Potężniejszy. Płynniejszy. Bezkonkurencyjny.
Zastosowany w Hondzie CRF450R 4-zaworowy silnik Unicam o pojemności 449,7 cm3 dostarcza potężny zastrzyk mocy od 5 tys. obr./min. Nowa mapa układu PGM-FI zwiększa moment od niskich prędkości obrotowych oraz powoduje jego płynniejsze rozwijanie. Sprzęgło hydrauliczne przygotowano na wysokie moce występujące w układzie, a system sterujący momentem obrotowym HSTC (Honda Selectable Torque Control, HSTC) oferuje 3 tryby zarządzania energią zapewniające maksymalną przyczepność tylnego koła. Asystent startu HRC przejmuje władanie nad motocyklem przez pierwsze 100 metrów, natomiast przycisk wyboru trybu pracy silnika (EMSB) dostosowuje moc wyjściową do warunków. Minimalistyczne nadwozie wygląda bardzo dynamicznie, ale jest przy tym niezwykle praktyczne — łatwo się po nim przemieszczać oraz zdemontować je w celu wykonania obsługi serwisowej. To tylko jeden z elementów decydujących o tym, że CRF450R to najbardziej kompletny motocykl crossowy.