Honda CRF450R jadąca w terenie z górami w tle.

CRF450R - 50 lat innowacji

Ścigamy się w motocrossie od 50 lat. Wzloty, upadki i stany pośrednie — doświadczyliśmy wszystkiego i widzieliśmy wszystko. Tym, co daje nam siłę i motywację, jest chęć zwyciężania w każdy weekend. I to właśnie z tej chęci zwyciężania zrodziła się CRF450R oraz — wyłącznie na rok 2023 — CRF450R 50th Anniversary.

Bardzo wyjątkowy motocykl, upamiętniający 50 lat naszego udziału w wyścigach motocrossowych.

Dwaj kierowcy jadący przez hopki na Hondach CRF450R

Lepsze przyspieszenie, mniejszy wysiłek

Aby motocykl jeździł szybciej, silnik otrzymał węższe wloty powietrza, dłuższy lejek wlotu powietrza oraz mniejszą obudowę przepustnicy o średnicy 44 mm. W efekcie powietrze wpada do silnika z większą prędkością, co się przekłada na wyższy moment i moc w niskim zakresie obrotów. Nowe ustawienia modułu elektronicznego ECU i rozrządu zaworów (zaczerpnięte wprost z maszyny HRC nr 243 Tima Gajsera) poprawiają zachowanie układu napędowego, natomiast układy asystenta startu, HSTC i EMSB ogromnie ułatwiają panowanie nad maszyną.

Dwaj kierowcy jadący przez hopki na Hondach CRF450R

To, co działa dla fabrycznych kierowców zespołu HRC, zadziała również dla Ciebie

Nigdy nie przestajemy szukać możliwości poprawy. To konieczne, jeśli chcemy walczyć o zwycięstwo. Owocem naszym prac jest CRF450R, którą teraz łatwiej jeździ się szybko przez dłuższy czas. Lekka aluminiowa rama ma rozłożenie sztywności dopracowane przez naszych fabrycznych kierowców, stąd m.in. 2 mm grubsze ścianki główki ramy i górne mocowanie amortyzatora oraz nowe stalowe uchwyty silnika. Powstałe podwozie jest bardzo stabilne, zapewniając doskonałą przyczepność przodu i jednocześnie ostre jak brzytwa kierowanie.

Dwaj kierowcy jadący przez hopki na Hondach CRF450R

Zawieszenie Showa dające maksymalną kontrolę

Zawodnicy zespołu HRC — Gajser i Roczen — kierowali pracami nad modyfikacją zawieszenia, które pozwoliłyby szybciej pokonywać okrążenia przy mniejszym wysiłku. Do nowego dostrojenia zawieszenia dobrano inną sztywność sprężyny, która teraz wynosi 56 N/mm. Poprawiono również tłumienie przy odbiciu/dobiciu, dzięki czemu znacznie łatwiej można kontrolować maszynę na wybojach i w koleinach. Odwrócony widelec z goleniami o średnicy 49 mm ma nowe nastawy tłumienia poprawiające wyważenie między przodem i tyłem.

Dwaj kierowcy jadący przez hopki na Hondach CRF450R

Stworzony do intensywnego ścigania w każdy weekend

Minimalistyczne nadwozie łatwo przestawiać i zdejmować. W CRF450R zastosowano najwyższej klasy osprzęt. Kierownica Renthal Fatbars jest bardzo wygodna i ma czterostopniową regulację. Zbiornik paliwa o pojemności 6,3 l wykonano z tytanu. Aluminiowe obręcze DID są lekkie i wytrzymałe, a dwutłoczkowy zacisk przedniego hamulca o średnicy 30/27 mm zapewnia stałą siłę hamowania w temperaturach panujących w trakcie wyścigu.

WOLA ZWYCIĘŻANIA

Nasz pierwszy produkcyjny motocrossowy ścigacz - CR250M Elsinore - wyjechał na tor w 1973 r., rozpoczynając naszą wspaniałą przygodę. Nowa CRF450R już fabrycznie jest przygotowana do walki o trofea, a CRF450R 50th Anniversary oddaje hołd 50. latom zawziętych bojów. Oraz woli zwycięstwa, jaka płynie w genach Hondy.

CRF450R 50th Anniversary

50 LAT ROŚNIĘCIA W SIŁĘ

50 lat ścigania. Zwyciężania. Zawsze, rok po roku, coraz silniejsi. Aby uczcić szczególny milowy krok, tylko na jeden rok wprowadzamy do oferty coś zupełnie wyjątkowego. Hondę CRF450R 50th Anniversary. Jest pełen niepowtarzalnych elementów. Niebieskie siedzisko, złote obręcze kół i kierownica oraz białe pola numerów nawiązują do słynnych CR z lat 80. XX wieku, natomiast unikatowa grafika wyróżnia go na tle innych maszyn.

Przewiń