Przewiń

Centralizacja masy

Cała konstrukcja modelu RC213V jest skoncentrowana na centralizacji masy, której zadaniem jest osiągnięcie jak najwyższych osiągów. Redukcja występujących sił bezwładności w znacznym stopniu wpływa na dynamikę całego motocykla. Konstrukcja modelu RC213V-S odzwierciedla budowę RC213V. Dotyczy to zarówno materiałów użytych do stworzenia elementów nadwozia, jak i procesów produkcyjnych. Dedykowany zestaw wyścigowy przeznaczony do używania na zamkniętych torach ulepsza te właściwości, dorównując wartościom sił bezwładności znanym z modelu RC213V.

Marc Márquez przy nowym modelu RC213V-S

Silnik

Opracowując układ napędowy modelu RC213V naszym celem było stworzenie silnika motocyklowego, który umożliwi wygrywanie wyścigów MotoGP. Postawiliśmy sobie dwa główne cele: osiągnąć wystarczająco dużą moc, która pozwoliłaby na rozpędzanie motocykla do prędkości wymaganych w MotoGP oraz zmniejszyć rozmiary jednostki napędowej — porównywalnie do silnika o pojemności 800 cm3 mieszczącego się w ramie modelu RC213V. Aby spełnić te założenia oraz wymagania MotoGP, zastosowaliśmy silnik V4 o pojemności 1000 cm3 i kącie rozwarcia cylindrów 90°.

Duża moc wyjściowa osiągana jest dzięki kącie wykorbienia wału korbowego wynoszącym 360°, co zwiększa wydajność doładowania dzięki sprzyjającej pulsacji spalin zapewnianej przez odpowiednią regulację zapłonu. Układ silnika V4 o kącie rozwarcia cylindrów 90° również maksymalizuje moc dzięki zmniejszeniu tarcia — redukuje straty mechaniczne poprzez braku konieczności montażu wałka wyrównawczego, zawiera mniej czopów korbowych (3) w porównaniu do czterocylindrowego silnika rzędowego i jest wyposażony w uszczelnioną skrzynię korbową o konstrukcji minimalizującej straty tłoczenia.

Zbliżenie na silnik RC213V-S

Rama i warianty kolorystyczne

Zbliżenie na tylne koło modelu RC213V-S

Rama: aluminiowa rama modelu RC213V cechuje się wysoką sztywnością skrętną, gwarantującą odpowiednie przeniesienie mocy silnika na podłoże.

Zwiększenie sztywności skrętnej zwykle oznacza zwiększenie masy. Jednak w przypadku modelu RC213V sztywność ta została zwiększona wyłącznie w tych obszarach, w których było to konieczne.

Płyty wzmacniające poprawiają sztywność w tych obszarach, w których jej brakuje, co umożliwiło zastosowanie lekkiej ramy. Każdy element ramy został dopasowany ręcznie z zachowaniem najwyższej ostrożności, a doświadczony technik zespawał odpowiednie fragmenty metodą TIG.

Rezultatem jest proces zapewniający wysoką precyzję i jakość spawów. Model RC213V-S wykorzystuje te same materiały i procesy produkcyjne. Nadwozie motocykla montowane jest za pomocą śrub wykonanych maszynowo ze stopu tytanu, co dodatkowo redukuje masę pojazdu. Śruby pokryte są smarem molibdenowym, zapewniającym lepszą stabilizację osiową.

Warianty kolorystyczne: model RC213V-S jest dostępny w dwóch różnych wersjach wykończenia. Wariant trójkolorowy odnosi się do wyścigowej historii marki Honda oraz do dziedzictwa Japonii. Druga wersja to nielakierowany materiał CFRP (kolor włókna węglowego). Powierzchnie tego wariantu kolorystycznego nie są lakierowane. Ze względu na swoją charakterystykę włókno węglowe jest podatne na degradację (zmianę koloru) podczas wystawienia na działanie promieni ultrafioletowych. Elementy wykonane z włókna węglowego muszą zostać polakierowane lub powleczone przed użyciem, ale w trakcie tego procesu można je dostosować do indywidualnych preferencji kierowcy.

Zbliżenie na trójkolorowy schemat kolorystyczny modelu RC213V-S

Poznaj motocykle klasy Super Sport