Honda CBR1000RR-R Fireblade SP z elektronicznie sterowanym zawieszeniem
Honda CBR1000RR-R Fireblade SP z elektronicznie sterowanym zawieszeniem

STWORZONY DO WYŚCIGÓW

Trzeba to sobie powiedzieć jasno. CBR1000RR-R Fireblade SP została stworzona z myślą o torze wyścigowym. Tam jest jej miejsce. Zaczyna w tym samym boksie jak standardowa Fireblade, ale w pełni elektronicznie sterowane zawieszenie Öhlins (S-EC), komplet Brembo obejmujący pompę hamulcową, dźwignię hamulca oraz przednie i tylne zaciski, a także standardowo montowany quickshifter tworzą maszynę wyraźnie wyższej klasy. Najpotężniejszy w klasie silnik o mocy 217,6 KM (160 kW) z półkrzywkowym napędem rozrządu teraz osiąga wyższy moment obrotowy na niskich i średnich prędkościach oraz ma lepiej dopracowany układ kontroli trakcji HSTC. Dzięki elementom takim jak oświetlenie, kierunkowskazy czy bezkluczykowy system Smart Key Fireblade SP jest w pełni dopuszczony do zwykłego ruchu drogowego, ale pozostaje bezkompromisową wyścigową maszyną. Taką, która uderza adrenaliną na każdym zakręcie.

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP z podwoziem i elektroniką zapewniającymi fantastyczną przyczepność
Honda CBR1000RR-R Fireblade SP z podwoziem i elektroniką zapewniającymi fantastyczną przyczepność

POGOŃ ZA DOSKONAŁOŚCIĄ

Idealne okrążenie. To cel niemożliwy do osiągnięcia. W wyścigu o doskonałość uczestniczą dwie strony: Ty i Twój motocykl. Masz wszystko przećwiczone, wiesz jak ściąć każdy zakręt i obrać najlepszy tor jazdy. Na tym torze czujesz się jak w domu. Tak samo jak Twój Fireblade SP. Silnik gwarantuje topowe osiągi w odpowiednim miejscu i czasie, a podwozie i elektronika dbają o maksymalną przyczepność. Szybkość i pewność prowadzenia, jaką daje przemyślana aerodynamika, są niewyobrażalne. Ty i maszyna tworzycie jeden organizm. Tam, w walce o podium, jest wasze miejsce.

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP eksponująca wysokoobrotowy rzędowy czterocylindrowy silnik z półkrzywkowym napędem rozrządu

Więcej siły na niskich i średnich obrotach pozwalającej szybciej wychodzić z zakrętów

Rzędowy czterocylindrowy silnik z półkrzywkowym napędem rozrządu, wytwarzający niesamowite 217,6 KM (160 kW) mocy przy niewiarygodnych 14 500 obr./min, ma takie same średnicę i skok tłoka oraz technologię minimalizującą wewnętrzne tarcie, jak wyścigowy RC213V, a do tego tytanowe korbowody i kute aluminiowe tłoki. Najnowsze modernizacje obejmują 43-zębowe tylne koło zębate oraz zmienione lejki obudowy filtra powietrza, otwory wlotowe i układ wydechowy 4-2-1. Tak więc wysoka szczytowa moc została uzupełniona wyższym momentem obrotowym przy niskich i średnich obrotach, który umożliwia znacznie dynamiczniejsze przyspieszanie na wyjściu z zakrętów. Zmodyfikowany quickshifter zmienia biegi jeszcze szybciej i płynniej, dodatkowo skracając czas pokonywania okrążeń.

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP eksponująca wysokoobrotowy rzędowy czterocylindrowy silnik z półkrzywkowym napędem rozrządu

Na Fireblade SP możesz po prostu jeździć szybciej

Wszystkimi parametrami silnika Hondy Fireblade SP można precyzyjnie sterować. Trzy domyślne tryby jazdy oferują wyjściowe ustawienia dla własnych konfiguracji, natomiast 5-calowy ekran TFT oferuje opcje dostrajania mocy silnika, siłę hamowania silnikiem i skłonność do unoszenia przedniego koła. Aby umożliwić użytkownikom dynamiczniejsze wyjeżdżanie z zakrętów, zmodyfikowaliśmy 9-stopniowy układ HSTC na podstawie uwag kierowców z naszego zespołu HRC. Teraz działa on płynniej, szybciej reaguje na ruchy manetką gazu oraz lepiej wykorzystuje możliwości, jakie stwarza wyższy moment na niskich i średnich obrotach. Do kompletu zmniejszyliśmy napięcie sprężyny powrotnej przepustnicy sterowanej elektronicznie (TBW), tak aby czucie przepustnicy było jeszcze bardziej liniowe.

