• Front three-quarter facing Honda Fireblades in the MotoGP race.

    Sportowe geny

    To jest coś, co płynie w naszej krwi

  • Side facing Honda Fireblade in the MotoGP race.

    Sportowe geny

    To napędza innowacje

  • Front facing Honda Fireblade in the MotoGP race.

    Sportowe geny

    To nieodłączna część nas

Dlaczego rywalizujemy

„Jeśli Honda nie będzie się ścigać, nie będzie Hondy” — Soichiro Honda.

W 1958 roku nasz założyciel ogłosił, że pragnie konkurować w wyścigach motocyklowych i poświęcił temu całą swoją energię. Jego dziedzictwo żyje nadal i jest centralnym elementem naszej działalności. Płynie w żyłach każdego kierowcy wyścigowego i członka zespołu — na każdym poziomie i w każdej klasie. 

Zbliżenie na Soichiro Hondę
Zbliżenie na Marqueza tuż po zdobyciu zwycięskiego tytułu w wyścigu.
Motocykl Honda Fireblade podczas wyścigu WSBK — widok z przodu.
Zbliżenie na motocykl Honda EWC na torze wyścigowym.
Motocykl Honda Fireblade podczas wyścigu MotoGP.

Tworzymy połączenie z RC213V.

Wielodniowe przygotowania, których celem jest przejechanie okrążenia o ułamek sekundy szybciej — to może zaważyć o zwycięstwie lub przegranej. Niesamowita prędkość musi być wyważona nowymi technologiami, aby zapewnić kontrolę, przyczepność i znakomite właściwości jezdne dorównujące osiągom maszyny. Na koniec dodajemy ostatni i najważniejszy element — kierowcę. Witamy w świecie MotoGP.

Dwóch kierowców Honda MotoGP świętuje zwycięstwo w wyścigu.
Motocykl Honda WSBK z przodu podczas wyścigu.

To na tej scenie występuje nasz najdoskonalszy motocykl produkcyjny: Honda CBR1000RR SP2

Od Philip Island, przez Australię aż po finałowy etap w Losail w Katarze — zespół Honda Red Bull będzie musiał stawić czoła wyzwaniom związanym z dostosowaniem maszyn do różnych właściwości i powierzchni każdego toru. Oznacza to wiele godzin całkowitego skupienia kierowców i zespołu, podczas których będą starać się dostosować Blade’a, tak aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty podczas treningów, kwalifikacji i dwóch wyścigów przez cały weekend.

Dwóch kierowców na motocyklach Honda Fireblade WSBK.
Motocykl Honda Fireblade podczas wyścigu EWC — widok z przodu.

Maksimum możliwości, okrążenie po okrążeniu, na Hondzie CBR1000RR SP2 Fireblade.

Ostatecznym testem dla kierowcy i maszyny są Mistrzostwa Świata Endurance (EWC). W tej klasie niezawodność jest równie ważna jak osiągi — Honda Fireblade udowodniła, że jest godnym przeciwnikiem w tym niewybaczającym błędów wyścigu. Zespół Hondy pracuje niestrudzenie przez cały dzień i noc, a kierowcy wykorzystują maksimum możliwości swoich jak i maszyn CBR1000RR SP2.

Kierowcy Honda EWC świętujący zwycięstwo.

MXGP i MX2 — błoto, pot i zmiany biegów

Motocykl terenowy firmy Honda z kierowcą podczas poślizgu w błocie — widok z przodu.

Kierowca pracujący przy swojej Hondzie.

Każde ścięgno w mięśniach w gotowości, wybiera bieg, sprzęgło zaczyna łapać, on czuje to przez palce, motocykl rwie się do jazdy. Brama opada, a motocykl wyskakuje do przodu, pędząc ku najważniejszemu, pierwszemu zakrętowi. Nazywamy to „holeshot” — ten moment może zaważyć o wygranej lub przegranej. Wymaga to ogromnego wysiłku fizycznego i hartu ducha — w MXGP lub MX2 nie ma miejsca dla słabeuszy.

Kierowca Honda MXGP po wyścigu w burzy piaskowej.
Honda CRF450 podczas jazdy przez piaszczyste wydmy — widok z tyłu.

Najbardziej wymagające fizycznie wyścigi motocyklowe na świecie.

Sport, w którym siła woli kierowcy jest równie ważna co moc i osiągi jego motocykla. Zespół Honda Monster Energy zna wyzwania rajdów motocyklowych, w których kierowcy dosiadający maszyny CRF450 muszą pokonać jedne z najtrudniejszych i najcięższych terenów na świecie. Ten wyścig z czasem to prawdopodobnie największe wyzwanie dla kierowcy i maszyny.

Kierowca zespołu Honda Rally świętuje zwycięstwo.