Widok z prawej strony z boku na Hondę CBR1000RR-R-Fireblade z kierowcą na torze wyścigowym
Widok z prawej strony z boku na Hondę CBR1000RR-R-Fireblade z kierowcą na torze wyścigowym

NASZ WIECZNY PŁOMIEŃ

Płomieniem, który płonie najjaśniej, jest nieustanna chęć podejmowania wyzwań. Z tej płonącej pasji w 1992 zrodziło się coś zupełnie niepowtarzalnego. Coś, co nie tylko zapoczątkowało nową kategorię motocykli sportowych, ale również na zawsze zmieniło świat jednośladów. 30 lat później nazwa „Fireblade” nadal przyprawia o szybsze bicie serca.

CECHY STAWIAJĄCE TEN MOTOCYKL W PIERWSZYM SZEREGU

Przyjrzyj się bliżej detalom, dzięki którym CBR1000RR-R Fireblade SP w wersji na 30. rocznicę modelu jest tak wyjątkowy.

WYŚCIGOWE GENY

Wyścigi przyczyniają się do rozwoju gatunku, krążą w jego mechanicznych żyłach, a najnowsze wcielenie z dumą kontynuuje rodowód. Wyścigowe technologie wywodzące się z maszyny RC213V, na której w serii MotoGP startował 8-krotny mistrz świata Marc Marques, zapewnia pełną kontrolę na najwyższym poziomie. To właśnie ten model jest najbardziej zbliżony do wyczynowych superbike'ów.

Widok z prawej strony na Hondę CBR1000RR-R Fireblade na torze wyścigowym
Widok z prawej strony na Hondę CBR1000RR-R Fireblade na torze wyścigowym

DO TYŁU SIĘ OGLĄDASZ TYLKO ABY ZOBACZYĆ, JAK DALEKO ŚWIAT POZOSTAŁ ZA TOBĄ

Wybierz się z nami w podróż w czasie, gdzie obejrzymy ewolucję modelu Fireblade aż do obecnego dzieła projektantów, inżynierów i innych pracowników technicznych.

Przewiń

LISTA HONOROWA

Honda Fireblade i używające jej zespoły wyścigowe odniosły wiele sukcesów, zdobywając trofea i zajmując podia na najtrudniejszych torach na świecie. Oto jak tego dokonaliśmy.

DAWNIEJ I OBECNIE

Widok z boku na Hondę CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary z 2022 roku w studio
Widok z boku na Hondę CBR900R Fireblade z 1992 roku w studio

CBR900R Fireblade z 1992 roku

CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary z 2022 roku

JAK EWOLUOWAŁA LEGENDA

Oryginalny Fireblade — zrodzony w głowie zawodnika i inżyniera Baby Sana — był ekscytującym motocyklem, który przy mocy 125 KM ważył zaledwie 185 kg. Okazał się prawdziwą rewolucją. W swojej najnowszej inkarnacji ma zabierające dech w piersiach 214,6 KM i kręci się do niewyobrażalnych 14,5 tys. obrotów. To dopiero pobudza krew do krążenia!

PŁOMIEŃ, KTÓRY TRZYMA NAS RAZEM

Co prawda my wznieciliśmy pożar, ale to nasi kierowcy podsycali płomienie. W 1992 roku Fireblade została najlepiej sprzedającym się motocyklem sportowym i od tego czasu nieprzerwanie okupuje czołówkę rankingu. Dziękujemy Wam — naszym kierowcom, zawodnikom i entuzjastom — za okazywaną lojalność.

Widok z boku na trzy Hondy CBR1000RR-R Fireblade i Fireblade SP zaparkowane na torze wyścigowym

WEWNĘTRZNY OGIEŃ

Maszyny CBR1000RR-R i CBR1000RR-R SP doczekały się znaczących modernizacji na rok modelowy 2022. Są lżejsze, mają więcej mocy, a pakiet nowoczesnej elektroniki poprawia własności jezdne. Zapisują kolejną chlubną kartę w historii modelu. Aby dowiedzieć się więcej o tych dwóch wspaniałych motocyklach, kliknij przyciski widoczne poniżej.