Close

Honda CRF450RX

Najlepszy model off-roadowy

Perfekcyjna trakcja

Podobnie jak CRF450R, model CRF450RX ma nową ramę, geometrię układu kierowniczego i ustawienia zawieszenia zaczerpnięte bezpośrednio z motocykli wyścigowych HRC, co pozwala lepiej składać się w zakrętach i szybciej z nich wyjeżdżać. Silnik ma większą moc i płynniej oddaje moment obrotowy, a napędem steruje hydrauliczne sprzęgło. 3-poziomowy system kontroli startu HRC daje Ci wiele możliwości już na samym początku, bez względu na Twoje doświadczenie oraz warunki atmosferyczne. A kiedy zakończysz efektowny start, 3-poziomowy system regulacji momentu obrotowego (HSTC) zadba o odpowiednią trakcję na pozostałym dystansie.

Przewiń

NAJCHĘTNIEJ WYBIERANA MASZYNA

Zaczęliśmy od najlepszego, co było dostępne. A potem jeszcze to ulepszyliśmy.

Model CRF450RX, zbudowany na bazie motocykla CRF450R MX, przejmuje jego zalety. Oferowany jest z charakterystycznym dla enduro wyposażeniem, takim jak większy zbiornik paliwa, 18-calowe tylne koło czy boczna stopka. Całkowicie nowa rama obniża masę motocykla i jest wyjątkowo sztywna, umożliwiając zastosowanie precyzyjniejszego układu kierowniczego, zwiększenie prześwitu i specjalne dostrojenie zawieszenia. Siedzenie jest mniejsze (i niższe z tyłu), a nowe nadwozie węższe, lżejsze i bardziej ergonomiczne. Aby zwiększyć moc w średnim zakresie obrotów oraz poprawić reakcje na otwarcie przepustnicy, w silniku przeprojektowano układ dolotowy, głowicę i układ wydechowy, natomiast zmodernizowany układ dekompresji minimalizuje ryzyko zdławienia silnika. Nowe sprzęgło hydrauliczne jest wytrzymalsze, a do operowania nim trzeba mniejszej siły. System kontroli startu HRC zawiaduje pokonaniem pierwszych 100 metrów, natomiast układ HSTC dba o przyczepność tylnego koła na całym okrążeniu.

 

CRF450RX, zbliżenie na kierownicę
CRF450RX, zbliżenie na przednie koło
CRF450RX, zbliżenie na układ wydechowy.
CRF450RX, zbliżenie na podwozie.

ENDURO LUB MOTOCROSS

Wybierz swój model

Honda CRF450R - zdjęcie studyjne ukazujące motocykl z prawego profilu
Honda CRF450RX - zdjęcie studyjne ukazujące motocykl z prawego profilu

Honda CRF450RX

Honda CRF450R

MAŁE ZMIANY. DUŻE KORZYŚCI

Szybciej, aby nie marnować czasu. Czy jest coś ważniejszego?

Większa dynamika. Szybsze wyjście z zakrętu. Zostaw konkurencję za sobą.

Nowa CRF450RX zaczyna życie w tym samym miejscu, co model CRF450R na rok 2021, czyli w dużym stopniu bazuje na maszynie HRC, na której Tim Gajser zdobył tytuł mistrza świata MXGP w 2019 roku. Świetny punkt wyjściowy, trzeba przyznać. Widelec Showa USD z goleniami o średnicy 49 mm ze sprężyną śrubową ma skok zwiększony o 5 mm, wzrosła także sztywność zacisków osi. Główne zawory o większej średnicy zastosowane w tylnym amortyzatorze Showa zapewniają lepsze pochłanianie nierówności i szybszą reakcję, a system Pro-Link ma inną charakterystykę działania. Ogółem CRF450RX jest lżejsza o 2,3 kg, co jest natychmiast odczuwalne. Węższe rury nośne i przeprojektowana rama pomocnicza obniżyły masę maszyny o nieco ponad 1 kg. Co najważniejsze, czucie motocykla uległo poprawie; położenie odciągów za osią obrotu wahacza zostało zmienione; zachowaliśmy sztywność skrętną, ale zmniejszyliśmy sztywność poprzeczną o 20%, co pozwala zwiększyć prędkość jazdy w zakrętach, optymalizuje trakcję i precyzję działania układu kierowniczego. Bardziej kompaktowa geometria zapewnia szybszą reakcję układu kierowniczego i zwiększa prześwit maszyny.

CRF450RX, prawa strona.
CRF450RX, zbliżenie na silnik.

Płynnie uwalniana moc silnika, którą można w pełni wykorzystać.

Podwójne kanały wydechowe mają zwiększoną średnicę, a zastosowanie nowej, pojedynczej rury wydechowej i pojedynczego tłumika pozwala zaoszczędzić 1,24 kg. Silnik oferuje więcej mocy od 5000 obr./min, a w celu uzyskania większego momentu obrotowego i płynnej pracy silnika w niskim zakresie obrotów zastosowaliśmy powiększony filtr powietrza. Dostęp do filtra nie wymaga żadnych narzędzi. Przeprojektowana obudowa przepustnicy zapewnia optymalną wydajność układu dolotowego, a wtryskiwacz osadzony pod ostrzejszym kątem wtryskuje paliwo prosto w przepustnicę, poprawiając wyczucie działania układu. Nowy układ dekompresji poprawia stabilność przy niskich obrotach, zmniejszając podatność silnika na zdławienie. Sprzęgło ma dodatkową tarczę i hydrauliczny układ sterujący, co umożliwia precyzyjne operowanie sprzęgłem podczas jazdy.

CRF450RX, zbliżenie na podwozie.

Zaprezentowane zdjęcia nie są zgodne z europejską specyfikacją