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP eksponująca wysokoobrotowy rzędowy czterocylindrowy silnik z półkrzywkowym napędem rozrządu

Interfejs OBTi umożliwiający idealne dostrojenie

Półaktywny odwrócony (USD) widelec Öhlins S-EC NPX z 43-milimetrowymi goleniami reguluje tłumienie za pomocą osobnych obwodów dobicia i odbicia oraz silniczków krokowych. To wyścigowa konstrukcja, która zapewnia świetną przyczepność przedniego koła i precyzyjne przekazywanie informacji zwrotnych. Efekt? Poczucie ogromnej pewności siebie w trakcie coraz szybszego przejeżdżania okrążeń. Wyścigowemu przedniemu zawieszeniu godnie dotrzymuje kroku tylny amortyzator Öhlins TT36 S-EC. Aby jak najlepiej kontrolować maszynę w szybko zmieniających się warunkach na torze, można na bazie domyślnych ustawień interfejsu strojenia OBTi (Öhlins Objective Tuning Base interface) skonfigurować 3 gotowe tryby i wybierać je błyskawicznie przełącznikiem, tak aby zużywać mniej paliwa, oszczędzać opony czy zareagować na stan nawierzchni.

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP eksponująca wysokoobrotowy rzędowy czterocylindrowy silnik z półkrzywkowym napędem rozrządu

Dwa tryby pracy układu ABS

Sztywne, monoblokowe, mocowane radialnie czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo Stylema mają mniejszą objętość płynu, co przyspiesza ich reakcję. Aktywowane dźwignią i pompą hamulcową Brembo, błyskawicznie wyhamowują motocykl. Tylny zacisk hamulcowy Brembo ma taką samą konstrukcję, jak w modelu RC213V. Dwa tryby pracy układu ABS oferują kluczową możliwość wyboru. SPORTS jest ukierunkowany na jazdę szosową, natomiast TRACK zwiększa siłę hamowania pod kątem znacznie wyższych prędkości na torze. Siła hamowania jest również dostosowywana do kąta pochylenia motocykla, a system zapobiegający unoszeniu tylnego koła w trakcie ostrego hamowania (RLC) utrzymuje poziomą stabilność maszyny, pozwalając na szybsze wjeżdżanie i wyjeżdżanie za zakrętów.

WYGLĄDA NA SZYBKĄ. JEST SZYBKA.

Przyjrzyj się uważnie naszej najlepszej maszynie w klasie Super Sport i wybierz schemat kolorystyczny.
Przeciągnij, aby obrócić Przeciągnij, aby obrócić
Powiększenie Powiększenie
Rotate Rotate
Zsuń palce, aby oddalić widok Zsuń palce, aby oddalić widok
Wybierz kolor

    RYK AŻ POD CZERWONE POLE

    Uwolnij potencjał technologii rodem z serii MotoGP drzemiący w tym czterocylindrowym silniku i posłuchaj oszałamiających dźwięków wydechu Akrapovic.

    Honda CBR1000RR-R Fireblade SP with four-cylinder form
    Honda CBR1000RR-R Fireblade SP with four-cylinder form
    Przewiń

    DWA RÓŻNE MOTOCYKLE FIREBLADE

    Wybierz tutaj oręż najlepszy dla siebie.

    Honda CBR1000RR-R FIREBLADE SP
    Honda CBR1000RR-R FIREBLADE SP

    CBR1000RR-R FIREBLADE SP

    CBR1000RR-R FIREBLADE SP, 30. ROCZNICA

    HONDA MOTORCYCLES EXPERIENCE

    HONDA MOTORCYCLES EXPERIENCE

    W aplikacji Honda Motorcycles Europe możesz stworzyć swoją Hondę według własnej wizji. To bardzo proste. Wybierz motocykl i jego kolor. Następnie za pomocą funkcji rzeczywistości rozszerzonej zobaczysz, jak maszyna będzie wyglądała w Twoim garażu. Aplikacja ma wbudowany katalog akcesoriów, z którego możesz wybierać żądane elementy. W aplikacji jest też podpięty kanał YouTube Honda Motorcycles Europe z galerią ciekawych filmów.