoznaj się z instrukcją obsługi aplikacji Honda RoadSync.

P. Przełącznik na kierownicy nie aktywuje aplikacji.

Najpierw należy sprawdzić połączenie Bluetooth.

W motocyklach z wyświetlaczem TFT dostępne są dwa tryby licznika: „Honda RoadSync” i „Default Mode” (Domyślny). Po połączeniu z aplikacją Honda RoadSync licznik automatycznie przechodzi na tryb „Honda RoadSync”. Przytrzymanie prawego przycisku na kierownicy powoduje przełączenie się na tryb „Default Mode” (Domyślny). Przytrzymanie lewego przycisku na kierownicy powoduje przełączenie się na tryb „Honda RoadSync”. Te czynności zostały opisane w ramach samouczka dostępnego w aplikacji.

P. Gdzie umieścić smartfona?

Aby zapewnić bezpieczeństwo podczas jazdy i zabezpieczyć telefon podczas jazdy, nie montuj go na motocyklu, tylko trzymaj przy sobie. Smartfon łączy się bezprzewodowo przez Bluetooth i można go obsługiwać przełącznikiem na kierownicy lub głosowo.

P. Które polecenia są obsługiwane przez funkcję rozpoznawania głosu?

Za pomocą funkcji rozpoznawania głosu można wyszukiwać miejsca docelowe i kontakty, a także wprowadzać wiadomości. Nie są dostępne żadne polecenia głosowe.

P. Jakie aplikacje nawigacyjne są obsługiwane?

Obsługiwane są Mapy Google zapewniające funkcję nawigacji.

P. Czy nawigacja zakręt po zakręcie jest wyświetlana na wyświetlaczu TFT?

Ze względów bezpieczeństwa szczegółowa nawigacja nie jest wyświetlana. System podaje wskazówki tylko głosowo.

P. Czy mogę używać aplikacji innych firm (WhatsApp, LINE itp.) do obsługi funkcji połączeń telefonicznych?

Nie można używać aplikacji innych firm do dzwonienia za pośrednictwem aplikacji Honda RoadSync. Do obsługi połączeń można korzystać z aplikacji domyślnej.

P. Jakich aplikacji można używać do przesyłania wiadomości?

Możesz korzystać z poniższych aplikacji do obsługi wiadomości.

Android MMS, Google Messages, Samsung Messages, Messenger, Gmail, Hangouts, Hike, HikeContent, ICQ, Kakao, Line, Signal, Skype, Slack, Telegram, Textra, Twitter, Viber, WeChat, WhatsApp, WhatsApp Business.

Nowe wiadomości można tworzyć tylko jako w systemie SMS. W przypadku otrzymania wiadomości możesz na nią odpowiedzieć za pomocą obsługiwanych aplikacji wymienionych powyżej.

P. Jak mogę zmienić ustawienia powiadomień w aplikacji wiadomości?

Możesz zmienić aplikację do wysyłania wiadomości w ustawieniach zaawansowanych aplikacji Honda RoadSync. W ustawieniach widoczne są wszystkie obsługiwane aplikacje do wysyłania wiadomości zainstalowane na Twoim smartfonie. Wybrane aplikacje do wysyłania wiadomości będą wyzwalały powiadomienia o nowych wiadomościach podczas jazdy. Zobacz pytanie „Jakich aplikacji można używać do przesyłania wiadomości?” wyżej.

P. Jakich aplikacji muzycznych można używać?

Do obsługi muzyki możesz korzystać z poniższych aplikacji.

Amazon Music, Apple Music, Deezer, Player FM, Poweramp, Samsung Music, SoundCloud, Spotify, TuneIn Radio, VLC, YouTube Music, Mp3 Player.

P. Jak mogę zmienić aplikację muzyczną w aplikacji Honda RoadSync?

Możesz zmienić aplikację do odtwarzania muzyki w ustawieniach zaawansowanych aplikacji Honda RoadSync. Wszystkie aplikacje muzyczne zainstalowane na Twoim smartfonie zostaną wyświetlone jako wybrane.

P. Czy mogę wyciszyć dźwięk?

Możesz wyciszyć głośność, przytrzymując przycisk na przełączniku na kierownicy. Przytrzymaj ten przycisk ponownie, aby wyłączyć wyciszenie.

P. Co to jest Historia podróży?

Historia podróży jest zapisywana automatycznie podczas jazdy i możesz ją później przeglądać.

P. Których funkcji można używać bez zestawu słuchawkowego?

Możesz połączyć swój smartfon z motocyklem za pomocą Bluetooth. Odpowiednie instrukcje znajdziesz w samouczku. Możesz dodawać ulubione i zmieniać ustawienia aplikacji. Po otrzymaniu nowej wiadomości lub połączenia, na liczniku może być wyświetlane powiadomienie. Aplikacja Honda RoadSync została zaprojektowana z myślą o głosowym wprowadzaniu danych i informacji zwrotnych, dlatego Honda zaleca korzystanie z niej w połączeniu z odpowiednimi zestawami słuchawkowymi do motocykli.

