Dlaczego rywalizujemy
W 1954 roku nasz założyciel Soichiro Honda ogłosił, że pragnie konkurować w wyścigach motocyklowych, i poświęcił temu całą swoją energię. Jego dziedzictwo żyje nadal i jest centralnym elementem naszej działalności. Płynie w żyłach każdego kierowcy wyścigowego i członka zespołu — na każdym poziomie i w każdej klasie.
![Zbliżenie na Soichiro Hondę](/content/dam/central/motorcycles/racing/honda-racing-mosaic-1x1.jpg/_jcr_content/renditions/c2.jpg)
![Kierowca zespołu Honda MotoGP przejeżdża linię mety.](/content/dam/central/motorcycles/racing/2020/Honda-Racing-2020-MotoGP-mobile.jpg/_jcr_content/renditions/c2.jpg)
![Motocykl Honda Fireblade podczas wyścigu WSBK — widok z przodu.](/content/dam/central/motorcycles/racing/2020/Honda-Racing-Leon-Haslam.jpg/_jcr_content/renditions/c3.jpg)
![Kierowca Hondy w rajdzie Dakar na motocyklu w otoczeniu pustyni.](/content/dam/central/motorcycles/racing/2020/Honda-Racing-Dakar-Rally-Saudi-Arabia-3-mobile.jpg/_jcr_content/renditions/c2.jpg)
MotoGP — życie na krawędzi
![Motocykl Honda Fireblade podczas wyścigu MotoGP.](/content/dam/central/motorcycles/racing/2020/Honda-Racing-Marquez-1.jpg/_jcr_content/renditions/c3.jpg)
Tworzymy połączenie z RC213V.
Wielodniowe przygotowania, których celem jest przejechanie okrążenia o ułamek sekundy szybciej — to może zaważyć o zwycięstwie lub przegranej. Niesamowita prędkość musi być wsparta nowymi technologiami, aby zapewnić kontrolę, przyczepność i znakomite właściwości jezdne dorównujące osiągom maszyny. Na koniec dodajemy ostatni i najważniejszy element — kierowcę. Witamy w świecie MotoGP.
![Kierowca zespołu Honda MotoGP Marc Marquez świętuje zwycięstwo w wyścigu.](/content/dam/central/motorcycles/racing/2020/Honda-Racing-Marquez.jpg/_jcr_content/renditions/c3.jpg)
WorldSBK — wyścig dookoła świata
![Motocykl Honda Fireblade podczas wyścigu WSBK — widok z przodu.](/content/dam/central/motorcycles/racing/2020/Honda-Racing-Alvaro-Bautista.jpg/_jcr_content/renditions/c3.jpg)
To na tej scenie występuje nasz najdoskonalszy motocykl produkcyjny: CBR1000RR-R Fireblade SP.
Na każdym torze zespół HRC musi się mierzyć z różnymi nawierzchniami i specyficznymi cechami związanymi z tą lokalizacją. Oznacza to wiele godzin całkowitego skupienia kierowców i zespołu, podczas których będą starać się dostosować Blade’a, tak aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty podczas treningów, kwalifikacji i dwóch wyścigów przez cały weekend.
![Kierowca Hondy w serii WSBK Alvaro Bautista.](/content/dam/central/motorcycles/racing/2020/Honda-Racing-Alvaro-Bautista-1.jpg/_jcr_content/renditions/c3.jpg)
EWC — nasze największe sukcesy
![Motocykl Honda Fireblade podczas wyścigu EWC — widok z przodu.](/content/dam/central/motorcycles/racing/2020/Honda-Racing-EWC-1.jpg/_jcr_content/renditions/c3.jpg)
Maksimum możliwości, okrążenie po okrążeniu, na Hondzie CBR1000RR-R SP Fireblade.
Ostatecznym testem dla kierowcy i maszyny są Mistrzostwa Świata Endurance (EWC). W tej klasie niezawodność jest równie ważna jak osiągi — Honda Fireblade udowodniła, że jest godnym przeciwnikiem w tym niewybaczającym błędów wyścigu. Zespół Hondy pracuje niestrudzenie przez cały czas: w dzień i w nocy, a kierowcy wykorzystują maksimum możliwości swoich jak i maszyn CBR1000RR-R SP.
![Kierowcy Hondy w serii EWC świętujący zwycięstwo.](/content/dam/central/motorcycles/racing/2020/Honda-Racing-EWC.jpg/_jcr_content/renditions/c3.jpg)
MXGP — błoto, pot i zmiany biegów
![Kierowca Hondy w serii MXGP w powietrzu na linii mety.](/content/dam/central/motorcycles/racing/2020/Honda-Racing-Gajser.jpg/_jcr_content/renditions/c3.jpg)
Kierowca pracujący przy swojej Hondzie.
Każde ścięgno w mięśniach w gotowości, wybiera bieg, sprzęgło zaczyna łapać, on czuje to przez palce, motocykl rwie się do jazdy. Brama opada, a motocykl wyskakuje do przodu, pędząc ku najważniejszemu, pierwszemu zakrętowi. Nazywamy to „holeshot” — ten moment może zaważyć o wygranej lub przegranej. Wymaga to ogromnego wysiłku fizycznego i hartu ducha — w MXGP nie ma miejsca dla słabeuszy.
![Kierowca Hondy w serii MXGP świętujący zwycięstwo.](/content/dam/central/motorcycles/racing/2020/Honda-Racing-Gajser-1-mobile.jpg/_jcr_content/renditions/c3.jpg)
Rajdy — tylko dla odważnych
![Widok z lewej strony na motocykl Honda CRF450 jadący przez piaszczyste wydmy.](/content/dam/central/motorcycles/racing/2020/Honda-Racing-Dakar-Rally-Saudi-Arabia-1.jpg/_jcr_content/renditions/c3.jpg)
Najbardziej wymagające fizycznie wyścigi motocyklowe na świecie.
Sport, w którym siła woli kierowcy jest równie ważna co moc i osiągi jego motocykla. Zespół Honda Monster Energy zna wyzwania rajdów motocyklowych, w których kierowcy dosiadający maszyny CRF450 muszą pokonać jedne z najtrudniejszych i najcięższych terenów na świecie. Ten wyścig z czasem to prawdopodobnie największe wyzwanie dla kierowcy i maszyny.
![Kierowca zespołu Honda Rally świętuje zwycięstwo.](/content/dam/central/motorcycles/racing/2020/Honda-Racing-Dakar-Rally-Saudi-Arabia.jpg/_jcr_content/renditions/c3.jpg)