Close

Dlaczego rywalizujemy

„Bez wyścigów nie ma Hondy”

W 1954 roku nasz założyciel Soichiro Honda ogłosił, że pragnie konkurować w wyścigach motocyklowych, i poświęcił temu całą swoją energię. Jego dziedzictwo żyje nadal i jest centralnym elementem naszej działalności. Płynie w żyłach każdego kierowcy wyścigowego i członka zespołu — na każdym poziomie i w każdej klasie. 

Zbliżenie na Soichiro Hondę
Kierowca zespołu Honda MotoGP przejeżdża linię mety.
Motocykl Honda Fireblade podczas wyścigu WSBK — widok z przodu.
Kierowca Hondy w rajdzie Dakar na motocyklu w otoczeniu pustyni.
Motocykl Honda Fireblade podczas wyścigu MotoGP.

Tworzymy połączenie z RC213V.

Wielodniowe przygotowania, których celem jest przejechanie okrążenia o ułamek sekundy szybciej — to może zaważyć o zwycięstwie lub przegranej. Niesamowita prędkość musi być wsparta nowymi technologiami, aby zapewnić kontrolę, przyczepność i znakomite właściwości jezdne dorównujące osiągom maszyny. Na koniec dodajemy ostatni i najważniejszy element — kierowcę. Witamy w świecie MotoGP.

Kierowca zespołu Honda MotoGP Marc Marquez świętuje zwycięstwo w wyścigu.
Motocykl Honda Fireblade podczas wyścigu WSBK — widok z przodu.

To na tej scenie występuje nasz najdoskonalszy motocykl produkcyjny: CBR1000RR-R Fireblade SP.

Na każdym torze zespół HRC musi się mierzyć z różnymi nawierzchniami i specyficznymi cechami związanymi z tą lokalizacją. Oznacza to wiele godzin całkowitego skupienia kierowców i zespołu, podczas których będą starać się dostosować Blade’a, tak aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty podczas treningów, kwalifikacji i dwóch wyścigów przez cały weekend.

Kierowca Hondy w serii WSBK Alvaro Bautista.
Motocykl Honda Fireblade podczas wyścigu EWC — widok z przodu.

Maksimum możliwości, okrążenie po okrążeniu, na Hondzie CBR1000RR-R SP Fireblade.

Ostatecznym testem dla kierowcy i maszyny są Mistrzostwa Świata Endurance (EWC). W tej klasie niezawodność jest równie ważna jak osiągi — Honda Fireblade udowodniła, że jest godnym przeciwnikiem w tym niewybaczającym błędów wyścigu. Zespół Hondy pracuje niestrudzenie przez cały czas: w dzień i w nocy, a kierowcy wykorzystują maksimum możliwości swoich jak i maszyn CBR1000RR-R SP.

Kierowcy Hondy w serii EWC świętujący zwycięstwo.

MXGP — błoto, pot i zmiany biegów

Kierowca Hondy w serii MXGP w powietrzu na linii mety.

Kierowca pracujący przy swojej Hondzie.

Każde ścięgno w mięśniach w gotowości, wybiera bieg, sprzęgło zaczyna łapać, on czuje to przez palce, motocykl rwie się do jazdy. Brama opada, a motocykl wyskakuje do przodu, pędząc ku najważniejszemu, pierwszemu zakrętowi. Nazywamy to „holeshot” — ten moment może zaważyć o wygranej lub przegranej. Wymaga to ogromnego wysiłku fizycznego i hartu ducha — w MXGP nie ma miejsca dla słabeuszy.

Kierowca Hondy w serii MXGP świętujący zwycięstwo.
Widok z lewej strony na motocykl Honda CRF450 jadący przez piaszczyste wydmy.

Najbardziej wymagające fizycznie wyścigi motocyklowe na świecie.

Sport, w którym siła woli kierowcy jest równie ważna co moc i osiągi jego motocykla. Zespół Honda Monster Energy zna wyzwania rajdów motocyklowych, w których kierowcy dosiadający maszyny CRF450 muszą pokonać jedne z najtrudniejszych i najcięższych terenów na świecie. Ten wyścig z czasem to prawdopodobnie największe wyzwanie dla kierowcy i maszyny.

Kierowca zespołu Honda Rally świętuje zwycięstwo.