Honda CRF450R

Kontrola w każdym momencie

Honda CRF450R
Honda CRF450R

Twoja kolej

Niższa masa. Znacznie lżejszy. Nowe podwozie zaprojektowane we współpracy z działem HRC i zmodernizowane zawieszenie umożliwiają niezwykle szybkie pokonywanie zakrętów, co bezpośrednio przekłada się na lepsze czasy okrążeń. Silnik w ułamku sekundy rozpędza się do czerwonego pola, a Ty masz pełną kontrolę nad maszyną.

Przewiń

Start. Pierwszy zakręt. Zwycięstwo!

Każdy kierowca wykorzysta zalety. Dlaczego nie wykorzystać ich wszystkich?

Honda CRF450R wytycza nowe reguły gry. To recepta na wygranie tytułu mistrzostwa świata w MXGP. Całkowicie nowa rama obniża masę motocykla, a wyjątkowa sztywność, poprawiona geometria i nowe zawieszenie umożliwiają perfekcyjne pokonywanie zakrętów. Silnik ma przeprojektowany układ dolotowy, głowicę i układ wydechowy. Jednostka zapewnia większą moc w niskim i średnim zakresie obrotowym, a reakcja na otwarcie przepustnicy jest bardzo płynna. Zmodernizowany układ dekompresji i nowy układ hydrauliczny sprzęgła zwiększają wytrzymałość. System kontroli momentu obrotowego (HSTC) oferuje 3 tryby zarządzania energią zapewniające maksymalną przyczepność tylnego koła. Asystent startu HRC pozwala objąć prowadzenie już na pierwszych 100 metrach toru. Nowe nadwozie jest węższe, lżejsze i bardziej ergonomiczne. Teraz o wiele łatwiej zyskasz prowadzenie już po pierwszym łuku i utrzymasz je do mety. Dysponujesz wszystkim, co jest niezbędne do zwycięstwa.

CRF450R, zbliżenie na kierownicę
CRF450R, zbliżenie na podnóżek
CRF450R podczas jazdy.
CRF450R podczas jazdy.

MOTOCROSS LUB ENDURO

Wybierz swój model

Honda CRF450RX - zdjęcie studyjne ukazujące motocykl z prawego profilu
Honda CRF450R - zdjęcie studyjne ukazujące motocykl z prawego profilu

CRF450R

CRF450RX

STWORZONY, BY WYGRYWAĆ

Różnica tkwi w szczegółach.

Mocniejszy. Szybszy. Potężniejszy. Zwycięstwo! Niezawodny.

Mistrzostw nie wygrywa się przypadkiem. Do zwycięstwa potrzebny jest perfekcyjny projekt. Zapytaj o to dział HRC i Tima Gajsera. Przyjrzeliśmy się każdej części modelu CRF450R i poprawiliśmy motocykl, słuchając ich sugestii. Motocykl jest o 2 kg lżejszy, co można natychmiast zauważyć. Zaczęliśmy od podwozia. Węższe rury nośne to oszczędność 700 g. Nowa, uproszczona rama pomocnicza to oszczędność kolejnych 320 g. Co najważniejsze, czucie motocykla uległo poprawie; położenie odciągów za osią obrotu wahacza zostało zmienione; zachowaliśmy sztywność skrętną, ale zmniejszyliśmy sztywność poprzeczną o 20%, co pozwala zwiększyć prędkość jazdy w zakrętach, optymalizuje trakcję i precyzję działania układu kierowniczego. Sztywność aluminiowego wahacza została zestrojona ze sztywnością ramy. Aby to osiągnąć, zastosowaliśmy węższe ramiona wahacza. Poprawiono również charakterystykę działania systemu Pro-Link. Wyprzedzenie i kąt główki ramy jest ostrzejszy, co zapewnia szybszą reakcję układu kierowniczego i zwiększa prześwit maszyny. Widelec Showa USD z goleniami o średnicy 49 mm ze sprężyną śrubową ma skok zwiększony o 5 mm. Zastosowaliśmy również sztywniejszą górną i dolną półkę kierownicy. Główne zawory o większej średnicy zastosowane w tylnym amortyzatorze Showa zapewniają szybszą reakcję i lepsze pochłanianie nierówności. Zawieszenie zostało wyposażone w sprężynę wykonaną z bardzo lekkiej stali.

CRF450R, prawa strona.
CRF450R, zbliżenie na silnik.

Potężniejszy. Płynniejszy. Bezkonkurencyjny.

Silnik oferuje więcej mocy od 5000 obr./min. Aby uzyskać większy moment obrotowy i płynną pracę silnika w niskim zakresie obrotów, zastosowaliśmy powiększony airbox. Dostęp do filtra nie wymaga żadnych narzędzi. Przeprojektowana obudowa przepustnicy zapewnia optymalną wydajność układu dolotowego. Wtryskiwacz osadzony pod ostrzejszym kątem wtryskuje paliwo prosto w przepustnicę, poprawiając dynamikę silnika. Silnik ma nowy układ dekompresji; przeciwwaga przesuwa się z prawej do lewej strony wałka rozrządu, poprawiając stabilność przy niskich obrotach. Rezultat? Mniejsza podatność na zdławienie silnika. Podwójne kanały wydechowe mają zwiększoną średnicę, a zastosowanie nowej, pojedynczej rury wydechowej i pojedynczego tłumika pozwala zaoszczędzić 1,24 kg. Sprzęgło ma dodatkową tarczę i hydrauliczny układ sterujący, co umożliwia precyzyjne operowanie sprzęgłem podczas jazdy (siła nacisku na dźwignię zmniejszona o 10%). Optymalna kontrola w każdych warunkach. Nowa osłona głowicy cylindrów wykonana z magnezu i mniejsza, lżejsza pompa paliwa to oszczędność cennych gramów.

CRF450R podczas jazdy.

Zaprezentowane zdjęcia nie są zgodne z europejską specyfikacją