P. Których funkcji mogę używać, jeżeli smartfon nie ma połączenia z internetem?

Nawet bez łączności z Internetem możesz połączyć smartfon z motocyklem przez Bluetooth, a także zmieniać ustawienia aplikacji, odtwarzać muzykę zapisaną w lokalnej pamięci i regulować głośność. Jednak funkcje wymagające dostępu do sieci, nie będą działać.

P. Czy można wyłączyć funkcję automatycznego łączenia się przez Bluetooth?

Wyłącz opcję „Bluetooth Auto launch” (Automatyczne uruchamianie Bluetooth) w ustawieniach zaawansowanych aplikacji Honda RoadSync.

P. Jaka jest różnica między opcjami „Feedback language” (Język informacji zwrotnych) i „App language” (Język aplikacji) w ustawieniach języka?

Opcja „App languag” (Język aplikacji) pozwala wybrać język wyświetlania treści na ekranie. Opcja „Feedback language” (Język informacji zwrotnych) służy do wyboru języka komunikatów głosowych. Sprawdź oba te ustawienia, ponieważ dostępne w nich listy obsługiwanych języków nie są takie same.

P. Jak sprawdzić wersję aplikacji?

Wersję aplikacji możesz sprawdzić w Advanced settings (Ustawienia zaawansowane) aplikacji Honda RoadSync.

P. Jak zamknąć aplikację Honda RoadSync?

Jeżeli ustawienie Auto Connect / Disconnect (Automatycznie połącz/rozłącz) jest włączone (domyślnie: włączone, czyli ON), z chwilą wyłączenia motocykla aplikacja automatycznie zakończy działanie, a połączenie Bluetooth zostanie rozłączone. Jeśli chcesz wyłączyć aplikację za pomocą ekranu aplikacji, wybierz opcję Shutdown (Zamknij) za pomocą Quick Settings (Szybkie ustawinia).

Rozwiązywanie problemów

P. Nie ma dźwięku.

Czy wyciszono dźwięk? Jeśli tak, możesz wyłączyć wyciszenie, przytrzymując przycisk głośności na przełączniku na kierownicy.

P. Dźwięk jest cichy, jak mogę zrobić głośniej?

Upewnij się, że poziom głośności smartfona i zestawu słuchawkowego Bluetooth jest odpowiednio ustawiony.

P. Dźwięk głosowej informacji zwrotnej jest cichszy od innych dźwięków.

Jeśli głośność jest na poziomie 100% i nadal masz problemy z usłyszeniem komunikatów głosowych z aplikacji, możesz zwiększyć głośność w swoim ustawieniach telefonu w sekcji „Accessibility” (Dostępność) (wpisz „Text-to-speech” [Mowa tekstowa] na pasku wyszukiwania w ustawieniach swojego smartfona, znajdź i aktywuj opcję „Amplify speech volume” [Wzmocnij głośność mowy]).

(np: Pixel4) Settings (Ustawienia) > Accessibility (Dostępność) > Text-to-speech output (Wynik syntezy mowy) > Dotknij koła zębatego ustawień obok opcji Preferred engine (Preferowany silnik) > Amplify speech volume (on/off) (Wzmocnij głośność mowy [wł./wył.])

P. Funkcja zamiany tekstu na mowę nie działa.

W przypadku smartfonów Samsung domyślnie wybrany jest silnik syntezy mowy Samsung. To może być przyczyną problemu. Zamiast tego spróbuj użyć silnika Google TTS, zmieniając ustawienia w aplikacji Honda RoadSync.

P. Niska skuteczność rozpoznawania głosu.

Zależy to od Twojego środowiska. Aby poprawić rozpoznawanie głosu, spróbuj wykonać poniższe czynności:

 - Postaraj się zwiększyć poziom głośności swoich poleceń.

 - Spróbuj mówić po sygnale dźwiękowym wskazującym uruchomienie funkcji rozpoznawania głosu.

 - Sprawdź ustawienia językowe i ustaw język, w którym mówisz.

 - Wiatr może zakłócać pracę mikrofonu w Twoim zestawie słuchawkowym. Spróbuj zmienić pozycję mikrofonu lub użyj kasku integralnego.

 - Spróbuj użyć zestawu słuchawkowego z dobrym mikrofonem.

P. Nie słyszę dźwięku sygnalizującego uruchomienie funkcji rozpoznawania głosu.

Sprawdź „Ring volume” (Głośność dzwonka) w ustawieniach głośności swojego smartfona. Sygnał dźwiękowy jest kontrolowany przez ustawienie „Ring volume” (Głośność dzwonka), a funkcje są kontrolowane przez ustawienie „Media volume” (Głośność multimediów).

