W najnowszej wersji tego skutera zastosowano całkowicie nową ramę rurową ze stali oraz lżejsze elementy konstrukcji silnika o pojemności 279 cm3 w celu zwiększenia jego efektywności – to wszystko gwarantuje dynamiczną jazdę. Doskonałą przyczepność zapewnia użyty po raz pierwszy w skuterze Hondy system Honda Selectable Torque Control (HSTC). Wszystkie światła są w technologii LED, a przednia szyba jest regulowana elektronicznie, zestaw wskaźników łączy natomiast zarówno elementy cyfrowe, jak i analogowe. To skuter o turystycznym charakterze, ale ma on też drugą, prawdziwie sportową naturę.
Forza to konstrukcja o stylowym, aerodynamicznym kształcie, zwiększającym wydajność podczas jazdy. To nowoczesna kompozycja składająca się z płynnych linii decydujących o sportowym charakterze i dynamicznym wyglądzie.
Przyjrzyj się dokładniej szczegółom i elementom, które nadają temu skuterowi niepowtarzalny charakter.
Regulowaną elektronicznie przednią szybę można łatwo dostosowywać podczas jazdy w zakresie 140 mm. Wysokość zmienia się naciśnięciem przycisku (w górę lub w dół) przy lewej manetce – pozwala to dostosować ustawienia do zmiennych warunków pogodowych, aby zminimalizować hałas i zmęczenie.
Skuter Forza ma doskonale zabezpieczony, pojemny schowek, niezwykle przydatny w warunkach miejskich. Ma poręczną ładowarkę, którą można zawsze naładować komórkę. Umożliwia również przechowywanie dwóch integralnych kasków, co pozwala na ograniczenie bagażu kierowcy i pasażera po dotarciu do celu.
Nowy zestaw wskaźników LCD łączy się ze stylowym analogowym zegarem prędkościomierza i pozwala kierowcy na objęcie wszystkich parametrów jednym spojrzeniem – zarówno w dzień, jak i w nocy.
Przednie i tylne światła oraz kierunkowskazy wykorzystują diody LED, co idealnie podkreśla nowoczesny charakter skutera Forza. Jednak wygląd to nie wszystko: zapewniają one doskonałe oświetlenie trasy – zarówno w dzień, jak i w nocy – i zwiększają widoczność na drodze.
Kierowca może włączyć i wyłączyć HSTC za pomocą przełącznika na lewym ramieniu kierownicy.
Chłodzony cieczą silnik SOHC o pojemności 279 cm3 został tak dostosowany, by zwiększyć przyjemność jazdy: przyspieszenie jest szybsze i płynniejsze dzięki skrzyni biegów V-Matic. Teraz prędkość maksymalna tego skutera jest jeszcze wyższa, ale zużycie paliwa zostaje na tak samo niskim poziomie – pełny bak pozwala na przejechanie 350 km.
Użyty po raz pierwszy w skuterze Hondy system Honda Selectable Torque Control (HSTC) monitoruje moment obrotowy silnika i odpowiednio ingeruje, by zapobiec uślizgowi tylnego koła. To daje dodatkowe poczucie bezpieczeństwa podczas wchodzenia w zakręty na mokrej nawierzchni, ale prawdziwą radość z jazdy można poczuć na suchym podłożu – system ustawia dokładnie taką moc, jaka jest potrzebna do szybkiego wyjścia z zakrętu.
Model Forza jest wyposażony w automatyczne sprzęgło odśrodkowe, które doskonale współpracuje ze skrzynią biegów V-Matic. Przełożenia umożliwiają sprawną kontrolę przy niskiej prędkości i szybkie przyspieszenie dzięki bezstopniowej przekładni.