Jazda na wyższym poziomie
Chcesz jeździć na wyższym poziomie? Korzystaj z elektronicznego sprzęgła Hondy o nazwie E-Clutch. To całkowicie nowa technologia spotykana wyłącznie w motocyklach Hondy. Eliminuje konieczność używania dźwigni sprzęgła podczas ruszania, zatrzymywania oraz zmiany biegów na wyższe i niższe. Sprzęgło płynnie i błyskawicznie żongluje ustawieniami, lepiej niż profesjonalny zawodnik. Sprawia, że pokonywanie serii zakrętów jest jeszcze przyjemniejsze, a poruszanie się po mieście bezstresowe. I nie martw się. Jeśli w którymkolwiek momencie zechcesz ręcznie użyć sprzęgła, jak najbardziej możesz to zrobić. Wybór należy do Ciebie.
Nowe CB650R i CBR650R to pierwsze motocykle, które opcjonalnie można doposażyć w technologię E-Clutch Hondy.
Jak działa elektroniczne sprzęgło Honda E-Clutch
Elektroniczne sprzęgło Honda E-Clutch oferuje niespotykane dotąd wrażenia z jazdy wszystkim użytkownikom — tak początkującym, jak i bardzo doświadczonym. Wykorzystując rozwiązania techniczne i szybkość działania quickshifterów, koncepcję ręcznie obsługiwanych sprzęgieł oraz autorską technologię dwusprzęgłowej skrzyni biegów Hondy, tworzy zupełnie nowy, pomysłowy mechanizm.
Podczas zmiany przełożeń harmonijnie łączy użycie „półsprzęgła”, odcięcie wtrysku paliwa i odpowiednie sterowanie zapłonem w celu wyeliminowania szarpania, dzięki czemu czynność odbywa się maksymalnie płynie. Za samo operowanie sprzęgłem odpowiada mechanizm wykonawczy (siłownik) — podobny do stosowanego w dwusprzęgłowych automatycznych skrzyniach biegów Hondy i umieszczony pod prawą pokrywą silnika. Kierowca musi jedynie normalnie obracać manetkę gazu i zmieniać biegi pedałem. A jeśli w którymkolwiek momencie zechcesz sterować sprzęgłem ręcznie, po prostu chwyć jego dźwignię i użyj w zwykły sposób. Po kilku sekundach układ automatycznie wróci do zarządzania elektronicznego. Alternatywnie na ekranie TFT możesz całkowicie wyłączyć udział elektroniki i jechać cały czas tradycyjnie.
Wyczynowa zmiana biegów na poziomie najlepszych profesjonalistów
Sprzęgło Honda E-Clutch wyraźnie poprawia osiągi motocykla na krętych drogach. Daje mnóstwo niewysłowionej radości i zabawy użytkownikom o każdym poziomie umiejętności. Zmiana biegów za pomocą jedynie pedału jest łatwa i kontrolowana, dzięki czemu kierowca może się skoncentrować na następnym zakręcie, i potem na kolejnym. Elektronika zapewnia całkowicie płynną i błyskawiczną zmianę przełożeń, bez chwilowego spadku obrotów silnika ani typowego szarpania. Masa układu wynosi zaledwie 2 kg, dzięki czemu motocykl zachowuje niską masę własną i zwinność. Można go traktować jako profesjonalnego pomocnika będącego cały czas pod ręką.
Przedstawiamy elektroniczne sprzęgło Honda E-Clutch
Zobacz technologię elektronicznego sprzęgła Honda E-Clutch w akcji, posłuchaj pierwszych wrażeń naszych kierowców oraz prześledź ewolucję koncepcji tego rozwiązania oczami inżynierów z Honda Motor Japan.
Zamknij
Inżynierowie Hondy pracujący nad stworzeniem sprzęgła E-Clutch
„Opracowując elektroniczne sprzęgło Honda E-Clutch, chcieliśmy zapewnić naszym kierowcom maksimum wygody, niezawodności działania i sportowych wrażeń.”
Junya Ono - lider dużego projektu
„Elektroniczne sprzęgło Hondy to forma ewolucji ręcznej skrzyni biegów, która pozwala skupić się na najprzyjemniejszych aspektach jazdy”.
Tatsuya Ryuzaki - lider projektu układu sterowania
„W sprzęgle Honda E-Clutch bardzo ważne jest to, że w każdej chwili kierowca może wrócić do ręcznego sterowania, po prostu naciskając dźwignię sprzęgła”.
Ryohei Tsuzuki - lider projektu testów układu napędowego
CB650R
CB650R ucieleśnia magię możliwości czterocylindrowych silników. Motocykl został odchudzony, aby zapewnić niezwykłe osiągi - od miejskich przecznic po kręte boczne drogi oferuje mocne przyspieszenie, wyjątkową zwinność i wyrazistą stylistykę Neo Sports Café inspirowaną modelem CB1000R. Dodajmy do tego wyjątkowość jednego z pierwszych motocykli wyposażonych w rewolucyjny układ elektronicznego sprzęgła Honda E-Clutch umożliwiający ruszanie/zatrzymywanie oraz zmianę przełożeń bez ręcznego operowania sprzęgłem, rozwiązania techniczne klasy premium takie jak nowy ekran TFT i aplikację Honda RoadSync do łączności ze smartfonem... czasami mniej naprawdę może znaczyć więcej.
CBR650R
CBR650R to przepiękny, czterocylindrowy motocykl sportowy klasy średniej. Płynnie rozwija moc w sposób przypominający działanie turbiny, od niskich do wysokich obrotów. Ma elektroniczne sprzęgło z ustawieniem automatyzującym przełączanie biegów, co skraca czas przyspieszania. Bardziej drapieżna stylistyka bezpośrednio inspirowana modelem CBR1000RR-R Fireblade. Oraz wysokiej klasy, nowoczesne rozwiązania techniczne, takie jak ekran TFT i aplikacja Honda RoadSync do łączności ze smartfonem, dzięki którym gwiazda tego motocykla jaśnieje jeszcze bardziej.