Model jadący na motocyklu w górskiej scenerii.

Jazda na wyższym poziomie

Chcesz jeździć na wyższym poziomie? Korzystaj z elektronicznego sprzęgła Hondy o nazwie E-Clutch. To całkowicie nowa technologia spotykana wyłącznie w motocyklach Hondy. Eliminuje konieczność używania dźwigni sprzęgła podczas ruszania, zatrzymywania oraz zmiany biegów na wyższe i niższe. Sprzęgło płynnie i błyskawicznie żongluje ustawieniami, lepiej niż profesjonalny zawodnik. Sprawia, że pokonywanie serii zakrętów jest jeszcze przyjemniejsze, a poruszanie się po mieście bezstresowe. I nie martw się. Jeśli w którymkolwiek momencie zechcesz ręcznie użyć sprzęgła, jak najbardziej możesz to zrobić. Wybór należy do Ciebie.

Nowe CB650R i CBR650R to pierwsze motocykle, które opcjonalnie można doposażyć w technologię E-Clutch Hondy.

Zbliżenie na silnik ze sprzęgłem Honda E-Clutch

Jak działa elektroniczne sprzęgło Honda E-Clutch

Elektroniczne sprzęgło Honda E-Clutch oferuje niespotykane dotąd wrażenia z jazdy wszystkim użytkownikom — tak początkującym, jak i bardzo doświadczonym. Wykorzystując rozwiązania techniczne i szybkość działania quickshifterów, koncepcję ręcznie obsługiwanych sprzęgieł oraz autorską technologię dwusprzęgłowej skrzyni biegów Hondy, tworzy zupełnie nowy, pomysłowy mechanizm.

Podczas zmiany przełożeń harmonijnie łączy użycie „półsprzęgła”, odcięcie wtrysku paliwa i odpowiednie sterowanie zapłonem w celu wyeliminowania szarpania, dzięki czemu czynność odbywa się maksymalnie płynie. Za samo operowanie sprzęgłem odpowiada mechanizm wykonawczy (siłownik) — podobny do stosowanego w dwusprzęgłowych automatycznych skrzyniach biegów Hondy i umieszczony pod prawą pokrywą silnika. Kierowca musi jedynie normalnie obracać manetkę gazu i zmieniać biegi pedałem. A jeśli w którymkolwiek momencie zechcesz sterować sprzęgłem ręcznie, po prostu chwyć jego dźwignię i użyj w zwykły sposób. Po kilku sekundach układ automatycznie wróci do zarządzania elektronicznego. Alternatywnie na ekranie TFT możesz całkowicie wyłączyć udział elektroniki i jechać cały czas tradycyjnie.

Honda CBR650R z elektronicznym sprzęgłem na torze

Wyczynowa zmiana biegów na poziomie najlepszych profesjonalistów

Sprzęgło Honda E-Clutch wyraźnie poprawia osiągi motocykla na krętych drogach. Daje mnóstwo niewysłowionej radości i zabawy użytkownikom o każdym poziomie umiejętności. Zmiana biegów za pomocą jedynie pedału jest łatwa i kontrolowana, dzięki czemu kierowca może się skoncentrować na następnym zakręcie, i potem na kolejnym. Elektronika zapewnia całkowicie płynną i błyskawiczną zmianę przełożeń, bez chwilowego spadku obrotów silnika ani typowego szarpania. Masa układu wynosi zaledwie 2 kg, dzięki czemu motocykl zachowuje niską masę własną i zwinność. Można go traktować jako profesjonalnego pomocnika będącego cały czas pod ręką.

Przedstawiamy elektroniczne sprzęgło Honda E-Clutch

Zobacz technologię elektronicznego sprzęgła Honda E-Clutch w akcji, posłuchaj pierwszych wrażeń naszych kierowców oraz prześledź ewolucję koncepcji tego rozwiązania oczami inżynierów z Honda Motor Japan.

Zamknij

Inżynierowie Hondy pracujący nad stworzeniem sprzęgła E-Clutch

Junya Ono - inżynier opracowujący sprzęgło Honda E-Clutch

„Opracowując elektroniczne sprzęgło Honda E-Clutch, chcieliśmy zapewnić naszym kierowcom maksimum wygody, niezawodności działania i sportowych wrażeń.”

Junya Ono - lider dużego projektu

Junya Ono - inżynier opracowujący sprzęgło Honda E-Clutch

„Elektroniczne sprzęgło Hondy to forma ewolucji ręcznej skrzyni biegów, która pozwala skupić się na najprzyjemniejszych aspektach jazdy”.

Tatsuya Ryuzaki - lider projektu układu sterowania

Junya Ono - inżynier opracowujący sprzęgło Honda E-Clutch

„W sprzęgle Honda E-Clutch bardzo ważne jest to, że w każdej chwili kierowca może wrócić do ręcznego sterowania, po prostu naciskając dźwignię sprzęgła”.

Ryohei Tsuzuki - lider projektu testów układu napędowego

Model na motocyklu w górskiej scenerii.

CB650R

CB650R ucieleśnia magię możliwości czterocylindrowych silników. Motocykl został odchudzony, aby zapewnić niezwykłe osiągi - od miejskich przecznic po kręte boczne drogi oferuje mocne przyspieszenie, wyjątkową zwinność i wyrazistą stylistykę Neo Sports Café inspirowaną modelem CB1000R. Dodajmy do tego wyjątkowość jednego z pierwszych motocykli wyposażonych w rewolucyjny układ elektronicznego sprzęgła Honda E-Clutch umożliwiający ruszanie/zatrzymywanie oraz zmianę przełożeń bez ręcznego operowania sprzęgłem, rozwiązania techniczne klasy premium takie jak nowy ekran TFT i aplikację Honda RoadSync do łączności ze smartfonem... czasami mniej naprawdę może znaczyć więcej.

Odkryj model CB650R
Model na motocyklu na ulicy.

CBR650R

CBR650R to przepiękny, czterocylindrowy motocykl sportowy klasy średniej. Płynnie rozwija moc w sposób przypominający działanie turbiny, od niskich do wysokich obrotów. Ma elektroniczne sprzęgło z ustawieniem automatyzującym przełączanie biegów, co skraca czas przyspieszania. Bardziej drapieżna stylistyka bezpośrednio inspirowana modelem CBR1000RR-R Fireblade. Oraz wysokiej klasy, nowoczesne rozwiązania techniczne, takie jak ekran TFT i aplikacja Honda RoadSync do łączności ze smartfonem, dzięki którym gwiazda tego motocykla jaśnieje jeszcze bardziej.

Odkryj model CBR650R

Zamknij