Honda CBR1000RR-R Fireblade z wysokoobrotowym rzędowym czterocylindrowym silnikiem
Honda CBR1000RR-R Fireblade z wysokoobrotowym rzędowym czterocylindrowym silnikiem

STWORZONY DO WYŚCIGÓW

Konkurencja wymusiła powstanie modelu CBR1000RR-R Fireblade. A konkurencja nigdy nie śpi. Nowy, wspaniale brzmiący, wysokoobrotowy rzędowy czterocylindrowy silnik otrzymał modernizacje, które pozwalają dynamiczniej przyspieszać na wyjściu z zakrętów i poprawiają przyczepność tylnego koła. Podwozie i aerodynamika, inspirowane rozwiązaniami z serii MotoGP, umożliwiają superprecyzyjne prowadzenie oraz pewne i skuteczne hamowanie, natomiast zaawansowane układy elektroniczne dają kierowcy całkowitą kontrolę nad maszyną. Na torze wyścigowym Fireblade czuje się jak ryba w wodzie.

Honda CBR1000RR-R Fireblade z układem wydechowym Akrapovic
Honda CBR1000RR-R Fireblade z układem wydechowym Akrapovic

WYZWANIE JESZCZE SZYBSZEJ JAZDY

Skóry zapięte na suwaki. Kask ściśle przylega do głowy. Rękawice ciasno opięte wokół nadgarstków. Światło jest zielone, a tor otwarty. Twój Fireblade tylko czeka, aby wystrzelić do przodu. Słychać to po agresywnym warkocie, jaki dobywa się z wydechu Akrapovica po każdym przekręceniu manetki gazu. Te emocje udzielają się również Tobie. Myślisz o przypływie adrenaliny, jaki daje chęć jak najszybszego przejechania odcinków między kolejnymi zakrętami. I poprawiania się za każdym razem. Przejeżdżać okrążenia coraz szybciej. Być coraz szybszym. Sięgnąć po zwycięstwo.

Honda CBR1000RR-R Fireblade eksponująca swoją mistrzowską aerodynamikę

Ponieważ liczy się każdy ułamek sekundy

Zbiornik i osłona paliwa są nisko osadzone na niezwykle kompaktowych silniku i ramie, co pozwala zająć wyścigową pozycję, a niewielka powierzchnia czołowa owiewki obniża opór aerodynamiczny. Skrzydełka wytwarzają taki sam docisk, jak w motocyklu z serii MotoGP z 2018 roku. Minimalizują unoszenie przedniego koła w trakcie przyspieszania oraz poprawiają stabilność podczas hamowania i wjeżdżania w zakręty. Nawet najmniejsze detale opracowane przez zespół HRC znalazły drogę do CBR1000RR-R. Dolna owiewka, kierująca powietrze w dół, ciągnie się prawie do tylnego koła. W ten sposób obniża opór aerodynamiczny na suchej nawierzchni oraz odprowadza wodę podczas deszczu, poprawiając przyczepność w każdych warunkach.

Honda CBR1000RR-R Fireblade eksponująca swoją mistrzowską aerodynamikę

Dynamiczniejsze przyspieszanie na niskich i średnich obrotach

Najnowsze modernizacje obejmują 43-zębowe tylne koło zębate oraz zmienioną obudowę filtra powietrza, otwory wlotowe i układ wydechowy. Tak więc wysoka szczytowa moc została uzupełniona wyższym momentem obrotowym przy niskich i średnich obrotach, który umożliwia znacznie dynamiczniejsze przyspieszanie na wyjściu z zakrętów. I żebyśmy mieli jasność: władasz rozwiązaniami zaczerpniętymi wprost z serii MotoGP. Wewnętrzna konstrukcja rzędowego czterocylindrowego silnika o pojemności 1000 cm3 bazuje w dużej mierze na silniku wyścigowego RC213V: ma półkrzywkowy napęd rozrządu, tytanowe korbowody, kute aluminiowe tłoki oraz taką samą średnicę i skok tłoka.