P. Funkcja rozpoznawania głosu nie działa.

Sprawdź poniższe możliwości:

- Spróbuj skorzystać z innej usługi rozpoznawania głosu, np. z Asystenta Google.

- Upewnij się, że Twój zestaw słuchawkowy Bluetooth jest prawidłowo podłączony, a mikrofon jest włączony. 

- Spróbuj odłączyć zestaw słuchawkowy Bluetooth i sprawdź, czy funkcja rozpoznawania głosu działa przez mikrofon Twojego smartfona. 

- Szum wiatru podczas jazdy może zakłócać rozpoznawanie głosu. Spróbuj założyć kask integralny, aby zredukować szum powietrza.

P. Na głos są odczytywane informacje pogodowe z miejsca innego niż moja obecna lokalizacja.

Jeśli sprawdzisz pogodę po wybraniu miejsca docelowego w „Navigation” (Nawigacja), otrzymasz informacje o pogodzie w tej wybranej lokalizacji. Bez wybranego celu podróży otrzymasz powiadomienie o pogodzie w miejscu, w którym aktualnie się znajdujesz.

P. Informacje o pogodzie nie ładują się.

Upewnij się, że smartfon jest w trybie online. Aby sprawdzić, czy jesteś online, spróbuj użyć innych aplikacji, które wymagają połączenia z siecią.

P. Podczas wyszukiwania głosowego w systemie nawigacji dostaję komunikat „No result” (Brak wyników).

Nazwa celu podróży może być niedostępna do wyszukiwania. Wybierz inny cel podróży.

P. Podczas wyszukiwania punktów nawigacyjnych w pobliżu pojawia się komunikat „No result” (Brak wyników).

Nazwa celu podróży może być niedostępna do wyszukiwania. Wybierz inny cel podróży.

P. Dlaczego podczas ustawiania miejsca docelowego występuje błąd nawigacji?

Zaktualizuj Mapy Google do wersji 10.65.2 lub nowszej. Jeśli masz system operacyjny Android 7.1.1, funkcja nawigacji bywa niedostępna. Sprawdź wersję systemu Android i jeśli masz wersję 7.1.1, zaktualizuj system Android do wersji 7.1.2 lub nowszej.

P. Nie mogę odtwarzać muzyki.

Wybierz aplikację muzyczną na ekranie ustawień aplikacji Honda RoadSync, upewniając się, że Twoja aplikacja muzyczna może rozpocząć odtwarzanie w tle. Jeśli muzyka nie jest gotowa do odtwarzania w wybranej przez Ciebie aplikacji, uruchom ją, aby mogła być odtwarzana, a następnie możesz sterować odtwarzaniem za pomocą aplikacji Honda RoadSync.

P. Pojawił się komunikat „No network error” (Błąd braku sieci).

Upewnij się, że Twój smartfon jest online. W tym celu uruchom inną aplikację, która wymaga połączenia z siecią.

P. Aplikacja zawiesiła się.

Spróbuj wymusić zamknięcie aplikacji. W tym celu:

1. Przytrzymaj ikonę aplikacji na liście aplikacji w smartfonie.

2. Otwórz „App info” (Informacje o aplikacji).

3. Wybierz „Force stop” (Wymuś zamknięcie).

P. Aplikacja Honda RoadSync nie działa.

Skontaktuj się z naszym zespołem pomocy technicznej pod adresem contact@honda-roadsync.com.

P. Pomimo przeczytania często zadawanych pytań, nie mogę rozwiązać problemu.

Skontaktuj się z naszym zespołem pomocy technicznej pod adresem contact@honda-roadsync.com.

P. Co mam zrobić w przypadku znalezienia błędu?.

Skontaktuj się z naszym zespołem pomocy technicznej pod adresem contact@honda-roadsync.com.

Różne

P. Co należy zrobić po przeprowadzeniu się do innego kraju?

Poproś o zmianę kraju, w którym mieszkasz za pomocą opcji „Change my country of residence” (Zmień kraj zamieszkania) w sekcji pomocy aplikacji.

P. Czy w motocyklu są przechowywane jakiekolwiek dane osobowe?

Nie, w motocyklu nie są zapisywane żadne dane osobowe.

P. Czy istnieje ryzyko, że przy sprzedaży motocykla moje dane osobowe wyciekną na zewnątrz?

Ponieważ w motocyklu nie są zapisywane żadne dane osobowe, nie mogą wyciec.

P. Jak mogę usunąć dane mojego konta w aplikacji Honda RoadSync?

Poinformuj nas o tym za pomocą funkcji pomocy w aplikacji. Rozpoczniemy wówczas procedurę usuwania Twojego konta i przeprowadzimy ją do końca.

P. Jak mogę ujawnić dane mojego konta w aplikacji Honda RoadSync?

Skontaktuj się z naszym zespołem pomocy technicznej pod adresem contact@honda-roadsync.com.