Honda CBR1000RR-R Fireblade eksponująca swoją mistrzowską aerodynamikę

Szybsze przejeżdżanie okrążeń

9-stopniowy układ HSTC zmodyfikowaliśmy na podstawie uwag kierowców z naszego zespołu HRC. Teraz działa on płynniej, szybciej reaguje na ruchy manetką gazu oraz maksymalnie wykorzystuje możliwości, jakie stwarza wyższy moment na niskich i średnich obrotach. Do kompletu zmniejszyliśmy napięcie sprężyny powrotnej przepustnicy sterowanej elektronicznie (TBW), tak aby czucie przepustnicy było jeszcze bardziej liniowe. Wszystkie te rozwiązania sprawiają, że motocykl potrafi szybciej wychodzić z zakrętów. Na 5-calowym ekranie TFT można regulować moc silnika, siłę hamowania silnikiem i skłonność do unoszenia przedniego koła zgodnie z własnymi preferencjami. Trzy tryby jazdy oferują różne domyślne ustawienia podstawowe.

Honda CBR1000RR-R Fireblade eksponująca swoją mistrzowską aerodynamikę

Perfekcyjne prowadzenie

Specjalny silnik wymaga specjalnego podwozia. Specjalnie dobrana sztywność aluminiowej rombowej ramy i wahacza opartego na konstrukcji z modelu RCV213V, rozkład mas i geometria układu kierowniczego wspólnie dbają o precyzyjne prowadzenie, przyczepność opon oraz wyczucie maszyny i przekazywanie informacji zwrotnych z podłoża. Aby optymalnie przystosować motocykl do specyfiki różnych torów, można w pełnym zakresie regulować odwrócony widelec Big Piston Fork (BPF) Showa z 43-milimetrowymi lagami oraz amortyzator BFRC-Lite (Balance Free Rear Cushion Lite) współpracujący z układem Pro-Link. Zmodernizowane czerotłoczkowe radialne zaciski hamulcowe Nissin zapewniają jeszcze skuteczniejsze hamowanie.

NIE TŁUM W SOBIE ŻĄDZY PRĘDKOŚCI

Motocykl stworzony do wygrywania; przyjrzyj mu się dobrze.
Przeciągnij, aby obrócić Przeciągnij, aby obrócić
Powiększenie Powiększenie
Rotate Rotate
Zsuń palce, aby oddalić widok Zsuń palce, aby oddalić widok
Wybierz kolor

    DRESZCZYK POŚCIGU

    Podkręć obroty czterocylindrowego silnika pełnego technologii rodem z serii MotoGP aż na czerwone pole i posłuchaj oszałamiających dźwięków wydechu Akrapovic.

    Honda CBR1000RR-R Fireblade with four-cylinder form
    Honda CBR1000RR-R Fireblade with four-cylinder form
    Przewiń

    DWA BARDZO RÓŻNE MOTOCYKLE FIREBLADE

    Wybierz oręż najlepszy dla siebie.

    Honda CBR1000RR-R SP Fireblade
    Honda CBR1000RR-R Fireblade

    CBR1000RR-R Fireblade

    CBR1000RR-R Fireblade SP

    HONDA MOTORCYCLES EXPERIENCE

    HONDA MOTORCYCLES EXPERIENCE

    W aplikacji Honda Motorcycles Europe możesz stworzyć swoją Hondę według własnej wizji. To bardzo proste. Wybierz motocykl i jego kolor. Następnie za pomocą funkcji rzeczywistości rozszerzonej zobaczysz, jak maszyna będzie wyglądała w Twoim garażu. Aplikacja ma wbudowany katalog akcesoriów, z którego możesz wybierać żądane elementy. W aplikacji jest też podpięty kanał YouTube Honda Motorcycles Europe z galerią ciekawych filmów.